• 0

steeds met de meest actuele bestandern werken, centraal opslaan van data

Hallo allen,

 

Ik zit met een klein efficiency probleem. Aangezien ik niet veel IT-knowledge heb, zou ik een beroep willen doen op jullie ervaringen.

 

Ik werk doorgaans vanuit verschillende locaties. D.w.z. vanuit huis en vanuit kantoor.

Ik wil graag met de meest actuele bestanden werken. Nu neem ik iedere keer een USB stick mee waar ik de meest actuele versie op heb staan.

 

Is het mogelijk dat je bijv. al je bestanden centraal op een beveiligde server hebt staan en dat je middels een beveiligde verbinding altlijd toegang hebt tot deze bestanden. Hiermee voorkom ik dat ik ga werken in oude bestanden.

 

Hoe moet ik dit aanpakken en wat zijn ongeveer de kosten. ZIjn er ook andere alternatieven, bijv. zonder server.

 

Ik hoor graag van jullie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Neem eens een kijkje op teamviewer.nl

Software is heel makkelijk te gebruiken en te installeren.

 

Je installeert deze software bijvoorbeeld 1 keer op je vaste werkcomputer en nog een keer

op je laptop. Vervolgens noteer je een teamviewer nummer, iedere computer krijgt zijn eigen

nummer. Je kan vervolgens met je laptop inloggen op je werkpc, je kan deze computer gewoon

overnemen, en natuurlijk het allerbelangrijkste: Je kan documenten overzetten naar je laptop.

(kan natuurlijk ook vice versa). Zo heb je altijd je de juiste werkdocumenten op je werk pc staan, en kun

je ze toch op je laptop gebruiken!

 

Er is natuurlijk veel meer van dit software te verkrijgen, maar deze werkt qua installatie en gebruik gewoon

heel makkelijk!

 

Link naar reactie
  • 0

DropBox

 

Dit is een programmaatje dat je installeert op je werk pc en of laptop.

Je krijgt dan een Dropbox map op je bureaublad te zien.

Hier kun je bestanden naartoe slepen, deze worden op een Dropboxserver opgeslagen.

Vervolgens kun je deze documenten vanaf andere computers benaderen via een browser, en met die computers op welke je deze map deelt, daarop worden ze automatisch bijgewerkt, je hebt over dus de laatste versie bij de hand.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, maar ik vind dat toch niet echt handig en professioneel.

 

Ik wil zeg maar onder "Deze computer" een aparte harde schijf zien staan (bijv: G:\ of H:\ et cetera) waar de centrale bestanden zijn opgeslagen.

 

Ongeacht of ik nou van thuis, kantoor, laptop, desktop inlog, wil ik die harde schijf kunnen zien.

 

Nu werken we al met een dergelijke harde schijf waar alle centrale bedrijfsdata op staat. Maar dit is momenteel alleen benaderbaar binnen het bedrijfsnetwerk (via een router).

 

Ik wil dus vanuit een fysiek andere locatie, deze harde schijf opdezelfde manier kunnen benaderen. Dit moet kunnen, maar ik weet niet hoe of waarmee.

 

Het liefst gebruik ik dus geen browsers e.d. of google.docs.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je met dat bedrijfsnetwerk op het internet kan moet je ook via het internet naar dat bedrijfsnetwerk kunnen.

 

Alleen zit dat meestal potdicht achter een firewall.

 

Ga eens met je leverancier van je bedrijfsnetwerk praten hoe je het beste veilig door je firewall heen gaat (en zodanig dat een ander dat niet kan).

Link naar reactie
  • 0

Ik wil zeg maar onder "Deze computer" een aparte harde schijf zien staan (bijv: G:\ of H:\ et cetera) waar de centrale bestanden zijn opgeslagen.

 

Dit kan met Microsoft Office Groove. Ik gebruik het om bestanden op mijn vaste pc in sync te houden met m'n laptop. Lees ook even dit draadje door: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=19602

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord.

 

Zou het ook mogelijk zijn om de computer op kantoor aan te laten en vanuit huis dat IP-adres op te zoeken.

Zou ik dan gewoon via explorer bestanden kunnen zien?

 

Ik wil zo min mogelijk software gebruiken, volgens mij moet het wel mogelijk zijn.

 

Dank,

Link naar reactie
  • 0

Er is hier een online file "share programma" voor. Dit start je op via een webrowser en daarmee kom je gewoon op jou schijf.

