rabo starters community

Aanbevolen berichten

Je hebt de primeur Iwan.

 

Ook in mijn regio is deze week de starterscommunity gelanceerd:

 

http://weerterlandencranendonck.rabostarterscommunity.nl/

 

De Rabobank heeft ervoor gekozen de samenwerking aan te gaan met Higherlevel. Dat lijkt mij sowieso een goede keuze.

Verder heeft men de keuze gemaakt om per regio de samenwerking met locale partners te zoeken. Laat ik nou toevallig in deze regio actief zijn.

 

Kan ik eindelijk Mikky feliciteren. Mikky proficiat!!!

 

Ard

Link naar reactie

Eerst Young Masters of Rabobank, toen partner van de KvK starterspas, nu dit weer. Bezige club die Rabo. Weet niet of dit "het" gaat worden: die 2 eerdere initiatieven waren/zijn ook niet slecht van opzet, maar kennelijk is het tijd voor weer wat nieuws of beviel de samenwerking met andere partners (inclusief concullega banken en verzekeringsadviseurs) ze niet zo.

 

Je moet toch wat als bank om die lastige doelgroepen van starters en ZZP-ers te bereiken. Appels laten zich het makkelijkst plukken als ze nog aan de boom hangen.

 

Young masters is mij tot nu toe het beste bevallen: kwalitatief goed, leuke mensen, leerzame bijeenkomsten en bovenal niet al te veel opdringerige accountmanagers die graag "wat meer voor je willen betekenen"

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Eerst Young Masters of Rabobank, toen partner van de KvK starterspas, nu dit weer. Bezige club die Rabo. Weet niet of dit "het" gaat worden: die 2 eerdere initiatieven waren/zijn ook niet slecht van opzet, maar kennelijk is het tijd voor weer wat nieuws of beviel de samenwerking met andere partners (inclusief concullega banken en verzekeringsadviseurs) ze niet zo.

 

Je moet toch wat als bank om die lastige doelgroepen van starters en ZZP-ers te bereiken. Appels laten zich het makkelijkst plukken als ze nog aan de boom hangen.

 

Young masters is mij tot nu toe het beste bevallen: kwalitatief goed, leuke mensen, leerzame bijeenkomsten en bovenal niet al te veel opdringerige accountmanagers die graag "wat meer voor je willen betekenen"

 

Bij ons in de regio is Rabo als sponsor qua geld, energie en aandacht betrokken bij young MKB, een voorbeeld:

http://www.youngmkb-haarlem.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=34

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Tot nu toe blijken Utrecht en WeerterlandenCranendonck de enige actieve (beta) communities van Rabo, maar bij succes is dit concept natuurlijk heel makkelijk landelijk op te schalen

Slim lokaal netwerkmodel dat goed past bij ZZP-er en (startende) MBK-er: per regio een aantal vaste experts / netwerkpartners om elkaar actief de bal toe te spelen

 

o.a.

• Juridische advisering

• Huisstijl en communicatiemiddelen

• Bedrijfsonroerend goed

• Ondernemersschool

• Administratie en belastingen

• Coaching

• Bedrijfsonroerend goed

• Lokale media regio

• Notaris

 

Natuurlijk wel weer jammer voor mijn concullega adviseurs dat Rabobank de verzekeringen zelf doet. ;)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Tot nu toe blijken Utrecht en WeerterlandenCranendonck de enige actieve (beta) communities van Rabo,

 

Kleine aanvulling. De Rabobank heeft niet twee maar vier lokale communities gelanceerd. Ze zijn te vinden op :

 

· http://utrecht.rabostarterscommunity.nl/

 

· http://weerterlandencranendonck.rabostarterscommunity.nl/

 

· http://denbosch.starterscommunity.nl/

 

· http://noordhollandnoord.starterscommunity.nl/

 

Marketing Manager Online

Rabobank Nederland

Link naar reactie

Misschien kun je beter stellen dat ze de infrastructuur voor een community hebben neergezet. Door huizen te bouwen heb je ook nog geen "gemeenschap" gecreëerd. Met dit soort platforms lok je uit dat alle halers zich massaal aanmelden en hun diensten en producten gaan pushen. Stel je een dorp vol colporteurs voor. Gezellig!

 

Ik ga eens rondkijken daar :-)

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dit is een samenwerkingsverband welke HL.nl is aangegaan. En sinds deze week live.

 

De filosofie achter samenwerking van onze kant is niet zozeer dat samenwerkingspartijen komen halen, maar dat de doelgroep die ze daar bedienen een ingang krijgt naar een ondernemersforum dat hen verder kan helpen. Een nevendoel is dat die samenwerkingspartijen (zowel de grote als de kleine) dan hun expertise hier gaan delen. Dat laatste stimuleren wij wel, maar komt niet altijd goed van de grond. Ons primaire doel "ondernemers elkaar laten motiveren, adviseren en ondersteunen" wel ;)

 

Ik zal inhoudelijk sowieso contact met de Rabobank onderhouden. Met name over input en expertise in het forum zelf.

Daarnaast zijn er meerdere banken die zich profileren richting de ondernemers. Ook deze worden/zijn benaderd om te partneren. Omdat wij het (zoals we dat bijv. ook met uitgeverijen als Zibb en Sprout doen) een goede zaak vinden als er geen exclusiviteit optreedt. Echter bij andere banken (ING en ABN) hebben ze nog geen eigen MKB-segment waar dit soort beslissingen liggen/genomen worden om te partneren. De Rabobank is in dit "verhaal" iets verder.

