• 0

Duiste domeinnaam kopen

Beste medeondernemers,

 

In nederland verkoop ik via een website met succes kinderkleding. Nu wil ik de overstap maken naar Duitsland en natuurlijk het liefts onder een duitste domeinnaam. Nu blijkt dat dit domein in handen is van een persoon die ooit een bedrijf heeft gehad onder die naam. Dit bedrijf bestaat niet meer en die persoon is ook niet vindbaar/bereikbaar.

 

Wat zijn nu mijn opties?

 

Ik krijg het niet op een rijtje. Het is gewoon erg belangrijk.

 

Fijne avond, en wellicht tot later, groet

 

Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De gegevens die bij registratie (whois) staan zijn niet juist meer?

 

Op internet op basis van de domeinnaam geen gegevens te vinden?

 

Het bedrijf waar de domeinnaam geregistreerd is benaderen of ze mogelijk nog extra gegevens hebben en contact met de eigenaar willen opnemen voor je?

 

Een verval datum van de domeinnaam bekend? Mogelijk als die klant niet meer bereikbaar is dat hij ook niet meer betaald end e domeinnaam vrij komt (weet niet of .de automatisch verlengt wordt)

Link naar reactie
  • 0
In nederland kun je een domeinnaam gewoon overnemen. Als er geen bezwaar op komt.

 

Dat zou nog steeds op diefstal neerkomen.

En al komt de oude eigenaar er pas na 3 jaar achter kan hij het nog steeds ongedaan laten maken en een schade vergoeding indienen.

Maar in de praktijk kan je een naam inderdaad verhuizen als er niet binnen 3 dagen op een e-mail gereageerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn nu mijn opties?

 

Erg weinig, ebn ik bang. Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad met een .com domein, en dan heb je gewoon pech totdat het domein verloopt. Als dat, zoals in mijn geval, een 10-jarige registratie was houdt het dus effectief op.

 

De registrar wilde verder ook niet meewerken. Misschien dat dat in Duitsland anders is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.