Televisieprogramma "Tiny Tycoons"

Aanbevolen berichten

Op 3 januari start het programma "Tiny Tycoons". Er worden 9 afleveringen uitgezonden op zaterdagavond (prime-time) via de Tros op Nederland 3.

Programma ziet er even kort door de bocht als volgt uit: Kinderen in de leeftijd van 12-15 jaar dienen innovatieve plannen in welke ze mogen presenteren aan een jury. De beste 20 plannen mogen door waarbij er tevens een professional aan gekoppeld wordt om het plan in werkelijkheid uit te gaan voeren. Bij iedere aflevering vallen er weer een paar teams af, tot er een winnaar overblijft. (Ik heb al super gave plannen binnen!!!)

 

Het collectief van de Gemeente Eindhoven, Fontys Hogeschool en TNO gaat dit mogelijk maken. Partijen zitten tevens in de redactieraad om mede het gezicht te bepalen van het programma. Er is echter nog ruimte voor één extra parnter. Wie heeft er een idee wat een geschikte partij zou kunnen zijn (buiten de banken, want daar ben ik al geweest...)?

 

groet,

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

Gemeente Eindhoven, Fontys Hogeschool en TNO?

Kamer van Koophandel of Ministerie van Economische Zaken?

 

hoeveel écht ondernemerschap zit er bij de overheid?

neem toch een ondernemer in de jury.

ik ken er wel een ;)

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Gemeente Eindhoven, Fontys Hogeschool en TNO?

Kamer van Koophandel of Ministerie van Economische Zaken?

 

Geen van deze vijf hebben verstand van ondernemerschap of van innovatie.

 

 

 

Ik denk dat men meer op zoek is naar geld en dan zijn beide optie's wel wat.

Het zal moeilijk zijn een ondernemer te vinden die ook wil sponsoren voor, ik denk, een hoop geld zoals gebruikelijk is in omroepland.

Link naar reactie

Gemeente Eindhoven, Fontys Hogeschool en TNO?

Kamer van Koophandel of Ministerie van Economische Zaken?

Geen van deze vijf hebben verstand van ondernemerschap of van innovatie.

Ik denk dat men meer op zoek is naar geld en dan zijn beide optie's wel wat.

Het zal moeilijk zijn een ondernemer te vinden die ook wil sponsoren voor, ik denk, een hoop geld zoals gebruikelijk is in omroepland.

ik hou van tegendraads, ik dacht juist dat ze mij wilden sponsoren ;)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

 

Economische zaken mag niets meer met publieke omroep doen op financieel gebied heb ik van de producent begrepen en de KvK komt maar met een heel gering bedrag over de balk, schiet dus ook niet op.

Ook ben ik al bij (een aantal van) de grotere fa. geweest zoals de Philips'en en ASML's van deze wereld. De (economische) tijd zit wat dat betreft ook niet echt mee.

 

Mocht iemand nog een ingeving hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag. Het wordt echt een heel gaaf programma om breed innovatie en ondernemerschap te stimuleren.

 

groet,

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

Pauline,

genoeg mogelijkheden om innovatieve en ondernemende ondernemers te ontmoeten voor je programma.

een kleine greep:

17/9 Higherlevel meeting

18/9 Emerce Eday

8/10 Holland Innovation

kijk ook eens op www.pioniersvannu.nl

 

voldoende inspiratie lijkt me.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

 

Geld inzamelen van bedrijven vind ik wel een heel gaaf idee. Hoe zouden we dat het beste kunnen aanpakken?

Is wel leuk als je straks bij je relaties kan melden dat je een bijdrage levert aan dit programma. Daarnaast kunnen we HL afgevaardigden gebruiken om aan de teams van kids te koppelen. Enkele ideeën van kinderen "pratende" buspalen (overleggen met de chauffeur hoe laat hij er nou eindelijk eens is), Jas met ingebouwde airco, auto's op zonne energie (ik heb foto's van prototypes - gebouwd met koffiebekertjes...!), alarmportemonnee, "mondplaksel" dit smeer je bij kinderen op de lippen als ze brutaal zijn, kunnen ze een half uur lang niet praten en ga zo maar door.

 

BOM heeft overigens ook al "nee" gezegd en de NV Rede zou ik nog eens kunnen proberen.

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

Het gaat hier wel om kinderen, die weten vaak niet dat dit soort dingen bestaan. Het gaat er juist om dat we de "creative juices" bij ze op gang brengen.

 

Ik weet eigenlijk niet goed bij wie ik bij OC&W moet zijn. Ideeën?

 

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

 

Economische zaken mag niets meer met publieke omroep doen op financieel gebied

 

Pauline

Weet ik niks van; een eventuele bijdrage gaat toch niet naar de Tros?

 

Wij mogen dan wel geen verstand hebben van ondernemen, wij hebben wel geld! >;(

 

Kun je me wat meer achtergrondinformatie sturen? info@technopartner.nl

 

Jan Henk

 

PS: Heb je al eens met de Rabobank gesproken?

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het is inderdaad zo dat met name EZ zich niet meer commit aan TV-programma's. Ik heb daar onlangs een email over ontvangen. Maar misschien dat de uitvoeringsinstanties niet onder deze "regel" vallen? Alhoewel... Octrooicentrum zich uiteindelijk ook uit het tv-programma "Beste idee van Nederland" is gestapt. Ik weet niet precies om welke reden, maar kan zijn om diezelfde EZ-regel?

 

@Pauline,

 

Ik kan in mijn netwerk (zowel publiek als privaat) kijken wat de (on)mogelijkheden zijn.

