• 0

Positieve reacties over nieuw concept maar nu?

Beste forumleden,

 

Samen met een collegavennoot hebben we een nieuw concept ontwikkeld. We hebben alles ontwikkeld en het voor de leeuwen gegooid. De reacties waren heel positief.

Maar wij zitten wat met een dilemma, al die positieve reacties moeten we toch kunnen verzilveren. Hoe maken wij ons product bekend aan (grote) bedrijven? Momenteel zijn we aan het bellen geslagen, daar zijn de reacties niet slecht maar meestal krijgen we een antwoord in de trend van , "ja maar wij werken met een reclamebureau"...

Hoe kunnen wij dit verder aanpakken zodat bedrijven interesse krijgen om met ons in zee te gaan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de hemel naar beneden valt hebben wij een blauw mutsje op. Als ik morgen dood ga, ben ik niet meer levend.

 

Voel je hem?

 

Veel succes, en vooral actie ondernemen!

 

-edit, er is maar 1 manier om er achter te komen of een organisatie zijn eigen methoden, kijk op de zaak, niet openstaat, etc..

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

De beste verkopers hebben een uitstekende pitch, en gaan gewoon door als zij heilig geloven in het product, dienst, concept. Dus het kan zijn dat jullie een deur, 10 deuren, wie weet meer deuren voor je gezicht dichtgesmeten krijgen.

Als je absoluut vastgesteld hebt dat er een haast heilig geloof is in hetgeen je wilt bereiken, en de passie is er ook, zal het een succes worden. Ook al loopt het niet op Zweedse kogellagers, in het begin.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Omdat het een nieuw concept is dat je kan aanbieden bij uw bestaande concepten. Wij acteren op een ander domein dan de hedendaagse concepten. Nieuw is altijd aantrekkelijk. Je kan zeggen nieuw kan ook tegenslaan. Ja , zeg ik dan maar gezien de positieve reacties van de consumenten hebben we een stapje voor.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt wel een moeilijk product denk ik. Ik zie een aantal hele mooie servetten liggen, die zou ik best willen gebruiken als ik een bar zou hebben. Maar als er een GSMweb achtige advertentie op zou staan gooi ik als bar-eigenaar de servetten meteen de prullenbak in, dat schotel ik mijn klanten niet voor.

 

Als ik in de lokale nachtclub een frietje haal zit mijn servetje onder het bakje, daar knoei ik na een paar biertjes een beetje op. Zodra mijn bakje friet leeg is gooi ik dat weg bij de prullenbak, veeg mijn handen af aan het servetje, mijn mondhoeken vervolgens verfrommel ik het servetje en gooi ik ook in de prullenbak waar ik nog bij sta. Ik zou dus wel 5 minuten het servetje in mijn handen hebben maar niet naar gekeken.

 

Op de foto's staan er glazen op servetten, bij de meeste tenten krijg je al gratis onderzetters van de brouwer.

 

En ten slotte, wat is het resultaat?

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je eerst wat kleinere bedrijven contacteren en 'binnenhalen'?

 

En zeker contact zoeken met reclamebureau's. Als zij dit op kunnen nemen in hun aanbod naar hun klanten, kan het heel snel gaan met je product. Dan ben je wel wat marge kwijt aan die bureau's, maar haal je wel veel meer opdrachten binnen met veel minder werk!

 

Succes!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Beste protjor,

 

Het is mijn ervaring (bij een internationale groothandel die aan retailers levert) dat het geen zin heeft om concepten aan mogelijke klanten voor te stellen. Zij willen concrete produkten zien zoals deze in de winkel komen te liggen. Dit zal bij reclamebureaus en adverterende bedrijven niet anders zijn. Het lijkt mij raadzaam proefseries te maken, die je bij de doelgroep kunt laten zien en laten proberen.

 

Als je dit aanbieden doet in de vorm van een gratis proefproject met een bedrijf, dan ben je met 1 been al binnen. Als de proef slaagt heb je niet alleen een concreet voorbeeld, maar bovendien een bedrijf als referentie.

