• 0

Start webshop

Hallo Allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum, dus zal ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Luuk, 17 jaar en erg geïntresseerd in ondernemen. Zelf lijkt het me geweldig om een succesvolle webshop op te bouwen. Het zal moeilijk worden voor mij vanwege mijn leeftijd maar ik ben bereid al het nodige te doen.

 

Ik ben nu al 2 jaar bezig met het uitzoeken hoe alles in elkaar steekt en wil nu eindelijk zelf aan de slag. Zo heb ik me aangemeld voor sites als alibaba.com(sorry for spam) om op zoek te gaan naar producten die mij aanspreken om te verkopen. Mijn oog viel op mobieltjes, tv's en computers omdat de prijzen op alibaba beduidend lager zijn dan in de winkels in Nederland. Het waren niet alleen de aantrekkelijke winstmarges die behaald zouden kunnen worden. Deze voorbeelden houden me namelijk ook bezig in het dagelijks leven. Nou heb ik wel ervaring als consument, maar geen ervaring als verkoper via internet.

 

Ik weet dat er al gigantisch veel aanbod is in deze categorie op internet en vraag me af of het uberhaupt wel een goed idee is.

Misschien kan iemand me helpen.

 

Groeten,

Luuk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

hou er wel rekening mee dat als je op alibaba zoekt je waarschijnlijk zoekt naar leveranciers in China.

is dan wel goedkoper daar maar je zal dus wel alles ruim in voorraad moeten nemen en niet per stuk kunnen inkopen.

Je hebt dus heel erg veel geld nodig en opslag ruimte.

Beter is voor dat soort producten te kijken naar dropshipping van nederlandse/europese partijen. Je verdient minder maar wel zonder de grote investeringen.

 

Verder een website die ik kan aanraden: www.twinklemagazine.nl echt alles wat je kan verzinnen over het starten van een webshop.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Vossie,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik heb een Franse leverancier gevonden op alibaba. Ik weet niet of het betrouwbaar is maar hij biedt wel lage prijzen en je kan de producten meestal per 5-10 inkopen. Aangezien het kapitaal voor computers en tv's aanzienlijk hoger moet zijn, kies ik voor mobieltjes die rond de 200 euro per stuk kosten. Hier hoef ik maar weinig kapitaal voor te hebben en weinig opslagruimte.

 

Groeten,

Luuk

Link naar reactie
  • 1

Hé Luuk,

Wat ik me af vraag is hoeveel modellen en merken je van plan bent te gaan verkopen, als je duizend euro kwijt bent per model (5*€200) zit je toch al snel aan een behoorlijk bedrag en een webwinkel met twee modellen staat natuurlijk ook nogal kaal (ik koop mobieltjes meestal gewoon via Vodafone, daar kan ik direct kiezen uit ik weet niet hoeveel modellen).

 

En wat ik me ook afvraag is of je je mobieltjes gewoon simlock vrij en zonder sim verkoopt of verkoop je er ook prepaid kaartjes/abonnementen bij? (ik weet niet hoe dat precies zit maar mijn zusje heeft een keer bij een losse internetwinkel een mobiel gekocht waar direct een telfort abonnement bij zat dus dat kan blijkbaar wel op de een of andere manier...)

 

En tot slot: hoe komen mensen achter het bestaan van je site? Ik weet niet of je op een grote school zit en daar veel mensen kent ( en flink wat vrienden bij hyves kan natuurlijk ook handig zijn :) )?

Op google zal het denk ik lastig worden om heel hoog in de resultaten te komen omdat er al zo veel gsmshops zijn. Wat maakt jou uniek?

 

In ieder geval veel succes!

Groeten - van een veertienjarige die ook bezig is met het opzetten van een bedrijf :) -,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Hoi hwjd,

 

Ik ben met een paar(denk een stuk of 2-3) , als het goed loopt, probeer ik er andere modellen bij te doen.

Het zijn wel goede toestellen van Nokia, Samsung etc.

 

Ik heb zelf nog geen telefoon besteld, maar volgens mij zijn ze simlock vrij. Ik verkoop geen simkaarten, maar dat is een goed idee om er ook bij te verkopen trouwens ;D Abonnementen lijkt me in het begin te moeilijk af te handelen, dus ik verkoop ze gewoon los.

 

Ik probeer eerst een aantal telefoons via vrienden, kennissen familie te verkopen voor een zeer lage prijs (300-400) per stuk, goedkoper als andere telefoonshops (ik heb de prijzen een beetje vergeleken met verschillende shops). Dat maakt me uniek.

 

Bedankt voor je reactie.

 

Groeten,

Luuk

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je dit topic nog leest maar wil toch nog even een bijdrage doen.

