• 0

reiskosten en reisuren

Ik ben als zzp-er als onderaannemer aan de gang. Voorheen moest ik wzh verrichten door het hele land en waren de reiskosten geen enkel probleem, nu zit ik met een probleem,

 

Al 2 weken reis ik op en neer naar een vaste locatie Amsterdam, dat is 117 km reizen enkeltje en ca. 3 uur reistijd. Ik bereken dan 19 ct p/km en trek ik 1 reisuur af als eigen kosten, kom dan op 2 uur. Nu ineens wordt er moeilijk over gedaan.

 

Zijn mijn declaraties dan zo erg abnormaal ? Graag wou ik wat meningen horen of hoe andere zzp-ers dit berekenen naar klanten toe.

 

Ook zou ik willen weten of mijn opdrachtgever deze uren en km kosten ergens af kan trekken (bij belastingdienst ?)

 

 

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hanteren zelf altijd dezelfde voorrijkosten van € 32,50 excl. BTW per bezoek. De ene keer is dat 150 KM rijden, de andere keer is dat 15 KM rijden. Het is maar een bijdrage want als je 8 uur werkt x € 85,00 excl. BTW haal je het er op zich ook wel aardig uit denk ik?

Link naar reactie
  • 0

Jouw opdrachtgever is ondernemer (neem ik aan) en die kan daarom alles wat hij aan jou moet betalen aftrekken van de winst. Het zijn voor hem immers kosten.

 

Hij zal zijn kosten echter zo laag mogelijk willen houden ;)

 

Als het goed is heb je hier afspraken over gemaakt en staat dit in de overeenkomst die jullie hebben.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

... Nu ineens wordt er moeilijk over gedaan.

...

Wordt er opeens moeilijk gedaan terwijl je al langer voor hun werkt, of is dit een nieuwe klant?

 

In het 1e geval moeten ze niet zeuren (afspraak = afspraak), in het 2e geval heb je misschien onvoldoende verteld over jouw reiskosten?

 

Zijn mijn declaraties dan zo erg abnormaal ? Graag wou ik wat meningen horen of hoe andere zzp-ers dit berekenen naar klanten toe.

 

Niet abnormaal, maar zelf geef ik er de voorkeur aan 1 uurtarief te hanteren. Maar het hangt ook van jouw branche af.

 

De kosten zijn voor je opdrachtgever aftrekbaar van hun winst.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Momenteel ben ik bezig met onderhandelingen. Ik vind dat ze wel erg moeilijk doen en denk dat ze me een poot willen uitdraaien. Wel lastig omdat ik van project naar project ga en soms dagelijks op klus wordt gestuurd om een vast uurtarief te stellen.

 

Ik zie het probleem niet om gewoon die 19 ct km te geven, dat bemakkelijkt de zaken alleen maar.

 

Afijn, in den beginne gaat alles goed in vertrouwen, maar zoals ik ook gelezen heb is het als ondernemer een doodzonde om geen contract op te stellen, dit gaat dan ook gebeuren.

 

Bedankt voor de reacties...en tips zijn nog altijd welkom.

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben als ZZP uitvoerder actief in Noord-Holland, elke dag dus ook 2.5 uur reistijd, - 1 uur voor mezelf is 1.5 uur. Deze word 'geacht' in het tarief te zitten. De kilometers worden wel vergoed; € 0,19/km. Om de kosten transparant te houden splits ik deze op in woon-werk en in projectkilometers. Rijk word ik er niet van, maar de diesel word betaald, en ik hou bandengeld over.

We hebben niet allemaal een tarief van € 85,00 per uur....................dan is 'dat zit in je tarief' een makkelijker uitspraak dan dat je beneden de € 40,00 zit....

 

Met vriendelijke groet,

 

Frank Loonstra

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.