• 0

Waar is het geld gebleven?

Op Prinsjesdag 2000 beloofde de overheid 2,5 miljard gulden subsidie voor de ICT-sector. Wat is er precies met dat geld gebeurd? "Ondoenlijk", zegt de persvoorlichter. "Ik heb met jouw vragen niet zoveel op", zegt ex-staatssecretaris Rick van der Ploeg.

 

Lees verder: http://emerce.nl/mei_juni2003/Business/14997.html

 

Beetje lastig te lezen soms, maar geeft wel erg veel feiten weer. De uitgaven van de overheid zijn vaak in dezelfde zakken verdwenen. Netwerken bij de overheid werkt nog steeds!

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Werkelijk onthutsend, al zijn we via onder andere Nils al vaker voorbereid op dit soort berichten natuurlijk. Wat een zonde van het geld, wat een kortzichtigheid, wat een vriendjespolitiek.

 

Ik ben pas trouwens al eens op de site van United Knowledge geweest, ik dacht via een link ergens op HL, maar kan het nu nergens meer vinden... Zijn er UK'ers op HL actief?

Link naar reactie
  • 0

Hou op, er komt geen eind aan. Artikel van Emerce was werkelijk ontluisterend.

 

Ik vind het bijhouden van debacles van de overheid erg sip. Te veel negativiteit en verkeerde energie.

 

Ze doen ook goede dingen toch? ......

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Jaaaaaaa ... we gaan een lijstje maken met goede dingen van de overheid.

Wie begint ?

 

Jij natuurlijk! Jij bent zelf 'e'en van die goede dingen van de overheid. Toch ...? ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hmm,

 

De WBSO is wel goed, de TOP regeling (voorheen TOK) was ook goed bruikbaar, de mensen van Senter vind ik altijd erg aardig, de mensen van Bureau I.E. ook. Biopartner lijkt het goed te doen (het echte succes kan pas over een paar jaar gemeten worden, als de gelanceerde nieuwe bedrijven successen gaan boeken) HL is natuurlijk een toppertje (kost weinig, doet veel).

 

Ehhh ... er is vast nog meer.

 

Bij de bebacles zou ik ook graag kennisnet willen noemen (eigen internet voor de scholen) Compleet mislukt naar mijn mening.

 

Als ik het zo eens in ogenschouw neem zitten de mega debacles meer bij OC&W dan bij EZ, maarja, EZ heeft zich onder Jorritsma ook wel erg passief opgesteld.

 

Er zijn ook een aantal projecten die tot succes verklaard zijn maar dat bij nader inzien niet hard kunnen maken en er zijn een paar initiatieven die tot debacle verklaard worden terwijl ze wel degelijk de moeite waard geweest zijn. Ik heb wel de indruk dat "men" snel geneigd is de algemene opinie te volgen en iets als succes of falen te bestempelen naar gelang dat politiek het beste uitkomt.

 

Ik heb er geen bezwaar tegen om alhier een aantal van die lastige projecten te analyseren om te kijken of we een inschatting kunnen maken over de kosten en de opbrengsten van een bepaald initiatief of regeling.

 

Het is wel een lastige discussie hoor. Er gaan al snel allerlei opienies door elkaar lopen, zonder dat ze goed onderbouwd kunnen worden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

de mensen van Senter vind ik altijd erg aardig

Dat kalopt. Ik heb daar 7 jaar met onwijs veel plezier gewerkt. Leuke vrienden aan overgehouden. Alhoewel ik me budgettair versus uitkomsten ook daar vaak op mijn hoofd gekrapt heb van "ahummmm" (maar dat zal wel de aard van dit beestje zijn) ;)

 

HL is natuurlijk een toppertje (kost weinig, doet veel).

Een typisch voorbeeld van eerst kijken waar de behoefte ligt en er dan pas geld aan uitgeven. Bij vele projecten merk je het tegenovergestelde. Beleidsmatig bedenken ze dan wat, voeren het direct uit en komen er later achter dat het toch niet zo'n goed idee was, maar zijn de centen al uitgegeven. Bij de overheid praten ze dat goed door te zeggen dat leerprocessen geld kosten. Zit op zich wel iets in. We zijn niet allemaal Jomanda's. Maar de bedragen zijn schrikbarend.

 

Ik heb er geen bezwaar tegen om alhier een aantal van die lastige projecten te analyseren om te kijken of we een inschatting kunnen maken over de kosten en de opbrengsten van een bepaald initiatief of regeling.

Op zich wel leuk om te achterhalen indeed. News travels fast, dus miskien is het wat relaxter om nieuwsberichten die hierover verschijnen onder de loep te nemen. Want zoals je zelf zegt ... opinies zijn moeilijk te onderbouwen. Maar wel leuk om over te babbelen.

 

Tijdens het AG-congres komen een aantal interessante onderwerpen aan de orde (ICT-gerelateerd). Weet niet of (gezien de sprekers) men hier geheel met de billen bloot gaan, maar toch .....

Overheidsinvesteringen:

  • Heeft Nederland, net zoals de VS, een speciale wet nodig die de overheidsbestedingen in goede banen leidt of kunnen wij wel zonder?
  • Moet het toezicht op de uitgaven worden versterkt?
  • Is er meer aankoopregie nodig, of is de autonomie van overheidsinstellingen belangrijker?

Zie evenementenoverzicht

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.