Quotes uit De Ondernemerskalender!

Aanbevolen berichten

J.K. Rowling's citaat - alles komt okay, als je maar lef hebt (ongeveer).

 

Het nadeel van citaten, soundbytes, quotes is dat ze teveel op zichzelf staan. Wie het levensverhaal van deze vrouw niet kent, is geneigd te denken : Yeah, sure.

 

Daarom het eerste deel van haar commencement speech bij de Graduation in Harvard, Juni 2008.

Je studeerde aan de meest prestigieuze universiteit in de wereld - alleen daarom al ben je een succes. Dan heb je de studie afgerond en ben je alleen maar bezig met succes.

 

En dan komt hier iemand die zeer succesvol is (en Engels) die je oproept vooral te leren over "Failure".

 

Indrukwekkend.

 

Haar verhaal vertelt mij veel meer over ondernemen en ondernemerschap dan het zoveelste management boek. Het lijkt ook veel meer op de verhalen die ik hoor van Nederlandse ondernemers en van mijn vader, de ondernemer. Ondernemerschap is niet een soort van Helden verhaal, waar je een mooie feel good-movie van kan maken.

Het gaat over mensen, die iets proberen en die ondanks alle tegenslagen blijven geloven in wat ze leuk, mooi en fijn vinden. En dan wordt ondernemerschap ineens erg herkenbaar voor mij.

 

Enfin, check it out ;)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=pucdJHjZaqs

 

http://www.youtube.com/watch?v=OIbTqNrxSV0

Link naar reactie

Omdat op deze zondag niet iedereen de quote van vandaag zal zien, haal ik hem hier nog maar eens aan omdat ik hem vrij treffend vind:

 

Winst is als zuurstof. Je kunt niet zonder, maar als zuurstof je doel wordt ben je longpatiënt

 

Fons Trompenaars - Oprichter van Trompenaars, Hampden-Turner Consulting leert beursgenoteerde ondernemingen dat ondernemerschap meer is dan zoveel mogelijk winst maken

Link naar reactie
Als je geen geld uitgeeft dat je niet hebt, kun je niet failliet gaan

 

Nils de Witte - De ene helft van het oprichtersduo van de NeBIB (Nederlandse Beurs voor Investeringen in Bedrijven), geeft een simpel advies over het voorkomen van een faillissement

 

Zit een kern van waarhied in, maar ondernemen is ook risico durven nemen. Vooral in slechte tijden kan het juist verstandig zijn om iets te lenen en te investeren en door te steken in de markt en uiteindelijk, bij het aantrekken, de markt te veroveren.

 

Wij hebben een behoorlijk spaarpot en gaan juist investeren en personeel werven. Bange bedrijven geven meer korting want zoeken omzet en personeel gaat zonder hoge eisen graag voor je aan de slag.

 

Concrete voorbeelden hiervan zijn dat we goed gaan kijken naar de kortingen bij onze leveranciers en bekijken we welke contracten er vernieuwd kunnen worden.

Link naar reactie
Mijn vader zei: Of jij komt nú in het bedrijf of ik verkoop de toko

 

Nou, dat heeft mijn vader of mijn moeder nooit tegen mij gezegd. Ik geloof zelfs eerder dat ze dat juist niet wilden! Ik heb ook aardig wat andere baantjes gehad voordat ik de boel overnam.

De overname had knallende ruzies met mijn moeder tot gevolg, tot het punt kwam dat ik moest zeggen 'of jij eruit of ik eruit'. Echt, we vochten elkaar soms de tent uit. Mijn vader liet mij lekker mijn gang en gaf me ook de ruimte om op mijn bek te gaan.

 

Tot op heden vind mijn moeder dat ik het niet goed doe, naar argumenten over cijfers wil ze niet luisteren. En dat zal uiteindelijk het einde van het bedrijf gaan betekenen, want er moet worden samengewerkt om het pand (waar ik in ben opgegroeid) en de zaak in de familie te houden.

 

Dus binnenkort weer een flinke veldslag ongetwijfeld!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat klinkt mij bekend. Niet de ruzies, maar wel het feit dat ze adviseerde om het niet te doen.

Uiteindelijk heb ik het ook niet gedaan. Maar dat kwam meer door het feit dat ik voor die dienst toenderijd geen passie had.

Achteraf... sja... achteraf enorm jammer. Het was een bedrijf waar mijn voorvaderen met paard en wagen zijn begonnen en toen er eenmaal motorisische pk's kwamen uitbloeide tot een inernationaal transport bedrijf met 40 vrachtwagens en externe inhuur van collegabedrijven. Met weemoed kijk ik naar de oude foto's. En ja... de laatste eigenaar (mijn vader) heeft heel wat familieruzies (broers, zussen én ouders) moeten doorstaan. Tot rechtzaken aan toe. Omdat er niet doordachte en hier en daar verkeerder overnamebeslissingen werden genomen.. Maar het bedrijf groeide en groeide.

 

Wat ik met mijn bericht wil zegen is. GA ERVOOR als je passie voor het bedrijf hebt !!!

Het struikelblok (moeder) zal geen makkelijke zijn. Openstaan voor goede gesprekken en blijven luisteren is, zoals je zelf al merkt, enorm belangrijk. Maar als jouw passie er is.... Keep the faith ! Misschien een idee (mocht je die zelf nog niet geprobeerd hebben). Vraag aan je moeder of je 1 jaar zonder bemoeienis de zaak draaiende mag houden. De resultaten zijn dan voor jouw conto en (als het goed loopt) een eye opener voor je moeder om je te vertrouwen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Quote van vandaag vind ik beetje ongepast voor vandaag i.v.m. gister.

 

'Als je allemaal dezelfde kant opkijkt, ziet niemand dat je van achter aangereden dreigt te worden.'

 

Wellicht even doorspoelen naar de volgende quote?

 

Mvg,

Waard

 

 

Link naar reactie

De kalender is uit! Vandaag de gelukkige bezitter geworden van vele exemplaren. Met name trots op mijn bijdrage, maar trotser dat ik heb bijgedragen aan een geweldige uitgave. Karen en Jacqueline: GREAT JOB!

 

Een leuke quote die ik pas na de deadline oppikte:

 

De slechtste slogan voor een accountant door Tijl Beckant van de Lama's:

 

Wij brengen jouw geld naar de belasting, maar dat doen we niet gratis ;D ;D

 

in Aa-zine van www.aa-worden.nl

 

 

Groet

Joost

 

haha, je hebt gelijk. pfff heb ik per ongeluk de kneusknop aangeklikt. Dat moest natuurlijk een reus zijn! ;D Wat een kneus ben ik...

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie

Goede quote, maar ik denk het tegenovergestelde. Apple heeft een heel strak marketing-strategie en mij heeft het persoonlijk gestoord dat ze veel te lang rekening hebben gehouden met de belangen van M$. Nu ontstaat er echter een vreemde situatie. M$ is aan het transformeren in een zwalkend schip, waarvan verschillende onderdelen lijken te gaan zinken. Op zekere dag (en misschien is die intern al gevallen) zal er dus een knop omgaan en zal Apple geen rekening meer houden met de belangen van M$. Apple heeft bepaalde software van de markt gehaald, om niet tegen Office te concurreren. Sterker nog, Office werd officieel mee-gepromoot en verkoop met Macjes werd gestimuleerd.

Ten tweede voer ik aan dat Apple ondertussen op een paar vlakken een leidende rol op de markt heeft veroverd. De verkoop van muziek, films e.d. en de daarmee samenhangende verkoop van iPods en iPhones, heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. En er zijn genoeg andere bedrijven (o.a. ook M$) geweest, die hebben geprobeerd om dat te doorbreken.

