• 0

adviseur / accountant

vele ondernemers doen beroep om een fiscaal adviseur en/of accountant. veelal natuurlijk voor de administratie zodat de ondernemer zich puur kan bezighouden met zijn bedrijfsvoering.

 

maar waar ik nou vooral geïnteresseerd in ben is dat de meeste in deze branche veel verstand hebben van de mazen in de wet. hiermee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat zij zoveel voordeel weten te halen met bepaalde constructies zonder dat je daarbij verkeerd bezig bent.

 

als ik die kennis allemaal zelf moet vergaren dan ben ik nog lang bezig en kost het mij dus alleen maar tijd en geld. daarom vind ik dit soort mensen hun geld dubbel en dwars waard.

 

zelf heb ik een accountant/belastingadviseur die de hele administratie regelt en zo nu en dan wat advies geeft. toch heb ik het gevoel dat er een bepaalde afstand is dat er toch een buffer is waardoor ik niet optimaal van hem gebruikmaak.

 

hij levert goed werk maar ben nu toch op zoek naar iemand die mij volledig kan bijstaan met natuurlijk m'n administratie maar ook met als ik advies nodig heb hij mij daar alles over kan vertellen.

 

verder weet ik niet als ik hem om advies vraag of het standaard is dat ik hem hiervoor moet betalen. wat zijn jullie ervaringen hierin?

ik denk namelijk zelf dat als ik hem om advies inwin voor bepaalde constructies dat hij daar automatisch extra werk doorkrijgt en er dus sowieso aan verdient, zodat hij mij niet al na het advies iets mij in rekening brengt.

 

ikzelf kom uit de regio tilburg. ik weet niet of jullie iemand kunnen aanbevelen voor mij die hier zit.......of hoe denken jullie trouwens erover dat zo'n persoon dicht bij mij moet zitten of dat de afstand niets uitmaakt?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iedere adviseur zal je om een vergoeding vragen voor zijn diensten. Ook als daar een vervolgopdracht uitkomt. De reden hiervoor is dat het opstellen van een advies ook tijd kost en de adviseur ook tijdens het adviseren een boterham wil verdienen.

 

Zie het als vraag en aanbod. Als de adviseur geen werk heeft, zal hij misschien aanbieden om het eerste advies gratis te geven. Maar als hij een goede reputatie heeft en de klanten in de rij staan, is er geen enkele reden om geen geld te vragen.

 

Als je niet optimaal gebruik maakt van je accountant, moet je dat met hem bespreken, dan kan hij daarop inspelen. De meeste accountants zijn daar gevoelig voor. Ga anders in je directe omgeving op zoek (vraag mede ondernemers)

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit met bijna hetzelfde verhaal. Ik doe alleen alles zelf. Tot nu toe gaat het goed, maar ergens heb ik het gevoel dat ik met een adviseur beter af ben.

 

Maar naar wat voor iemand moet je dan toestappen? De prijzen zijn best flink in die business en de btw aangifte kan ik zelf wel doen. Is het dan verstandig en naar wat voor iemand moet ik doen zoeken?

 

Wat is jullie ervaring?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Persoon,

 

Schaf de belastingdiskette (met almanak) van Elsevier aan. Daar staat alles in. De gemiddelde ondernemer die bereid is om een dag of twee te steken in zijn aangifte kan hierin alles vinden.

 

http://www.elsevierfiscaal.nl/Default.asp?pagetype=products&ProdID=134&doc=/ElsCart/DetailPage.asp

 

Nadeel van een almanak is dat ie niet actief met je meedenkt :P

 

Als je dan toch besluit een adviseur te zoeken, vraag in je omgeving naar iemand met positieve ervaringen.

- Bedenk van tevoren goed wat je wil laten doen, adviseurs nemen je met liefde meer werk uit handen.

- Maak duidelijke afspraken over wat ze doen en hoeveel uur ze daarvoor mogen rekenen.

- Kijk of het klikt met de adviseur.

- Als je genoeg werk hebt en je per uur meer verdient, dan de adviseur kost, laat alles door de adviseur doen.

 

Wat mij betreft doet een verlichte ondernemer zoveel mogelijk zelf. Dat geeft je optimaal inzicht in de financiële omgang van je bedrijf. Deze kennis komt later (als je drie man op de boekhouding hebt zitten) zeker van pas.

 

Met ons bellen mag natuurlijk altijd.

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Persoon,

 

als je met vragen zit met betrekking tot je financiën, kan je ze natuurlijk altijd op dit forum stellen. Arjan en ik kunnen je waarschijnlijk al een aardig stuk op weg helpen. Daarna kan je altijd nog een adviseur in schakelen, toch?

 

Dus als je vragen hebt dan horen we het wel.

 

Gr Iceman

Link naar reactie
  • 0

Iceman, bedankt voor het aanbod.

 

Het meeste probeer ik ook wel zelf te doen. Ik moet alleen wel in de gaten houden dat het niet teveel tijd gaat kosten. Tijd die ik in andere, meer renderende zaken, kan steken.

 

Vooralsnog gaat het goed. De BTW-aangifte is geen probleem. Nu we het er toch over hebben, momenteel ligt er een formulier voor de schatting over het inkomen over 2002 en 2003.

 

Ik heb echter nog geen idee hoe 2003 gaat lopen. In het ondernemingsplan kom ik op een aardige omzet. Deze kan ik wel invullen, maar moet ik daarvoor gelijk belasting betalen? (voorlopige aanslag). Of krijgt een starter daar niet mee te maken?

 

En wat valt er te schatten over 2002? Toen werkte ik in loondienst en dat is gewoon bekend. Moet ik dat ook invullen of hoort zoiets niet op het formulier thuis?

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Persoon,

 

Als je aangifte IB 2002 niet vòòr 01 augustus 2003 bij de belastindienst binnen is, dan moet je op het schattingsformulier een schatting van je verzamel inkomsten in 2002 én 2003 aangeven.

 

Is je IB 2002 vòòr bovengenoemde datum binnen, dan hoef je alléén je inkomsten voor 2003 te in te schatten.(vraag 2 en 3 op het formulier kun je dan overslaan).

Aan de hand van je schatting kan de fiscus je een voorlopige aanslag opleggen.(schat dus niet te hoog in)

Je kunt eventueel bezwaar tegen de hoogte van de voorlopige aanslag maken.

 

Jij kent je zaak als geen ander en je zou nu wel een voorzichtige schatting van je omzet kunnen maken voor de resterende 6 maanden van het jaar.

 

Succes,

 

Gerold

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.