per 1 april partner in werkbv, 5 partners ieder 20%
managementfee voor eigenholding a €6000
auto kopen voor +/- €30.000
tot 1 januarie 09 geen behoefte aan loonuitkering (moet helaas wel)
ik wil wel een auto kopen in mijn nieuwe holding en kan dit makkelijk betalen van het managementfee. ik ben op de hoogte de 70% regel dan wel het laagste vergelijkbare salaris, maar dit zou betekenen dat er maar heel weinig geld overblijft p.maand om de auto te kunnen bekostigen.
ofwel
managementfee 09 =54k
auto =30k-
div =4k-
netto =20k
24k is evt. te gebruiken voor loon, maar dan zit ik al op zo'n 44% ipv 70%
of een schuld aan mijzelf en max. afschrijving van 6k (afschrijving 5 jaar) en dat zou uitkomen op 74%
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
joop30
joop30
beste experts,
hoe moet ik dit zien.
situatie:
per 1 april partner in werkbv, 5 partners ieder 20%
managementfee voor eigenholding a €6000
auto kopen voor +/- €30.000
tot 1 januarie 09 geen behoefte aan loonuitkering (moet helaas wel)
ik wil wel een auto kopen in mijn nieuwe holding en kan dit makkelijk betalen van het managementfee. ik ben op de hoogte de 70% regel dan wel het laagste vergelijkbare salaris, maar dit zou betekenen dat er maar heel weinig geld overblijft p.maand om de auto te kunnen bekostigen.
ofwel
managementfee 09 =54k
auto =30k-
div =4k-
netto =20k
24k is evt. te gebruiken voor loon, maar dan zit ik al op zo'n 44% ipv 70%
of een schuld aan mijzelf en max. afschrijving van 6k (afschrijving 5 jaar) en dat zou uitkomen op 74%
managementfee 09 =54k
auto =6k-
div =4k-
netto =44k
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16869-auto-kopen-voor-holding-verhouding-loon-aftrekposten-scheef/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag