• 0

Einde V.O.F. door diefstal

Dit is mijn 1e post op dit forum en ik hoop dat jullie wat info voor mij hebben!

Wij hebben op dit moment een vof..met 1 opdrachtgever! Deze zijn wij inmiddels kwijt geraakt na 2 jaar door beschuldiging van diefstal van mijn compagnon. Tegen mijn compagnon is aangifte gedaan..ook al is het niet helemaal zijn eigen schuld geweest.

Dit betekent dat de vof stopgezet wordt. Kan ik iets claimen omdat de vof door schuld is stopgezet? Of is het niet anders

dan dat mijn compagnon zou zeggen "ik stop ermee"?? Ik zou dan ook in dat schuitje zitten! Mag ik omdat ik bang ben voor wat hij gaat doen het geld op de zakelijke rekening op mijn prive rekening storten? Wij hebben wel een vof contract wat bindend is...50/50

We hebben geen achterstallige rekeningen, we moeten alleen nog 1 belasting betalen. De rest van het geld..moeten wij dat delen?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17076-einde-vof-door-diefstal/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Als ik het goed begrijp heeft je compagnon iets van je opdrachtgever gestolen en is hierdoor het contract tussen de VOF en de opdrachtgever ontbonden? Ik denk niet dat je je compagnon formeel aansprakelijk kunt stellen voor je gemiste inkomen, maar misschien dat hij je wel moreel wil compenseren. Je blijft altijd hoofdelijk aansprakelijk bij een VOF, let dus goed op dat er geen rare dingen gebeuren zoals nieuwe leningen en dergelijke. Als je geen vertrouwen meer hebt in je compagnon zou ik zeker een advocaat inschakelen voor de verdere afhandeling. Wellicht dat de opdrachtgever wel met jou zonder je compangon door wilt gaan?

• 0

hoe bedoel je moreel wilt compenseren?

Dus ik kan hem niet aansprakelijk stellen voor gemiste inkomen, dat dacht ik ook wel.

Mag ik al het zakelijke vermogen opnemen en naar mijn eigen rekening storten? Er staat

wel in het vof contract dat ik tot maximaal 50% van het totale vermogen mag opnemen. Is het dus

strafbaar als ik wel alles opneem??

• 0

hoe bedoel je moreel wilt compenseren?

Dat je wettelijk niets kunt afdwingen, maar dat hij wellicht de overgebleven winst op een andere manier wil verdelen dan 50/50 om jou te compenseren voor de gemiste inkomsten.

Er staat wel in het vof contract dat ik tot maximaal 50% van het totale vermogen mag opnemen. Is het dus

strafbaar als ik wel alles opneem??

Strafbaar is het niet, het is een onderling contract wat je met hem hebt. Hij kan echter ook als vennoot ook nieuwe schulden aangaan, dus je situatie stel je er niet mee veilig. Als het mogelijk kun je het beste alles in onderling overleg regelen, en als dat niet mogelijk is, zou ik juridische bijstand inschakelen om problemen te voorkomen. Er zijn genoeg horrorverhalen bekend...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar