• 0

Outdoor adventure bedrijf

Hey allemaal,

 

Eerst en vooral sorry als deze post verkeerd geplaatst staat...maar ik weet niet zo goed waar ik hem moet zetten.

Ik ben hier nieuw, maar ik hoop hier wel een leerzame tijd tegemoet te gaan!

Ik ben op zoek naar hulp en advies ivm een idee.

Ik ben zelf nog tewerkgesteld bij de belgische defensie'reeds 10 jaren). Maar ik droom er al lang van om een eigen outdoor adventure bedrijf op te richten. Ik besef maar al te goed dat dit zeer moeilijk is (en dat dit waarschijnlijk niet op mijn eentje kan gedaan worden, maar dat wil ik ook niet, ik zoek partners)...Ik hoop alleen niet dat het onmogelijk is.

Ik ben dus op zoek naar ALLE mogelijke adviezen en raadgevingen die jullie hier voor mij in petto zouden kunnen hebben.

Ik wil hier nog niet alles uit de doeken doen want dat zou een helse lange post geven, en dat is niet aangenaam om te lezen, dus ik zal het houden op dit, en hopen dat jullie erop reageren met advies en of vragen, die ik dan verder kan uitleggen...

hopend op advies,

 

met vriendelijke groeten.

Tom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op HL Tom.

 

Een eigen outdoor adventure bedrijf beginnen. Onmogelijk? Nee, want zeker de laatste jaren zijn er nogal wat opgestart. Outdoor adventure is natuurlijk ook een nogal breed begrip. Kanovaren, paintballen, quad's rijden zijn al jarenlang gemeengoed. De laatste jaren zie je wat van die boom-klauter-parcours-bossen verschijnen.

 

Welke activiteiten wil jij aan gaan bieden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Great idea.

 

Mensen als gasten beschouwen enerzijds en het onderste uit hun kan halen ook.

 

Daar komen heel wat skills bij kijken.

 

Voor ons thuis was dat destijds verplichte kost Outward Bound, England.

 

2 jaar geleden volgens traditie mijn zonen naar Cape Adventure Schotland gestuurd, daar leer je dingen die je nooit vergeet.

 

Mijn zoon heeft zelfs een sabat jaar genomen en monitor opleiding gevolgd om 6 maand daar in Schotland te kunnen werken.

 

Cape Adventure wordt geleid door de vader van alle adventure courses John Ridgway ( nu is het zijn dochter Rebecca , maar die hoeft niet onder te doen met haar solo kano rond kaap Hoorn en zo )

 

John is de meest zelfredzame kerel die ik ooit ontmoet heb, ( solo rond de wereld zeilen, met twee in een roeiboot over de Atlantische, en ook ex-marine, but "one of a kind" )

 

Ik zou zeggen ga eens kijken en luisteren, doe een cursus, misschien vragen ze je voor een opleiding te volgen.

 

Engeland is wel de norm, je houd het niet voor mogelijk waar adventure schools rekening mee houden, superstrak.

 

Wist je dat je zelfs een universitaire richting hebt in the UK voor adventure course instructor ?

 

Aan de andere kant van de bol heb je Chinaclimb, (jong booming bedrijf) onder begeleiding van know how van Aussies,

 

ook de moeite.

 

Gewoon zoveel mogelijk meemaken, zou ik zeggen, want de normen gaan elk jaar hoger.

 

Succes

If you do what you always did, you'll get what you always got.

Link naar reactie
  • 0

Dank u voor de verwelkoming Ard,

 

Inderdaad, ik ben er mij ten volle van bewust dat er de laatste jaren van die bedrijfjes uit de grond schieten.

Maar ik heb er al eens van enkele gaan proeven, om een idee te krijgen van hoe zij activiteiten presenteren.

En ik moet zeggen, er zijn er wel enkele die echt een heuse toffe sfeer creëren rond hun activiteiten, maar anderen stellen vaak niet al te veel voor vind ik.

Zoals ik dus al zei, het idee is er, maar alles staat nog in zijn kinderschoenen, mede doordat ik nog niet weet hoe ik alles gestructureerd moet aanpakken...daarom schets ik er nog maar op los en gaandeweg verzamel ik informatie.

De activiteiten die ik zou willen aanbieden, zijn zoals alle andere natuurlijk ook aanbieden, de klassieke dingen, kano- en kayak varen (met en zonder thema aangeknoopt, voor de sportievelingen en de iets jongeren die ook een visuele en verhaal stimulans willen zien), boomparcours, hindernisparcours, teambuilding activiteiten, nachtspelen, droppings(allerlei), actie en detectieve spelen (interactief in bos en steden) voor de kleintjes onder ons activiteiten die ze kunnen doen terwijl de ouders iets anders willen doen bv. thema spelen, knutsel en workshops. Sommige dingen die zou ik hier liever nog niet direct op het forum willen smijten...noem me een beetje achterdochtig, maar je weet nooit dat de concurrentie meeleest he.

Aan inspiratie voor activiteiten is er geen tekort. Ik ben heel open minded en heel creatief op dat gebied.