 

Higherlevel.nl als starterscommunities bij de Rabo kun je vinden:

Branded:

http://Weerterlandencranendonck.starterscommunity.nl

http://utrecht.rabostarterscommunity.nl

Non-branded:

http://Denbosch.starterscommunity.nl

http://noordhollandnoord.starterscommunity.nl

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Echter bij andere banken (ING en ABN) hebben ze nog geen eigen MKB-segment waar dit soort beslissingen liggen/genomen worden om te partneren. De Rabobank is in dit "verhaal" iets verder.

 

Hallo Mikky,

Hier trek je mijns inziens toch wel een bijzondere conclusie. Mijn ervaring is juist precies andersom.

Ik doe regelmatig dingen met/voor de ABN AMRO, juist omdat zij veel centraler zijn georganiseerd en veel makkelijker kunnen beslissen. Die hebben in Amsterdam een hele club enthousiaste mensen die allemaal leuke dingen voor (startende) ondernemers doen. Rabo is wat mij betreft ook een aardige bank (zei de kleindochter van een boer), maar mijn ervaring is dat daar juist veel minder makkelijk landelijk afspraken te maken zijn omdat de lokale kantoren heel veel zeggenschap hebben. Ik zal wel ff de juiste enthousiasteling bij de ABN van dit draadje op de hoogte brengen en dan kun je met hem samen bekijken of ze inderdaad minder ver zijn dan de RABO. Komt daar misschien ook wat uit en heb jij de gewenste spreiding. ;)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het gaat mij in mijn conclusie niet om het feit dat de ene bank verder is dan de andere v.w.b. starters-/ondernemershulp. Het betreft hier het partneren op zich. Oftewel.... het delen van een community zonder exclusiviteit !

 

@Karen... alvast dank voor het aanslingeren bij ABN en om eventueel de contactpersoon aan mij koppelen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Nog het eigen forum van de Rabo, nog dat van Fortis of ABN zijn erg druk. Ik denk dat Rabo er goed aan gedaan heeft zich te verbinden met HigherLevel. Jammer dat ze er toch nog een eigen forum bij zetten. Wat betalen ze eigenlijk voor het gebruik van ons geweldige platform?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Even een kick aan dit topic met een nieuwe ontwikkeling.

 

De Rabo starterscommunity heeft inmiddels een doorontwikkeling gemaakt. Na de eerste (beta) versie in 4 regio's, wordt de opvolger uitgerolt over zo'n 30 regio's verspreid over Nederland. (www.rabostarterscommunity.nl)

 

Tegelijkertijd heeft de Rabo samen met Reed de site www.ikgastarten.nl gelanceerd. Hierop allerhande startersonderwerpen.

 

 

 

Link naar reactie

De Rabo starterscommunity heeft inmiddels een doorontwikkeling gemaakt. Na de eerste (beta) versie in 4 regio's, wordt de opvolger uitgerolt over zo'n 30 regio's verspreid over Nederland. (www.rabostarterscommunity.nl)

 

Moeten ze wel even hun certificaten op orde brengen, zodat je ook met Firefox op de site kunt komen ;)

 

Fout tijdens het verbinden met www.rabostarterscommunity.nl.

 

Certificaat van peer heeft een ongeldige ondertekening.

 

(Foutcode: sec_error_bad_signature)

 

Ik heb de webmasters van hun platform maar even een mailtje gestuurd.

Link naar reactie

Als ik, Jantax, u weet wel, van www.douwesfiscalediensten.nl Meester in Fiscaal Maatwerk, als nummer zoveel ook een starters-/ondernemerscommunity begin en ik start er op HL een topic over, ben ik dan aan het spammen?

 

Zo ja, wat is het antwoord als ik iemand anders dat voor mij laat doen?

 

Ik stel deze vragen, omdat het mij opvalt dat al die Rabocommunities geen enkele link hebben naar HL en dat er vragen worden gesteld die op HL al tigduizend keer zijn behandeld. En de berichten over deze Rabocommunities op HL bieden IMHO geen enkele waardevolle info aan ondernemers, maar alleen maar liks naar die Rabo-sites. Aangezien HL normaliter erg fel is op berichten die op spam lijken, zouden dit soort berichten over Rabosites z.s.m. verwijderd moeten worden.

 

Ik heb overigens niets tegen de Rabobank, maar om haar ondernemerssites op HL onder de aandacht te brengen, moet ze op HL inhoudelijke bijdragen leveren. Dat wordt immers van alle posters verwacht.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie

Ik zal maar even reageren omdat ik de vernieuwde versie van de R.S. hier onder de aandacht heb gebracht.

 

Jan, je hebt helemaal gelijk. Je zou het inderdaad als spam kunnen betitelen. Immers de R.bank krijgt zo maar "gratis" de aandacht voor haar toko.

 

Dat is echter niet de intentie van mijn post. De enige reden is de landelijke uitrol van dit initiatief. Met name het locale karakter hiervan kan interessant zijn voor HL-leden. In de afgelopen periode heeft de R.bank in mijn regio zogenoemde starterscafé's georganiseerd. Deze kostenloze bijeenkomsten worden bezocht door zo'n 70 starters. Netwerken in de regio dus. Het aardige is dat daar diverse locale bedrijven de kans krijgen om zichzelf te presenteren aan anderen middels het verzorgen van workshops. Denk hierbij aan administratiekantoren, maar bijvoorbeeld ook aan websitebouwers.

 

De kans om hier iets mee te doen voor je eigen onderneming wilde ik graag delen met anderen.

 

Ard

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.