• 0

ik zoek een leuke (bedrijfs)naam

een bedrijfsnaam is altijd heel belangrijk, uiteraard niet het belangrijkste maar voor marketing en reclame is het wel zo handig dat die naam blijft hangen in het geheugen van de klanten en bezoekers. de naam moet ook toepasselijk zijn.

 

nu zoek ik voor een hardware store (computersystemen, componenten en supplies), zowel offline als online, een goede naam, die ik tevens ook als domeinnaam wil gebruiken.

 

nu merk ik dat hier onder de HL-ers heel veel creativiteit zit. dus hebben jullie enige suggesties voor mij, noem ze dan maar. alles is welkom.

 

obrigado

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Persoonlijk werk ik altijd liever met afkortingen. Ga eens na welke doelen je nastreeft met je bedrijf en neem van elk doel de eerste letter. Het kan zijn dat je dan een leuk woord krijgt. Want je naam hoeft toch niet direct de achtergrond van je product/dienst weer te geven. Het kan natuurlijk heel efficient en/of mooi zijn maar ook een een tikkie dom. BV vuurwerk verkopen en je bedrijf 1000 klapper... beetje suf...oke misschien stom voorbeeld, maar ach...

 

Zorg gewoon voor een korte krachtige naam, makkelijk te onthouden.. en dus goed voor je mond op mond reclame!

 

 

ice

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

nou de naam voor de hardware store is voor 99% zeker.

as. maandag krijgen jullie te horen wat het is geworden. ben benieuwd naar jullie reacties.

 

Ik ben ook benieuwd naar wat het is geworden. Bovenstaand citaat is van 9 mei....

 

Bij de weg: mond op mond reclame doe je met je geliefde. Mond tot mond reclame doen klanten voor je ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook benieuwd naar wat het is geworden. Bovenstaand citaat is van 9 mei....

 

ja sorry ben ff weggeweest van HL maar ben weer back.

de naam krijgen jullie zoals beloofd iets later dan verwacht. ik ben het e.e.a. nog aan het vastleggen en operationeel aan het maken. pas als alles klaar is krijgen jullie het te horen van me. Ik wil echt niet flauw doen, maar er zijn soms wat van die kapers op de kust die alsnog ergens een stokje voor kunnen steken en er snel zelf mee vandoor gaan.

 

Maar komt eraan, ik hou jullie op de hoogte.

 

Obrigado!

Link naar reactie
  • 0

> hans s: 1. securehost(ing)

 

dat gaat niet lukken, dat is namelijk al vastgelegd door cueball ;D

 

toch niet vastgelegd naar aanleiding dat je het hier zag en dacht ff snel vastleggen. of had je 'm al een tijdje?

 

Ik wil ook niet flauw doen, maar als het wél zo was dan zou je het iemand toch nog niet echt kwalijk kunnen nemen- dit is een openbaar forum en het staat mensen vrij te registreren wat ze willen als ze een opportunity menen te zien.

Hoewel qua sportiviteit niet echt hoog scorend, zou ik (als ondernemer) zo'n actie kunnen begrijpen.

 

Los daarvan; ben benieuwd wat het geworden is, hou ons op de hoogte ;D

 

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil ook niet flauw doen, maar als het wél zo was dan zou je het iemand toch nog niet echt kwalijk kunnen nemen- dit is een openbaar forum en het staat mensen vrij te registreren wat ze willen als ze een opportunity menen te zien.

Hoewel qua sportiviteit niet echt hoog scorend, zou ik (als ondernemer) zo'n actie kunnen begrijpen.

 

Los daarvan; ben benieuwd wat het geworden is, hou ons op de hoogte ;D

 

Annedien

 

ik bedoelde dus inderdaad dat ik het ethisch en sportief gezien naar mijn mening ik het niet echt helemaal zou goedkeuren. je bent hier om elkaar te helpen vind ik en zo'n actie is in mijn ogen niet echt behulpzaam.

Link naar reactie
  • 0

We zijn hier inderdaad om elkaar te helpen; toch blijf ik erbij dat het niet een kwestie is van sportief, of 'goedkeurenswaardig'- - als ik een idee hier publiceer en iemand pikt dit op (wat overigens vaak gebeurt) dan zij dat zo en is dat het logische gevolg van 'publicatie'.

Wat, als Cueball inderdaad het domein even snel had geregistreerd na het hier gespot te hebben als kansrijke domeinnaam-met-commerciële-potentie?

 

Ik bedoel ook: dan kun je wel een hypothetische loyaliteit veronderstellen, maar dat is denk ik niet terecht (helemaal los van de personen die op het forum komen). Je kent de normen en waarden van anderen niet, dus kan je volgens mij nog het beste een zo neutraal mogelijke kijk op deze zaken hebben.

Zelf vind ik het leuk als mensen zeggen: "Wat een tof idee, vind je het goed als ik het gebruik?", maar dat gebeurt vaker niet dan wel. Ik heb dus besloten dat niet erg te vinden en iets selectiever te worden in wat ik wie adviseer of hier openbaar maak.

Het had ook nog zo kunnen zijn, dat iemand een voor jou ongelofelijk leuke suggestie zou hebben gedaan, die net een minuut eerder dan jij hebt kunnen reageren geregistreerd wordt door iemand die graag op dit forum rondneust.

Het heeft gewoon nadelen om mensen op een forum te vragen een bedrijfsnaam voor je te verzinnen ;D

(afgezien van het feit dat het zo'n 5000 euro goedkoper is dan bij een bureau 8)

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.