In grote lijnen zou ik de activiteiten indelen in een aantal richtingen, bv: dingen voor de "actiejunks" en de "rambootjes" (ik zou graag een soort van verschillende semi militaire activiteiten er tussen smijten, zoals bv paintball, maar dan wel anders dan anders en met mijn visie en ervaring op dat gebied.)onder ons, voor de kleintjes, gezinnen, gemengde groepen, bedrijven (ik zal dus ook een conferentiezaal voorzien) en ook zou ik graag niet enkel "domweg" die activiteiten aanbieden, ik zou er ook graag een richting aan geven om dee mensen even te doen stilstaan bij het leven en een filosofie mee te geven door dichter bij de natuur te komen, en even tot bezinnen te komen en na te denken over wat belangrijk is voor jezelf en je geliefden...Dit gaat natuurlijk niet voor elke richting en is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar het is maar om je een idee te geven.

ik zou nog lang kunnen doorgaan, maar ik zal het hier even bij laten en een kijken wat je ervan denkt.

Ikzelf heb zoal ervaring in

Survival en bushcraft

Hindernisparcours (allerlei soorten)

Klimmen (indoor en rots)

Alpien klimmen

trektochten

kayakken

kanoën

parapente

duiken (perslucht)

mountainbiken

jeugdanimatie

en dergelijke dingen...

 

Link naar reactie
  • 0

Ga je ideeen eens verder uitwerken. (ondernemersplan) Reken de investeringen eens door.

 

Verken ook eens mogelijkheden om gebruik te maken van equipment van bestaande bedrijven. (Waarom zelf 50 kano's kopen terwijl er al 1000 in het water liggen.)

 

Punt van aandacht zijn je verzekeringen en voorwaarden. Er gebeuren nogal eens ongelukken, soms met slechte afloop, op dat punt moet alles 100% kloppen.

 

Prima tips trouwens van Silentoak (maar dat kan ook niet anders met zo'n nickname)

 

Ard

 

Link naar reactie
  • 0

eerst en vooral, heel erg bedankt voor de tip Silentoak! Ik ben er al op de sites gaan kijken en heb ze ineens een mailtje gestuurd.

Ard, ik ben volop bezig met die ideeën uit te werken. Maar de investeringen doorrekenen zal niet eenvoudig zijn en zal waarschijnlijk veel tijd in beslag nemen. Maar dat had ik nog niet gedaan. Want dan moet ik beginnen met mijn activiteiten af te bakenen, en ik zit nog een beetje in de ontwikkelingsfase...

Maar ik zal al eens kijken wat ik kan vinden om die kosten al wat te bepalen. voor de meeste activiteiten.

Ik zal mijn best doen met dat ondernemersplan, ik heb er eentje gedownload op de site van Unizo en VLAO en ik zal eens kijken hoe ik daarmee verder moet...op deze moment ben ik ze aan het uitprinten en ik ga ze deze avond eens doornemen om een idee te krijgen.

enorm bedankt trouwens alle twee.

hopelijk snel.

met vriendelijke groeten,

Tom

Link naar reactie
  • 0

en niet te vergeten:

- hoe bereik je je potentiële klanten?

- hoe vinden die potentiële klanten jou?

- waarom zouden die klanten bij jou kopen?

 

het plannen van de uitgaven is redelijk simpel, het realiseren van de inkomsten, dat is wat lastiger.

 

ga lekker door met ideeen en plannen maken, net zolang tot dat alles past.

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tom,

 

Mocht je hulp willen hebben dan mag je me altijd een PM sturen, ik wil je best helpen alleen is niet alle informatie voor het forum bedoeld omdat de concurrent inderdaad meeleest.

 

Ik heb nu zelf 3 jaar een evenementenbureau, met eigen activiteiten zoals paintball en lasergamen buiten, luchtbuks- en boogschieten etc en met inhuur van collega's zoals schermen en djembe spelen.

 

Veel bureaus doen een aantal dingen zelf en de andere producten die ze aanbieden kopen ze in en daar krijgen ze commissie over. Wat belangrijk is in je kostenplaatje of je een eigen locatie gaat beheren of dat je een locatie huurt als je een groep hebt.

 

Wij hebben geen eigen locatie, hierdoor hebben we aanzienlijk lagere kosten omdat we de locatie pas hoeven te huren als we ook daadwerkelijk een groep hebben. Het voordeel van een eigen locatie is natuurlijk dat je niet afhankelijk bent van anderen en dat je de horeca inkomsten erbij krijgt. Nadeel is dat de meeste mensen in de branche de klant maar 1 keer mogen verwelkomen, volgend jaar willen ze weer iets anders doen op een andere locatie. Ben je niet locatie gebonden dan kun je ze dit makkelijker bieden.

 

Verzekeringen zijn inderdaad een heikel punt, zorg zeker dat je dit voor elkaar hebt voordat je begint. Vooral voor de meer 'extreme' activiteiten is dit een must, bij bouwen met bamboe zie ik weinig gevaar maar paintball en quad rijden zijn ietsje meer blessure gevoelig.

 

Je kunt dit absoluut in je eentje opstarten, er zijn heel veel eenpitters in de branche. Voor nu al je ideeen op papier zetten en dan je ondernemingsplan gaan schrijven, dan kom je vanzelf de knelpunten tegen.

 

Succes!

 

Groet. Martin

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.