Ik heb enkele ideeën die voor bedrijven interessant kunnen zijn.
Deze ideeën wil ik verkopen, maar ik heb geen bedrijf en het lijkt me ook niet verstandig om een bedrijf te starten omdat het eenmalige ideeën zijn en er geen basis is om een continu bedrijf te voeren.
Bij de verkoop van mijn ideeën denk ik aan 3 mogelijkheden:
1.in een keer een bedrag van desbetreffend bedrijf te ontvangen voor mijn idee.
2.jaarlijks een bepaald bedrag ontvangen gedurende de looptijd van desbetreffend idee.
3.een adviseursfunctie binnen het desbetreffende bedrijf te aanvaarden waarbij ik voor enkele jaren op projectbasis of voor een aantal uren per week in loondienst treed bij het betrokken bedrijf.
Wat is de financieel meest gunstigste optie en wat moet er gebeuren wanneer ik voor mijn ideeën een financiële vergoeding krijg (vooral mbt de belasting).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan5
Jan5
Ik heb enkele ideeën die voor bedrijven interessant kunnen zijn.
Deze ideeën wil ik verkopen, maar ik heb geen bedrijf en het lijkt me ook niet verstandig om een bedrijf te starten omdat het eenmalige ideeën zijn en er geen basis is om een continu bedrijf te voeren.
Bij de verkoop van mijn ideeën denk ik aan 3 mogelijkheden:
1.in een keer een bedrag van desbetreffend bedrijf te ontvangen voor mijn idee.
2.jaarlijks een bepaald bedrag ontvangen gedurende de looptijd van desbetreffend idee.
3.een adviseursfunctie binnen het desbetreffende bedrijf te aanvaarden waarbij ik voor enkele jaren op projectbasis of voor een aantal uren per week in loondienst treed bij het betrokken bedrijf.
Wat is de financieel meest gunstigste optie en wat moet er gebeuren wanneer ik voor mijn ideeën een financiële vergoeding krijg (vooral mbt de belasting).
Is er iemand die hier meer over kan vertellen?
mvg
Jan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16919-verkoop-idee%C3%ABn/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag