• 0

ik zoek een leuke (bedrijfs)naam

een bedrijfsnaam is altijd heel belangrijk, uiteraard niet het belangrijkste maar voor marketing en reclame is het wel zo handig dat die naam blijft hangen in het geheugen van de klanten en bezoekers. de naam moet ook toepasselijk zijn.

 

nu zoek ik voor een hardware store (computersystemen, componenten en supplies), zowel offline als online, een goede naam, die ik tevens ook als domeinnaam wil gebruiken.

 

nu merk ik dat hier onder de HL-ers heel veel creativiteit zit. dus hebben jullie enige suggesties voor mij, noem ze dan maar. alles is welkom.

 

obrigado

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe is de naam Paragin eigenlijk ontstaan?

 

Is het een samenvoegsel of heeft het woord een betekenis?

 

lijkt een beetje veel op paradigit vind ik en mensen gaan ons dan associëren met hun. verder vind ik het einde van die naam 'gin' niet iets handigs aangezien mensen het op hun manier kunnen interpreteren, qua klank bedoel ik. dus letters met klanken die maar op één manier kunnen worden uitgesproken lijkt mij iets beter

Link naar reactie
  • 0

Paragin is de bedrijfsnaam van Decorum ik vroeg me alleen af hoe die was ontstaan.

 

Ik heb een aantal suggesties die ik al na gezocht heb qua domeinnaam.

 

Compuseeker Deze vind ik persoonlijk het beste. Klinkt leuk !!!

 

Compu-expert

 

Compucircus

 

M.v.g

 

Chris

 

 

Link naar reactie
  • 0

compuseeker klinkt leuk, maar doet me ergens aan denken. waaraan weet ik niet meer.

 

compu-expert vind ik wat minder omdat de overgang van u naar e niet zo vlotjes gaat en dat '-' probeer ik te vermijden, zeker wat betreft een domeinnaam

 

compucircus, leuk gevonden dat circus, misschien wat te speels maar eerder nog zou ik dat compu veranderen, kweet ook nie waarom, ik typ gewoon wat in me opkomt.

 

maar gaat de goede kant op. in één keer in de roos zou ook te gek voor woorden zijn.

 

zeker bedankt voor je creatieve inspanningen. maar we denken nog even door.

Link naar reactie
  • 0

ik weet het denk al. ik zat in m'n kop met compuserve (internetprovider)...je weet wel die irritante cd's die overal verspreid zijn een paar jaar geleden en die je als onderzetter maar ging gebruiken :D

 

klinkt wel iets anders maar heeft er al heel wat van weg dacht ik zo.

Link naar reactie
  • 0

Wat is je doelgroep? Vooral via internet? Of een winkel? Jong publiek, de echte tweaker of meer Jan met de Pet die wil internetten? Of B2B? Je moet wel iets meer info geven over je bedrijfje vrees ik...

 

Heb je zelf al wat namen in je hoofd?

 

We willen best meedenken maar kom zelf met een aanzetje, da's altijd prettiger werken denk ik, toch?

 

Maar goed ik heb hier ook een hele leuke naam uit 't forum gekregen dus ik zal mijn steentje bijdragen als tegenprestatie... Ok komt ie dan (pure brainstorm):

 

SupplyMe

BitPoint

De BitBakker (computers vers uit eigen oven! ;D)

BitsNBites

 

Als je je vooral op internet verkoop richt kun je wel denk aan een wat flitsender dotcommerige naam misschien maar daar ben ik niet zo goed in ;).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Wat is je doelgroep? Vooral via internet? Of een winkel? Jong publiek, de echte tweaker of meer Jan met de Pet die wil internetten? Of B2B? Je moet wel iets meer info geven over je bedrijfje vrees ik...

 

Heb je zelf al wat namen in je hoofd?

 

We willen best meedenken maar kom zelf met een aanzetje, da's altijd prettiger werken denk ik, toch?

 

Maar goed ik heb hier ook een hele leuke naam uit 't forum gekregen dus ik zal mijn steentje bijdragen als tegenprestatie... Ok komt ie dan (pure brainstorm):

 

SupplyMe

BitPoint

De BitBakker (computers vers uit eigen oven! ;D)

BitsNBites

 

Als je je vooral op internet verkoop richt kun je wel denk aan een wat flitsender dotcommerige naam misschien maar daar ben ik niet zo goed in ;).

 

vooral via internet gaan we verkopen (doelgroep vooral tweakers), daarnaast komt er een zakelijk afdeling die flink aan de weg gaat timmeren voor pc-privé projecten (b2b) en we gaan ook eens per maand een paar verkoopdagen geven, hierbij moet je aan een magazijnverkoop denken waar echte koopjes zullen liggen (low budget) en flinke aanbiedingen (zoals de aldi en lidl dat wel eens doen)

 

hopelijk heb je nu een iets beter beeld

 

ps. erg leuke namen die je daar trouwens noemde, behalve die bitbakker dan. :P ik zal ze onthouden en mocht ik er één gebruiken dan hoor je het uiteraard ook van me.

Link naar reactie
  • 0

flinke lisjt zrski, je bent flink aan het denken geweest.

toch moet ik zeggen dat ik er niet echt eentje vind uitspringen die mijn aandacht trekt om 'm te gebruiken. no offense of course :-\

 

maar ik apprecieer dat je ff de tijd hebt genomen om wat namen te verzinnen. mocht je nog meer namen weten, laat 't me dan nog maar eens weten. keep up the good work.

 

obrigado!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik dacht ... wat is er mis met Obrigado?

Maar Google laat het volgende zien (en meer)

 

Obrigado IJsspecialiteiten heeft U ook zin in een vers geschept ijsje? ;)

 

In welke richting (naam) zit je te denken, zodat we daarop verder kunnen brainwaven!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook niet goed met namen, maak altijd maar namen die uit 2 dingen bestaan, van 2 verschillende dingen.

 

Tweakersvision

 

 

Zo, het gaat weer lekker vannavond. Er komt maar 1 naampie bij me boven

 

Link naar reactie
  • 0

 

Starters die een pand van een kwart miljoen Euro als eigen vermogen inbrengen bij het verwerven van risicokapitaal, kunnen ook normaal betalen voor een leuke naam. Voor 500 euro krijg je 5 ideeën. 8)

 

poehee, en ben jij misschien dat dure marketing bureau ;D

Link naar reactie
  • 0

nou de naam voor de hardware store is voor 99% zeker.

as. maandag krijgen jullie te horen wat het is geworden. ben benieuwd naar jullie reacties.

 

verder nu iets anders. voor iets anders weer, poehee ik blijf aan de gang ??? , heb ik een naam nodig. het gaat om een bedrijf, puur alleen online, in webhosting en domeinnamen.

 

om alvast iets in die trend te denken heb ik de volgende termen. maar die zijn overigens wel heel standaard:

 

server

web

host

net

rack

domain

broker

system

registrar

services

 

let op let op

deze is zowel voor nederland als voor de rest van wereld

dus niet van die pure nederlandse namen

 

ben benieuwd

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry Obrigado, maar ik vind eigenlijk dat je je er wel erg makkelijk van af maakt zo.

 

Je zegt eigenlijk: "hey jongens, bedenk effe een naam voor me alsjeblieft".

 

Ik lever graag een bijdrage maar ik wil wel het idee krijgen dat je er zelf ook iets voor doet... met alle respect overigens.

 

Kortom: waar denk je zelf aan?

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Sorry Obrigado, maar ik vind eigenlijk dat je je er wel erg makkelijk van af maakt zo.

 

Je zegt eigenlijk: "hey jongens, bedenk effe een naam voor me alsjeblieft".

 

Ik lever graag een bijdrage maar ik wil wel het idee krijgen dat je er zelf ook iets voor doet... met alle respect overigens.

 

Kortom: waar denk je zelf aan?

 

excuses, die indruk wilde ik echt niet wekken.

zelf denk ik bijvoorbeeld aan:

 

netserver

netservers

domainbrokers

nethost

2surf

nbchosting

 

om maar een aantal op te noemen die bij mij door het hoofd voorbij zijn geschoten. zo krijg je een beetje een indruk welke kant ik opdenk.

 

de rede dat ik jullie vraag is meer om wat neutrale opinies te krijgen, want als ik denk denk ik vrijwel één richting op. en frisse gedachtes vind ik altijd positief vind ik. maar nogmaals excuses voor de verkeerde indruk die ik hier misschien heb gelegd.

 

obrigado.

 

Link naar reactie
  • 0

500 euro voor 5 voorstellen is zeker niet duur.

Ik zou zeggen: vraag eens een offerte aan bij een bureau.

 

Ik vind de suggesties te generiek, te 13-in-een-dozijn.

 

Leuk als je het zoveelste clubje wil zijn dat in de massa opgaat :) Als je je wil onderscheiden zul je creatiever moeten zijn ;D

Vind ik.

 

Welke namen spreken je aan, vind je bijzonder?

 

Groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

netserver

netservers

domainbrokers

nethost

2surf

nbchosting

Hmm, als ik als potentiele klant 1 van deze namen zie dan denk ik inderdaad 13 uit een dozijn, zoals Annedien zegt. Ik denk dat je inderdaad iets creatiever moet zijn, of inderdaad iemand zoeken die hier echt goed in is (ik ben dat helaas niet, dus ik kan je niet echt aan een creatieve flitsende naam helpen ben ik bang).

 

Laat ik toch mijn best even doen en nog wat in mijn fantasie graven... ofzo ;).

 

* PrimaNet

* YourHost

* FastnFurious

* NetNow

* HostItHere

 

hmm, ik ben hier echt slecht in ;).

Ik zou zeggen, als je je het kan veroorloven, neem dan ook een bureau hiervoor in de arm. Zijn kunnen dit altijd beter en er zijn hier genoeg mensen je kunnen adviseren bij je keuze voor een goed bureau denk ik. Je naam is belangrijk, dus misschien is het de investering waard.

 

Als je daarentegen niks te makken hebt en echt bij nul begint (zoals ik) dan zul je -helaas- nog verder moeten brainstormen of tegen een goeie hint / idee moeten aanlopen...

Succes!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.