• 0

Realistische overnamesom

Hallo,

 

Het onderwerp staat ongetwijfeld al ergens, maar helaas kan ik het niet vinden op dit forum.

 

Mijn vragen zijn de volgende:

- Is er een soort berekening waarmee je -grofweg- een indicatie kunt krijgen voor een overnamesom (via MBO)?

- Kan reeds sprake zijn van goodwill twee jaar na de start?

- Weten jullie iemand / kunnen jullie iemand aanraden (een onafh. expert) die een waardebepaling kan uitvoeren?

 

Ik hoop dat dat voldoende info is.

 

Subtracers. Houdt subsidies simpel.

www.subtracers.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ramon, ja - er kan na twee jaar sprake zijn van goodwill.

Heb nu een aantal bedrijfsovernames gedaan en belangrijk bij ons was in ieder geval dat het bedrag binnen een redelijke termijn terugverdiend moet worden. Daarbij calculerend de risico's die de toekomstige omzet (want daar heb je het in dat geval over) met zich meebrengt.

Je kunt ook allerlei constructies bedenken waarbij een gedeelte van de overnamesom direct wordt betaald en een gedeelte afhankelijk van de behaalde resultaten in de toekomst. Voor de verkopende partij vaak even slikken omdat hij geen/weinig controle meer heeft over het bedrijf in die periode, maar meestal is daar wel uit te komen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.