• 0

op zoek naar een simpel factuur -en budgetbeheer programma

De administratie van mijn bedrijf in Spanje (barcelona) heb ik ondergebracht bij een boekhouder.

Wel doe ik factuurbeheer voor de credit -en debiteuren. In Spanje hebben ze de gewoonte om op facturen geen bankrekening te vermelden. Ook wordt een factuur veelal verstuurd vanuit een andere bv, zonder duidelijk omschrijving van wie de factuur afkomstig is. Nu ben ik op zoek naar een (bij voorkeur online) factuurprogramma waarin ik ontvangen facturen en bonnetjes op een eenvoudige wijze kan administreren en toewijzen aan een budget. Het zal dus een programma moeten zijn die binnengekomen facturen kan koppelen reeds bekende gegevens en waarin ik ook kan budgetteren. Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat karels advies goed is, lijkt mij met een paar mooie formule's ideaal te doen.

Daar heb je meteen de vrijheid om het helemaal naar jou wens te maken.

 

Is welliswaar niet online, maar een usb-stick is ook niet meer zo kostbaar

En anders op een online plek neerzetten, bijv afgeschermd deel van website of online dienst als google

Link naar reactie
  • 0

@Willemsl

Het ligt er helemaal aan wat er allemaal verlangd wordt van de financiële administratie.

Excel werkt prima, en op het moment dat een organisatie groeit, en er moeten meer handelingen gedaan worden, het volume aan gegevens neemt beduidend toe, zie je in de praktijk dat organisaties omzien naar iets dat beter aansluit op de nieuwe situatie. Beter dan Excel.

Wat ik verder snap uit je verhaal is dat het nodig is om allerlei klantgegevens zelf bij te houden, zoals bijvoorbeeld bankrekening nummers, of welk bedrijf nou weer bij welk ander bedrijf hoort. Dit kan ook opgelost worden met Excel, en weer is er dan dezelfde type vraag, wat is het volume van de gegevens, wat voor gegevens, en hoe vaak wijzigen de gegevens.

Daarbij, hoeveel mensen hebben de gegevens nodig? Excel sheets zijn opgeslagen in een bestand, het is een programma dat niet opgezet is om concurrent te kunnen werken. Het kan wel, en dan is er een versiebeheersysteem nodig, waarmee het bestand tijdelijk op slot kan worden gezet door iemand die een bewerking doet. Diegene geeft het dan weer vrij, intussen kan het alleen geraadpleegd worden door anderen. Wordt het Excel bestand niet onder versiebeheer gebracht is het mogelijk dat veranderingen in de gegevens verloren gaan.

 

Kortom, het is bij gegevensverwerking altijd van succesvol belang een goed overzicht te maken wat de functies zijn die nodig zijn, hoeveel mensen die functies wanneer nodig hebben, en hoe groot de stroom van de gegevens is die geraadpleegd, ingevoerd, veranderd, getoetst, afgedrukt, etc. moet worden.

 

Ik denk dat het sowieso prettig is dat er 1 verzameling gegevens is, waarin de boekhouding zit, de gegevens van bedrijven met ook hun bankrekeningen. Let er op dat gegevens niet in kopieën all over the place komen te staan binnen je onderneming, dit werkt de kans op fouten negatief in de hand!

 

Define once, use it many times!

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat karels advies goed is, lijkt mij met een paar mooie formule's ideaal te doen.

Daar heb je meteen de vrijheid om het helemaal naar jou wens te maken.

 

Is welliswaar niet online, maar een usb-stick is ook niet meer zo kostbaar

En anders op een online plek neerzetten, bijv afgeschermd deel van website of online dienst als google

 

google apps is wel online http://www.google.com/a/help/intl/nl/users/dands.html

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.