 

Ik wil niet vervelend doen maar weet je zeker dat de telefoons op Alibaba echt zijn, aangezien veel Chinese telefoons namaak zijn. Ik heb ook ooit gehoord dat Chinese telefoons wellicht niet werken in Europa, maar dit weet ik niet zeker.

 

Edit: Verkeerd gelezen, ik zie dat de telefoons uit Frankrijk komen. Worden ze ook in Frankrijk geproduceerd?

 

Verder heel veel succes gewenst!

 

PS: Ik heb ook ooit subnotebooks/minilaptops op Alibaba zien staan, wellicht is dat (ook) wat?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ruben,

 

Leuk dat je ook een webwinkel hebt. Ik vraag me af hoe je dat met online betalen doet, meestal moet je 18 jaar zijn om je ergens voor aan te melden. Importeer je ook uit het buitenland of koop je de geheugenkaarten hier?

Bedankt voor je reactie,

 

Groeten,

Luuk

 

Nee ik maak gebruik van Multisafepay en je kan ook gebruik maken van mollie je hoeft geen 18 te zijn als je maar ingeschreven staat bij de KvK en een bankrekening hebt en zelfs bij mollie hoef je nog geen een ingeschreven te zijn bij de Kvk. Ik koop geheugenkaarten meestal per 100 in om de week (dit omdat ik 2 grootte klanten heb die er vaak 200 per maand bestellen per klant) verder verkoop ik ongeveer 5 artikelen per dag aan consumenten die ik krijg door middel van reclame op Marktplaats en Google. Ik heb 2 abonnementen online staan van t-mobile maar dat heeft nog nooit iemand besteld ik kan abonnementen verkopen door middel van een distributeur.

All by one webshops - Een persoon, een magazijn, een hoofdbedrijf kortom een kracht!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook bezig met een webshop en verkoop ook via marktplaats, ebay etc. Ik ben momenteel ook bezig met afstuderen dus erg veel tijd kan ik er niet in stoppen. Voor je zaken gaat doen op alibaba raad ik je aan niet met de eerste beste partij in zee te gaan, je moet erg oppassen omdat er veel "scammers" zijn.

 

Over hoe uniek je moet zijn voor een gsm shop om in google te verschijnen ben ik het niet met hjwd eens, mijn shop wordt ook goed gevonden in google en ik ben qua producten absoluut niet uniek, alleen qua service. Als jij je gaat verdiepen in SEO/SEA dan kun je goed scoren, duurt alleen een tijdje.

 

Telefoons die jij voor 300/400 wil verkopen aan familie wens ik je veel succes mee. Ik zeg niet dat het niet kan, ik heb zelf ook telefoons geïmporteerd maar het is moeilijk ze te verkopen. Wat doe je met de garantie? Waarom zou iemand de telefoon in jou webshop kopen als hij via Pricewatch/kieskeurig ook wel een goede prijs kan vinden? Chinese telefoons zijn niet altijd kopiën en werken hier wel zolang je leverancier betrouwbaar is en je op de specificaties let.

 

Betalingen onvangen kan je via ideal of paypal eenvoudig doen trouwens.

Mocht je meer willen weten, stuur even een mailtje en ik help je graag.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Luuk,

 

Leuk dat je zo ondernemend bent!

Als web-ontwikkelaar heb ik diverse webshops ontwikkeld en veel ideeën en plannen voorbij zien komen.

Als ik zo terug kijk naar wat er uiteindelijk van de webshops geworden is dan zijn de volgende factoren van belang:

 

Hoe dicht zit je bij de bron van je producten?

Hoe minder schakels er tussen jou en de 'fabriek' zitten hoe beter.

Hoe minder schakels, hoe meer winst je kan pakken / hoe beter jou prijzen.

Als je ook nog eens goede inkoopprijzen hebt dan scheelt het helemaal.

Van de mensen waarvoor ik een webshop heb ontwikkeld zijn er een aantal die in hun familie en vrienden kring iemand hadden die de fabrikant was.

 

Gevonden worden op het web?

Dit is een verhaal apart, en veel mensen slagen er met de nodige investeringen in om dit te realiseren.

 

 

Tijd

Hou jezelf bezig met je markt en product. Weinig mensen starten een shop en kunnen dan achterover leunen en te teller horen rinkelen.

Hou je regelmatig bezig met de informatie die je verschaft op de website.

Straal uit dat je als verkoper verstand hebt van je producten, en op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen?

 

 

Als ik ooit nog eens iemand tegen komt waar ik goedkoop iets in kan kopen dan begin ik direct een webshop. Al zijn het voor mijn part grasmaaiers :)

 

Veel succes in iedergeval

Groet,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.