 

De bestanden kun je net als explorer heen en weer slepen etc. Voordeel is dat dit draait op kantoor of waar dan ook en hier gewoon jouw schijf voor gebruikt. Het progie kost 99 euro.....maar is vrij lastig te configureren, maar eenmaal dat het draait zo je nooit meer anders willen

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf www.logmein.com en daarmee kan ik vanaf elke locatie ter wereld zonder extra software direct mijn pc overnemen en gebruiken inclusief alle programma's en documenten op die computer..

Met de juiste versie kan je vervolgens ook op een printer op de lokatie waar je zit weer documenten printen.

 

De basis uitvoering van dit "programma" is gratis.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf www.logmein.com en daarmee kan ik vanaf elke locatie ter wereld zonder extra software direct mijn pc overnemen en gebruiken inclusief alle programma's en documenten op die computer..

Met de juiste versie kan je vervolgens ook op een printer op de lokatie waar je zit weer documenten printen.

 

De basis uitvoering van dit "programma" is gratis.

 

Gebruik logmein ook sinds een aantal maanden. Als je een redelijk vlotte internetverbinding hebt is de Free versie ideaal, of bijvoorbeeld als in mijn geval als je de rekenkracht van je kantoorPC nodig hebt, omdat je wat oudere PC thuis die tekenpaketten niet meer zo lekker draait :)

 

Indien je het liefste je bestanden even ophaalt en thuis bewerkt waarna je ze weer terugzet op de kantoorserver zou ik voor de PRO versie gaan, die trouwens wel meer aardige features heeft, zoals een soort van FTP-server. Bij meerdere abonnementen voor bijvoorbeeld meerdere collega's en een telefoontje/mailtje naar logmein voor korting valt de PRO-versie qua kosten allemaal wel mee.

 

De PRO versie is trouwens een tijdje met volledige functionaliteit gratis te proberen, waarna je verder kunt gaan met Free als dat volstaat

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Wij werken soms van ons kantoor op de server/pc van de clienten. Sommige klanten gebruiken logmein, dat werkt op zich goed. Het enige nadeel is dat wij niets kunnen uitprinten op ons kantoor. Met sharepoint delen wij bestanden, daarbij is het wel mogelijk om de gegevens uit te printen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vroeger veel gewerkt met remote desktop van windows. Volgens mij lijkt dat op Logmein of VPN. Je werkt thuis op je kantoorcomputer. In de praktijk mislukt het vaak. je comp. staat uit, er ligt een modem uit een verbinding staat niet open, whatever, je zit thuis en het werkt niet. Ik ben een groot fan van google docs. Altijd maar één origineel, per document te delen met anderen, makkelijk te publiceren op internet, zeer gebruikersvriendelijk en het werkt altijd en je kan overal bij je documenten. Ideaal. Vooral als je moet samenwerken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik lees met aandacht dit draadje,

.

Naast Google Docs bestaat ook Zoho als mogelijkheid om gegevens/documenten centraal te bewerken.

Iemand bekend met Zoho ? ( wat zijn de verschillen)

 

Waar ik wel mee blijf zitten, is de vraag hoe veilig is dat allemaal. Ik vind het vervelend, lees moeilijk om vertrouwelijke gegevens ergens te verwerken, waar ik geen greep op heb. Op mijn eigen pc kan ik de boel dichtspijkeren, althans dat denk gevoel heb ik er bij.

Kan iemand iets zinnigs over de beveiliging van Google Docs/Zoho zeggen?

Link naar reactie
  • 0

Voor het optimale "mobiele werken" kun je kijken naar de volgende programma`s:

1: Windows terminal server

2: Windows sharepoint

3: Windows Exchange

 

Sharepoint alleen zal al voldoende moeten zijn voor alleen je bestanden.

Exchange heb ik er maar bij gezet omdat meeste ondernemers toch met Outlook werken en thuis ook willen zien waar ze gebleven zijn met beantwoorden / afspraken willen bekijken etc.

 

Windows terminal server is een bureaublad op afstand, maakt niet uit waar je bent, ook al zit je in China, je kunt altijd werken mits je een internet verbinding hebt!

 

Mijn concurrenten bieden dit aan voor zo`n €75,00 per maand per gebruiker.

 

Je kan ook kijken naar een saas hoster welke Clarkconnect aanbied, hiermee kun je voor relatief laag bedrag per maand een online hardeschijf kopen, met een VPN verbinding kun je hierop connecten en bij je bestanden komen. Je kan in je "deze computer" dan een netwerk schijf aanmaken, zoals je kunt zien in mijn bijlage.

clarkconnect.thumb.JPG.d3c1b72f00b2a4519343e3a82a85bc33.JPG

Link naar reactie
  • 0

...