 

Om welk bedrag gaat het welke je van de 4e partij nodig hebt?

 

Tiny tycoons zijn wel de ondernemers van de toekomst. Misschien een idee, als het bedrag voor 1 vierde partij te hoog is, om dit op te splitsen onder kleinere instanties/bedrijven die zich hiervoor wel in willen zetten?

 

Als je liever 1 grote partij wenst, dan kun je richting uitgeverijen denken (Wegener, VNU, Reed Elsevier).

Daarnaast is Harry Mens een idee? Alhoewel die weer bij een hele andere omroep zit, maar wel enorm business like op tv bezig is. Hij vraagt meer dan genoeg aan zijn deelnemers in het programma, misschien een sociale benadering alhier om ondernemers van de toekomst te "sponsoren"?

 

Verder... je zegt dat je al langs banken bent geweest en dat je daar geen resultaten hebt geboekt. Banken richten zich wel op kids.

Door Jan Henk werd ik getriggerd... Inderdaad... De Rabobank zit in Het huis Anubis Misschien Rabo al met een programma bezig en sponsoren ze meer activiteiten? Maar anders zoeken andere banken wellicht toch ook een andere ingang/soortgelijk initiatief?

 

Qua "aandachtswaarde" voor private partijen? De Tros is een publieke omroep. Die mogen, voor zover ik weet, geen commerciele uitlatingen in hun programma's doen. Dat zal met name voor private partijen wel een wens zijn in het kader van de win-win situatie. Maar aan de andere kant, kunnen ze hiervoor wel zelf aandacht vragen/het onder de aandacht brengen in hun eigen PR-uitingen, zodat er indirect ook weer een win-win ontstaat.

 

Daarnaast kunnen we HL afgevaardigden gebruiken om aan de teams van kids te koppelen.

 

Een hele tijd geleden hebben velen HL-ers meegedaan aan "ondernemers voor de klas". Dus ik denk dat er hier genoeg enthousiastelingen zitten... TOCH !!!! ? ? ? Zullen we hiervoor een speciale oproep doen in HL?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Het lijkt mij wel een leuk programma. Ik mag dat wel als jonge mensen uitgedaagd worden hun talent te gebruiken. Ik zou toch proberen in de programmaraad c.q. jury/begeleding mensen uit de private sector met verstand van ondernemerschap te betrekken. Het leverd misschien geen geld op voor de Tros, maar het komt de realiteitszin en de kijkwaardigheid van het programma ernstig ten goede. Bovendien zijn kleine tycoons er bij gebaat.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Ik ben het wel met Nils eens. Het is een leuk programma, en erg nuttig zowel voor de kinderen als voor volwassen kijkers, voor wie het best wel 's een eyeopener kan zijn. En in het programma heb je dan mensen nodig die iets van ondernemen weten, daar uitgebreide ervaring mee hebben, en die dat ook aan kinderen kunnen uitleggen op een TV-interessante manier. Die mensen vind je niet bij de sponsors, dat weet ik absoluut zeker. Het lijkt me ook ontzettend leuk om te doen, net als dat Bizworld erg leuk is.

 

bijvoorbeeld...

Link naar reactie

Rabobank ben ik al geweest. Met de huidige credietcrisis ligt het bij andere banken momenteel ook moeilijk.

 

Het klopt dat je via de publieke omroep geen reclame uitingen mag doen. Dat maakt het allemaal wel lastiger om hier commerciele bedrijven aan te koppelen. Voordeel is dat je geen uitzendfee hoeft te betalen wat oploopt tot 30% van het totale begroting.

 

Momenteel liggen er 9 afleveringen vast. Deze kosten 600K Euro. Het collectief van Gemeente Eindhoven, Fontys Hogeschool en TNO zou hier garant voor staan. TNO heeft zich door omstandigheden net uit het hele verhaal teruggetrokken. Dit betekent dat er ruimte is voor een nieuwe partij voor 200K. De Tros wil echter graag 11 afleveringen maken, als ik financiering ( 120K) binnen 2 weken kan regelen.

 

Leuke uitdaging :-\

 

groet,

Pauline

 

 

 

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

@ Nils en Christine,

 

Zodra ik financiering geregeld heb, leg jullie adviezen ook zeker bij de redactieraad neer (ik ben daar dan uiteraard ook onderdeel van - BizWorld moet via dit programma gepromoot worden!).

 

Ik moet eerst zorgen dat ik het door kan laten gaan.

 

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

Als het financieel is waarom ga je danniet eens praten met die nieuwe investeringsmaatschappij van Joop van den Ende die zijn op zoek naar leuke innovatieve dingen en hij heeft vele ingangen bij TV en natuurlijk geld genoeg ( sorrie Joop ik hoop dat ik je geheim niet heb verklapt)

 

 

dit is zijn website adres http://www.endeit.nl/

 

ik heb helaas geen telfoonnummer van Joop

 

Gaat het om mediaexposure dan wil ik daarbij wel helpen

 

www.info-nederland.nl en nog 120 andere sites, het lokale nieuws , lokale uitgaanstips en nog veel meer

als je alles wilt weten over glasvezel http://www.glasvezel-info.nl

Link naar reactie

Ik heb ook al contact gehad met Hubert Deitmers en hij wil zeker BizWorld steunen maar niet via het televisieprogramma.

 

Het gaat overigens gelukkig door! We zijn wel op zoek naar partijen die in kleine porties ons willen steunen, (blokken van 20K euro), dus hopelijk maakt dat het wat makkelijker.

 

Kijk even op: www.tros.nl/eivancolumbus als je meer informatie over het programma wil.

 

groet,

Pauline

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.