• 0

werknemers in bv

stel nu dat ik voor mijn magazijn 2 werknemers in dienst wil nemen. zij krijgen elk €1000 netto per maand. wat gaan mijn totale kosten worden. dus eigenlijk is mijn vraag, wat zit er allemaal in dat brutogedeelte? wat is verplicht, wat niet etc. en als ik €1000 netto even als voorbeeld neem, kan iemand mij een voorbeeld rekensom geven wat ik kwijt ben aan ze in de praktijk.

 

vriendelijk dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

worden. dus eigenlijk is mijn vraag, wat zit er allemaal in dat brutogedeelte? wat is verplicht, wat niet etc. en als ik €1000 netto even

Wat heb je zelf al opgezocht? Je hebt zo te lezen nog weinig huiswerk gedaan...

 

Maar ok ik zal een aanzetje geven:

- Inkomsten belasting

- Premies (ZFW, WW, WAO enzo) werkgeversdeel

- Pensioen werkgeversdeel

- Misschien ontkosten vergoedingen (woonwerk verkeer van je medewerkers)

- Opleidingskosten

- Kledingkosten (magazijn --> dus overalls? die slijten en moeten regelmatig gewassen enzovoort)

 

Vergeet ook de kosten niet als de koffie die ze drinken uit je koffie automaat, enzovoort. Ook die dingen moet je allemaal meenemen denk ik. Maar ik kan het mis hebben, ik heb er geen ervaring mee. Ik gebruik gewoon m'n boerenverstand nu (en lepel op wat ik maandelijks op mijn loonstrookje zie. Ja ik ben nog in loondienst... tot mijn eigen bedrijfje winstgevend wordt ;)).

 

TIP: www.belastingdienst.nl

TIP2: kijk eens op sites van verzekeraars, of bij de KvK, of bij branche verenigingen.

TIP3: www.dreamstart.nl uiteraard! Staat ook info over werknemers in dienst nemen op als ik me niet vergis.

 

Kortom, wees creatief en zoek zelfs actief naar de exacte bedragen naar aanleiding van mijn voorzet hierboven. Succes!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

nu heb ik als voorbeeld genomen via de kvk site:

 

€1200 bruto per maand voor 18 jarige werknemer

 

dan komen er de volgende kosten bij:

- Premie werkgever Ziekenfondswet: 6,75 %

- Werkloosheidsverzekeringpremie werkgever: 3,45 %

- Basispremie WAO: 5,05 %

- Rekenpremie WAO: 2,38 % (gemiddelde)

- Wachtgeldverzekering: 1,30 % (bedrijfsgemiddelde)

 

(totaal €227,16)

 

totale kosten dus: €1427,16

 

heb ik het dus goed dat €1427,16 mijn kosten zijn, ik €227,16 moet betalen aan werknemersverzekeringen en het gedeelte van 1200 tot 1000 euro ik aan loonheffing aan de belastingdienst betaal zodat de werknemer uiteindelijk netto 1000 euro uitbetaalt krijgt.

 

heb ik het hier bij het rechte eind of zie ik het compleet fout. gelieve jullie reactie.

Link naar reactie
  • 0

De berekening van Obrigado is een goede benadering van de werkelijke kosten.

 

Op de loonbelasting worden de algemene heffingskorting en arbeidskorting in mindering gebracht, waardoor het percentage lager uitvalt.

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Die +/- 16% loonbelasting is zo vreemd niet want vergeet niet dat Euro 1200 maar net iets boven het minimumloon is en we ook zo iets hebben als een heffingskorting. Kortom als we op die Euro 1200 de eerste belastingschaal loslaten en daar dan weer de heffingskorting vanaf trekken blijft er weinig over om aan de belastingdienst af te dragen ;-)

 

Overigens hield ik bij berekeningen ten aanzien van de loonkosten grofweg het volgende aan brutoloon * 1,25 = loonkosten. Niet accuraat maar wel indicatief.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

nu heb ik als voorbeeld genomen via de kvk site:

 

€1200 bruto per maand voor 18 jarige werknemer

 

dan komen er de volgende kosten bij:

- Premie werkgever Ziekenfondswet: 6,75 %

- Werkloosheidsverzekeringpremie werkgever: 3,45 %

- Basispremie WAO: 5,05 %

- Rekenpremie WAO: 2,38 % (gemiddelde)

- Wachtgeldverzekering: 1,30 % (bedrijfsgemiddelde)

 

(totaal €227,16)

 

totale kosten dus: €1427,16

 

heb ik het dus goed dat €1427,16 mijn kosten zijn, ik €227,16 moet betalen aan werknemersverzekeringen en het gedeelte van 1200 tot 1000 euro ik aan loonheffing aan de belastingdienst betaal zodat de werknemer uiteindelijk netto 1000 euro uitbetaalt krijgt.

 

heb ik het hier bij het rechte eind of zie ik het compleet fout. gelieve jullie reactie.

 

 

Zijn de bedragen nog reeël/kloppenden met het nieuwe zorgstelsel?

Link naar reactie
  • 0

Met de "oude" berekening kom je niet helemaal meer mee weg, ten eerste als je € 1000 netto zou gaan bruteren kom je aan een bruto loon van

€ 1.161,83 (uitgaande van een CAO loze branche, en een medewerker van tenminste 23 jaar of ouder) dit is helaas te laag, het minumimloon dient dan te zijn € 1.284,60 (bruto).

 

De totale berekening zou er dan als volgt uit komen te zien:

 

OP DE LOONSTROOK


 

Brutoloon € 1.284,60

ZVW € 83,42

€ 1.368,02

 

inhoudingen:

we € 1,20 (5,2%)

zvw normaal tarief wg bijdrage € 83,42 (6,5%)

Loonheffing volgens tabel € 188,92

Totaal inhoudingen € 273,53-/-

NETTO LOON € 1.094,49


 

NU INCLUSIEF WERKGEVERSLASTEN

 

Bruto loon € 1.284,60

Res.vak geld € 102,77

 

Werkgevers premies:

 

WE (3.45%) € 0,80

WA (0,91%) € 11,69

WAO-basis (5,4%) € 69,37

WAO-gedifferentieerd (1,17%) € 15,03

ZVW normaal tarief (6,5%) € 83,42

TOTAAL € 180,31

 

DUS TOTALE LOONKOSTEN BIJ MINIMUMLOON € 1.567,68

 

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.