Kan iemand iets zinnigs over de beveiliging van Google Docs/Zoho zeggen?

 

Of het volgende zinnig is moet je zelf maar bepalen ;D.

 

Bij beide aanbieders is de beveiliging voor buitenstaanders niets meer dan een username en password. Zodra ik die van jou heb, kan ik bij al je documenten.

 

Daarnaast speelt nog de beveiliging binnen deze bedrijven. Kan personeel van Google of Zoho bij jouw documenten? Jazeker. Mogen ze dat? Nee. Hoe goed is dat geregeld? Deels technisch (ze kunnen hooguit proberen net als buitenstaanders je username/password te kraken), deels procedureel (een deel van het personeel is door hun functie in staat bij je documenten te komen. Vergelijk het met een databasebeheerder die als 'superuser' altijd de inhoud van elke tabel in de database kan lezen.) Als gebruiker moet je een bepaald vertrouwen hebben in dat personeel.

 

Je kunt je eigen documenten encrypten voor je ze uploadt naar Google. Daarmee maak je het hackers in ieder geval lastiger. Maar ook jezelf. Je kunt niet meer de applicaties gebruiken want die kunnen niet overweg met geencrypte bestanden. En zelf moet je ook steeds weer download/decrypt/bewerk/opslaan/encrypt/upload doen.

 

Voor vertrouwelijk materiaal kun je hier bijna niet aan ontkomen.

 

Over gebruik van GoogleDocs en Zoho: de eerste is basic maar wel helemaal geintegreerd met GMail. Zoho heeft meer en krachtiger applicaties. Ben ik net wat mee aan het experimenteren. Bevalt wel goed.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Fred,

 

bedankt voor je reactie, je bevestigt, hetgeen ik al had gedacht mbt de toegang tot documenten elders opgeslagen. Ik blijf dat toch een probleem vinden, dus voorlopig, blijf ik de handel zelf maar verzorgen.

 

Ik zal Zoho ook eens nader gaan bekijken, die zouden naar ik verneem de beveiliging beter geregeld hebben dan google docs, ik weet alleen nog niet hoe beter.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een CRM pakket (SalesForce) waar we heel veel bestanden al in hebben zitten. Denk aan kostenberekeningen, offertes, etc. Wellicht past dat bij je werkzaamheden?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sofiak,

 

Is mijn oplossing ook niet voldoende? Je logt in via een VPN verbinding om bij je bestanden te komen, je kunt zelfs een firewall ervoor (laten) installeren om bepaalde IP`s toe te staan etc. Je kunt qua beveiliging zo gek maken als je het zelf wilt.

 

Je zult dan trouwens ook moeten denken aan backups, navraag doen als dat goed geregeld word..

Link naar reactie
  • 0

Is een externe harde schijf aan je netwerk thuis of op kantoor toevoegen geen optie (via netwerkaansluiting)? Die kan je ook vanaf elke plek in de wereld benaderen en in loggen door username en pasword in te voeren. Daar kan je jouw meest recente bestanden opslaan, en bewerken op je eigen laptop bv en weer terugzetten.

 

Werkt hetzelfde als de andere mogelijkheden zoals hier omschreven alleen staat je data op een schijf thuis ipv op een server bij een extern bedrijf. En als je niet mobiel hoeft te werken kan je de schijf gewoon uitschakelen. Geeft een wat 'veiliger' gevoel.

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik het verder niet, maar misschien is "msn gedeelde mappen" iets voor je?

Je moet dan wel op de pc waar je 'zit' MSN geinstalleerd hebben en inloggen.

 

Zelf zie ik op mijn pc (als ik klik op 'deze computer') een mapje met "Mijn gedeelde mappen" (en dan met het MSN icoontje erbij)

Link naar reactie
  • 0

Om nog maar eens een programma te introduceren..

ik gebruik op dit moment "sugarsync" http://www.sugarsync.com/

 

Dit programma synchroniseert bestanden en directories die je aanwijst met een server op internet. De data wordt versleuteld en is dus veilig.

Je kan onbeperkt computers aanmelden en aangeven welke bestanden welke computer wel of niet kan zien.

Telkens wanneer een computer een internetverbinding krijgt, worden automatisch alle wijzigingen gesynchroniseerd.

Je kan ook via een secure website inloggen en zo bestanden bekijken.

Tot slot wordt er een "history" van alle files bewaard tot 5 versies terug.

 

Erg prettig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.