• 0

hypotheek zo snel mogelijk na afstuderen?

beste gebruikers. iemand vertelde mij ooit dat 't belasting technisch het meest voordelig zou zijn om na je afstuderen zo snel mogelijk een hypotheek af te sluiten, mits bovenmodaal startloon..ik kan hier zelf echter geen grondslag van vinden, waarom zou dit zo zijn? ...is dit uberhaupt wel zo? (en ja het zal inderdaad van een hoop dinge afhange, maar degene was afgestudeerd in fiscaal recht en reeds lange tijd actief in de "belastingwereld" dus vroeg mij eigenlijk af of iemand hier meer info over zou hebben)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

niet direct iets, vandaar dat het in het kopje 'financiering' staat. (ik kan hier een heel betoog gaan typen over waarom het evt. wel iets met ondernemen zou hebben te maken, maar dat gaat voorbij aan het doel van de topic)

 

ik dacht al dat zo'n vraag misschien niet door iedereen met open armen zou worden ontvangen, maar stel dat er iemand is die een soortgelijke mening heeft, zou ik daar graag meer van willen lezen...niets mis mee, toch?

Link naar reactie
  • 0

dankje vriendelijk..

 

maximaal de hypotheekrente benutten..

 

Hypotheekrenteaftrek bedoelde ik, sorry. :P

in de zin van zo kort mogelijk lenen voor een lage rente (omdat je nog jong bent?)

 

Nee. De hoogte van de rente is niet afhankelijk van je leeftijd (tenzij je erg oud bent ;D). Zo kort mogelijk lenen is normaal gesproken wel het beste.Maar de beste constructie vinden valt ver buiten dit topic ;D

 

en sneller klaar met aflossen (sneller, als in op jongere leeftijd..)?

 

 

 

Ja. De rest van je leven kun je gebruik maken van dat vermogen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

beste gebruikers. iemand vertelde mij ooit dat 't belasting technisch het meest voordelig zou zijn om na je afstuderen zo snel mogelijk een hypotheek af te sluiten, mits bovenmodaal startloon..ik kan hier zelf echter geen grondslag van vinden, waarom zou dit zo zijn? ...is dit uberhaupt wel zo? (en ja het zal inderdaad van een hoop dinge afhange, maar degene was afgestudeerd in fiscaal recht en reeds lange tijd actief in de "belastingwereld" dus vroeg mij eigenlijk af of iemand hier meer info over zou hebben)

Onroerend goed is een enorme goede spaarpot. Er zijn zat ondernemers die geld uit hun woonhuis halen en het in hun zaak stoppen. Let wel op de locatie van het onroerend goed, en wat voor hypotheek. Ik neem aan dat jou de woekerpolis affaire niet ontgaan is. Ik raad een spaarhypotheek aan. Want op het moment dat de looptijd voorbij is kan niemand garanderen dat er dan een goed beursklimaat is, en moeten wel de stukken verkocht worden. Bovendien zijn de kosten die ik heb aan mijn spaarproduct nihil in vergelijking met wat je wel eens leest over schrijnende zaken van mensen met een beleggingshypotheek.

Ten overvloede, kijk goed uit naar de locatie van het onroerend goed. Alles kan veranderd worden aan een huis, behalve de plek.

Controleer of er belastingvoordeel is omdat je starter bent, of andere regelingen van de overheid gericht op jonge huisbezitters. Verder zou het zo maar kunnen dat de hypotheekrente aftrek in de toekomst zal verdwijnen. Door nu een hypotheek af te sluiten profiteer je er dan maximaal van, t.o.v. een tijd later.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

ik merk dat dit zeer lastige materie is (nav het bekijken van een aantal websites oa)..dank voor de tip overigens stef. ik ga denk ik maar op zoek naar een boek waar dergelijke scenario's in makkelijke taal wordt uitgelegd..(indien iemand zo'n boek kent overigens, hoor ik het graag).

Link naar reactie
  • 0

Wat mij erg geholpen heeft is een goede adviseur. Iemand die niet afhankelijk is van commissie ( tussenpersonen krijgen een soort van loon als zij product x verkopen aan een klant ). En vind zo iemand maar eens. Meten is weten en vergelijken is vaststellen, dus ga vooral niet af op wat in een boek staat, of wat een persoon zegt. Verken de markt, verken ook je financiële mogelijkheden, en wat je in de toekomst wil. Een huis is leuk, en leven is nog leuker, leven kost geld.

Als je serieus overweegt een huis te kopen, en dat met een hypotheeklening ( de hypotheek is meer een bij wet gedefinieerde regeling, de lening staat feitelijk apart ) te financieren is het een goed idee actief de markt op te gaan, en voor de gezondheid van je eigen kapitaal twee keer na te denken voordat je iets tekent, of ergens ja tegen zegt!

 

Verder even off-topic, het is zoveel leesbaarder als je regels als zinnen schrijft. Zinnen beginnen met een hoofdletter, en eindigen met een punt.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.