 

Een kritische vraag : Weet je zeker dat je klanten je meer zullen willen betalen dan je eigen kostprijs. Een servetje (want dat is een napkin toch) heeft maar een bereik van 1 kijker.

 

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Het zal echt aan mij liggen 8) maar ik snap een paar dingen niet helemaal :'( .

 

Jullie printen servetten in full color in elk custom design. Eerste vraag is waarom ik niet gewoon naar een drukker ga?

 

Dan lees ik dat jullie gaan netwerken met de servetten en dat ik soms in aanmerking kom voor gratis servetten als ik deelneem in jullie netwerk.

 

JOIN OUR network - Free napkins

 

Kan je het even kort uitleggen?

Link naar reactie
  • 0

Antwoord op je eerste vraag.

Je kan naar een drukker stappen maar ik vrees dat je van een kale reis zal terugkomen want geen drukker kan dat realiseren. Ze kunnen enkel drukken op een deel van de servet. Ook het proces van digitale foto's drukken is niet simpel.

 

Antwoord vraag twee.

Wij bouwen een netwerk uit van bvb loungebars of broodjeszaken enz....De enige voorwaarde die hier telt is dat je de servetten in uw zaak toonbaar maakt voor de klant. Waarom free? Omdat wij het laten drukken met een merkproduct , iets die relevant is voor de zaak. Bvb, in loungebar, adverteerder bacardi. Zij bekostigen alles in ruil om het marketingproduct toonbaar te maken in de zaken. Daarom moeten de personen geen eigen servetten meer inkopen maar krijgen ze op regelmatige basis servetten toegezonden. Dus de kost om servetten kopen voor uw zaak valt weg.

Link naar reactie
  • 0

OK snap het.

 

De grote bedrijven werken inderdaad vaak met een reclamebureau dus ik zou daar zeker een mailing naar toe doen met een voorbeeld. Omdat het digitaal is kan je zelfs een custom voorbeeld bijsluiten. Die jongens moeten ook af en toe met iets nieuws komen dus daar zou ik op inspelen. Nieuw trekt inderdaad de aandacht. De gratis kaarten die nu enkele jaren overal staan zijn vaak al van kleur verschoten.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste forumleden,

 

We zijn nu een maandje verder ongeveer. Redelijk wat reclamebureaus gecontacteerd en veel waren positief omtrent dit concept. Als antwoord kregen we vooral, "we plaatsen dit in ons bestand van mogelijk reclamemedium, als we dit later zullen gebruiken contacteren we jullie". Zijn we hier goedkoop afgescheept?

Momenteel zijn we ook in onderhandeling met een voetbalclub die dit zal gebruiken in hun businessloges, als marketingproduct en ook als een extra item voor de voetbalfans. Om te verkopen dus. Persoonlijk vind ik dat dit allemaal behoorlijk lang duurt, is dit de zakenwereld? Moeten we korter op de bal spelen? Volgende week zijn we ook te spotten in de krant, kunnen we daar ook iets van verwachten? Het is moeilijk om een nieuw concept bekend te maken aan de buitenwereld.

 

Mvg

 

Link naar reactie
  • 0

Bij mij werkte een stukje in de krant erg goed. In de twee maanden voor het artikel was ik bij 5 bedrijven langs geweest voor een gesprek. Het krantenartikel ging vooral over mij en mijn compagnon, onze persoonlijkheid en onze ambities, dat we inmiddels een leuk kantoortje hebben in het centrum etc etc. In de week na dit krantenbericht mochten we meteen voor twee van de vijf prospects van start en in de week daarna mochten we ook voor een derde gaan beginnen.

 

Voor de reclamebureaus is het natuurlijk ook lastig om te verkopen. Er zijn al ontzettend veel mediums, hoewel het reclamebureau voorheen enkel dingen voor print maakte willen de klanten opeens ook websites, lezen wat over mobile marketing, zien ergens narrowcasting-schermen hangen en wil daar iets mee doen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.