Ten derde wil ik wel even kwijt, dat ik na 24 jaar Apple-gebruik wel durf te beweren dat Apple altijd heeft ontwikkeld op het gebied van gebruiksgemak. Apple heeft haarscherp doorgehad wat de meeste mensen als hobby gemeen hebben. Muziek, foto's maken en filmen doet altijd wel iemand in elk gezin en vandaar dat de Mac en zijn software uitermate geschikt is gemaakt voor die hobby's. Daarbij is natuurlijk een duidelijke keuze gemaakt om elk programma simpel en beperkt te houden. Alhoewel je tegenwoordig al heel wat kunt editten als amateur.

Ja, een Mac is duurder dan de gemiddelde PC, maar je krijgt bij een nieuwe alle programma's die je nodig hebt en als je hem na drie jaren wil verkopen om een snellere te kopen, krijg je nog behoorlijk wat geld van een starter die het met een tweedehandse wil gaan proberen.

Diegenen die nu nog steeds opvoeren dat er voor een Apple te weinig programma's te koop zijn, zitten echt helemaal op het verkeerde pad. Kijk maar eens op ons forum (voor de switchers) wat er in "Applicaties van Derden" allemaal gratis beschikbaar is.

Link naar reactie

 

Quote: Ondernemen is een keuze voor een lifestyle, een keuze die de essentie raakt van wie ik ben.

 

Dit is gewoon zo. Een ondernemer kan zichzelf het ondernemerschap niet ontnemen. Bij alles wat hij doet zal hij ondernemend tewerk gaan, zelfs als hij zelf (nog) niet weet dat hij die ondernemers-eigenschappen meedraagt.

Link naar reactie

Wat mij laatst overkwam...

 

Er kwam laatst een journaliste langs met fotograaf, en die keken een beetje rond in ons kantoor, nieuwgierig hoe een jonge ambitieuze ondernemer nou zijn werkplek inricht.

 

Natuurlijk ligt er een voetbal rond, en 2 grote whiteboards voor de creatieve sessies.

 

Aan de ene muur hangt een overzichtje van de stukken die eerder in de medai over ons verschenen staan, zeg maar onze wall of fame.

 

En aan de andere kant? Toen ze het me vroegen antwoorde ik "Dit is onze wall of wisdom". Een verzameling wijsheden over ondernemerschap, boodschappen die specifiek voor ons belangrijk zijn of gewoon heel goed.

 

En de fotografe wist meteen hoe ze haar foto wilde maken... ;)

 

Zie de bijlage!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

De quote van de dag over de antwoorden die je zelf al zou kennen, vind ik een ernstige vorm van zelfoverschatting.

 

Het is altijd nuttig om nog eens achter op je hoofd te krabben of om nog eens echt bij jezelf te rade te gaan. Als je deze fase overslaat, ben je zelf nauwelijks in staat om een echt gefundeerde mening te vormen of een beslissingsstandpunt in te nemen.

Link naar reactie

Ik ben wel benieuwd wat deze kulverklaarder onder "niets" en "iets" verstaat.

 

Het is wel handig de quote er bij te vermelden P.J., anders snapt morgen niemand meer wat de aanleiding is :)

 

Bij deze, de quote van vandaag:

 

Uit het niets iets creëren, dat is wat mij drijft

 

Reinier Evers - Oprichter vanTrendwatching.com (en daarvoor Urbanbite.com) en een van ’s lands bekendste trendwatchers, vertelt in Intermediair dat hij het vooral leuk vindt nieuwe bedrijven op te zetten

Link naar reactie

Quote;

Ik ben hard, ik ben ambitieus en ik weet precies wat ik wil. Als dat me een kreng maakt, oké

 

Louise Ciccone - Directeur van het bedrijf van de vandaag 50-jarige Madonna is een harde zakenvrouw die in 2007 de inkomsten uit haar toekomstige werk en rechten voor vele miljoenen verkocht

 

Antwoord;

Nou, ik denk dat ze dan een hoop liefde mist.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.