• 0

Start resort antillen hoe het aan te pakken?

Beste lezers,

Ik ben van beroep hoofd technische dienst geweest in een groot luxe hotel maar door verschil van inzicht met de nieuwe directeur ontslagen en al bijna een jaar werkeloos. Ik heb me kapot gesolliciteerd maar hier in zuid-limburg is gewoon niets te vinden.

Daarom heb ik besloten om mijn lang gekoesterde droom/passie uit de kast te halen en een klein zeer luxe resort te starten op de Antillen (weet al welk eiland maar dat hou ik nog even voor me).

Mijn kracht ligt in het technisch/facilitair gebied en de organisatie, maar door mijn allround functie weet ik redelijk goed wat er bij komt kijken om een hotel/resort te runnen.

Ik weet ook dat ik assistentie nodig heb van goed personeel en adviseurs maar ben er van overtuigd dat ik de capaciteiten heb om een succesvol resort op zetten en te leiden.

Ik heb mijn plan al grof uitgewerkt (behalve het financieel gedeelte) en heb dus al een idee over hoe en wat.

Maar het probleem is hoe nu verder, ik heb zelf geen eigen geld (wel een eigen woning maar ik moet verhuizen naar de Antillen) en ben dus bijna volledig afhankelijk van financiering.

Ik had zelf gedacht aan in zee te gaan met een projectontwikkelaar maar ben ik dan nog eigen baas?

Wie kan me een beetje op weg helpen met de volgende stap?

Mijn dank.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste lezers,

Ik ben van beroep hoofd technische dienst geweest in een groot luxe hotel maar door verschil van inzicht met de nieuwe directeur ontslagen en al bijna een jaar werkeloos. Ik heb me kapot gesolliciteerd maar hier in zuid-limburg is gewoon niets te vinden.

Daarom heb ik besloten om mijn lang gekoesterde droom/passie uit de kast te halen en een klein zeer luxe resort te starten op de Antillen (weet al welk eiland maar dat hou ik nog even voor me).

Mijn kracht ligt in het technisch/facilitair gebied en de organisatie, maar door mijn allround functie weet ik redelijk goed wat er bij komt kijken om een hotel/resort te runnen.

Ik weet ook dat ik assistentie nodig heb van goed personeel en adviseurs maar ben er van overtuigd dat ik de capaciteiten heb om een succesvol resort op zetten en te leiden.

Ik heb mijn plan al grof uitgewerkt (behalve het financieel gedeelte) en heb dus al een idee over hoe en wat.

Maar het probleem is hoe nu verder, ik heb zelf geen eigen geld (wel een eigen woning maar ik moet verhuizen naar de Antillen) en ben dus bijna volledig afhankelijk van financiering.

Ik had zelf gedacht aan in zee te gaan met een projectontwikkelaar maar ben ik dan nog eigen baas?

Wie kan me een beetje op weg helpen met de volgende stap?

Mijn dank.

Hallo ZeeBee,

Ga je je woning verkopen? Zo ja, daarvan kan je volgens mij een gedeelte van investeren. Geeft je ook een beetje meer zeggenschaps gevoel als je met een projectontwikkelaar in zee gaat.

Waarom kijk je niet naar een bestaande resort die een goede opknapbeurt nodig heeft en je plan daarop loslaten? Misschien is dat goedkoper. Er zijn genoeg te koop.

Het is ook zinnig om met de locale instanties een gesprek aan te gaan. Er zijn genoeg toeristische plannen op tafel waar je misschien je voordeel mee kan doen.

Succes,

Cruiser

If at first you don't succeed try again

• 0

Wellicht een goed idee om dat plan iets meer uit te werken . Een bestaand resort overnemen , zoals Cruiser, suggereerde lijtk me ook een goede. Er staan er inderdaad wel enkele te koop.

Het ligt er echt aan wat je wil maar dat je wat eigen geld zult moeten gaan investeren zit er wel in als ik jouw wens van eigen resort en eigen baas zo hoor.

Maar het is wel zaak als je gaat onderhandelen voor jezelf ook wel wat cijfermatig materiaal beter in vizier te hebben; verstevigt sowieso jouw onderhandelingspositie; met wie dan ook.

En locale contacten is ook cruciaal voor een dergelijke onderneming; die kennen het klappen van de zweep aldaar.

Succes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar