Ik ben 50% aandeelhouders van bv HALLO welke in mijn persoonlijke bv IK zijn ondergebracht.
De bv HALLO heeft een MF overeenkomst gesloten met BV IK die mij persoonlijk als enig werknemer heeft neergezet als statutair bestuurder van de bv HALLO.
Op dit moment is de financiele positie niet goed, er is nu een discussie met de andere aandeelhouder die zijn 50% heeft ondergebracht in BV HIJ en ook een MF overeenkomst heeft maar als gewoon manager.
bv HIJ heeft zijn verplichtingen voor gewerkte tijd voor ca. 15 % nagekomen.
bv IK heeft zijn verplichtingen voor gewerkte tijd voor 120% nagekomen.
Alle klanten zijn persoonlijke relaties van BV IK
Omdat de positie niet denderend is wil BV HIJ zijn aandelen verkopen, de prijs is echter veel te hoog en wij zitten nu in een impasse. Ik wil eigenlijk met bv IK de MF met bv HALLO opzeggen. bv IK heeft van bv HALLO al meer dan een half jaar geen betalingen op de gestuurde MF nota's mogen ontvangen.
Er onstaat nu een bv HALLO zonder bestuur zodat vlgs mij bv IK en bv HIJ gelijk
De vragen ?
1 - kan bv IK als statutair directeur de MF overeenkomst met bv HIJ opzeggen ?
2 - wie wordt als bestuurder aangemerkt als bv IK daarna ook MF opzegt.
3 - omdat er feitelijk geen leiding meer is op de dagelijkse gang van zaken is het niet ontdenkbaar dat bv HALLO dan falliet gaat, bv IK kan alle klanten en medewerkers overnemen, wat zijn de aansprakelijkheden van bv IK. (jaarrekening en belastingmelding is uitgevoerd, beleid altijd naar eer en geweten.)
4 - is het mogelijk om de 50% aandelen om niet op te geven, bv IK gaat nog liever zelf door zonder aandelen bv HALLO hoewel dit natuurlijk wel een kapitaalvernietiging is maar praktisch beter.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vennoot10
vennoot10
Ik ben 50% aandeelhouders van bv HALLO welke in mijn persoonlijke bv IK zijn ondergebracht.
De bv HALLO heeft een MF overeenkomst gesloten met BV IK die mij persoonlijk als enig werknemer heeft neergezet als statutair bestuurder van de bv HALLO.
Op dit moment is de financiele positie niet goed, er is nu een discussie met de andere aandeelhouder die zijn 50% heeft ondergebracht in BV HIJ en ook een MF overeenkomst heeft maar als gewoon manager.
bv HIJ heeft zijn verplichtingen voor gewerkte tijd voor ca. 15 % nagekomen.
bv IK heeft zijn verplichtingen voor gewerkte tijd voor 120% nagekomen.
Alle klanten zijn persoonlijke relaties van BV IK
Omdat de positie niet denderend is wil BV HIJ zijn aandelen verkopen, de prijs is echter veel te hoog en wij zitten nu in een impasse. Ik wil eigenlijk met bv IK de MF met bv HALLO opzeggen. bv IK heeft van bv HALLO al meer dan een half jaar geen betalingen op de gestuurde MF nota's mogen ontvangen.
Er onstaat nu een bv HALLO zonder bestuur zodat vlgs mij bv IK en bv HIJ gelijk
De vragen ?
1 - kan bv IK als statutair directeur de MF overeenkomst met bv HIJ opzeggen ?
2 - wie wordt als bestuurder aangemerkt als bv IK daarna ook MF opzegt.
3 - omdat er feitelijk geen leiding meer is op de dagelijkse gang van zaken is het niet ontdenkbaar dat bv HALLO dan falliet gaat, bv IK kan alle klanten en medewerkers overnemen, wat zijn de aansprakelijkheden van bv IK. (jaarrekening en belastingmelding is uitgevoerd, beleid altijd naar eer en geweten.)
4 - is het mogelijk om de 50% aandelen om niet op te geven, bv IK gaat nog liever zelf door zonder aandelen bv HALLO hoewel dit natuurlijk wel een kapitaalvernietiging is maar praktisch beter.
met vriendelijk groet,
VENNOOT10
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16880-zelf-ontslag-bestuurder-en-aandeelhouder-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag