• 0

misbruik kvk gegevens

Hallo in hoeverre mag een onderneming de kvk gegevens gebuiken om een andere ondernemer b2b te benaderen cq. te spammen ?. En wat is er tegen te doen, dat is in het kort mijn vraag.

 

Ik heb een tijdje terug een bedrijfsnaam bij de kvk, nog geen enkele pr gedaan en toch staat mijn bedrnaam al in Google ???, dit wil ik echt niet hoor !, nu moet ik concurreren om later daar zlef boven te komen !.

 

Wie wat waar ? . dit doet dus gemeentegids.nl , zij hebben al een pagina aangemaakt met mijn bedrijfsnaam en als ik eigenaar ben mag ik bij hen inloggen, ook mag ik voor 150 euro een bedrijfspresentatie laten maken ed...

 

Ik vindt dat de kvk gegevens niet gepubliceerd mogen worden en ben >:(

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het beste wat je kunt doen is direct bij de inschrijving de non-mailing indicator aan laten zetten. Hoe eerder je dit doet hoe beter.

 

en hoe doe ik dit ?, via kvk.nl ?.. volgens mij heb ik geen inlog daar of heeft men die wel, dan doe ik dit direct, bedankt voor de tip ik wist niet dat dit kon, is me niet verteld bij de inschrijving,

 

En al ik die pagina van de spamsite gemeentegids.nl wil hebben dan moet ik in de pen klimmen ?, het voelt als tijdverlies en een inspanning welke ik eigenlijk helemaal niet wil leveren, nog steeds niet blij eigenlijk... hoe sommigen ook websites online zetten om iets te verdienen triest eigenlijk, zal ik google een mailen en hun van spam betichten ?,misschien worden ze gekieperd ?, dat zou mijn dag goed maken ;D

Link naar reactie
  • 0

Het beste wat je kunt doen is direct bij de inschrijving de non-mailing indicator aan laten zetten. Hoe eerder je dit doet hoe beter.

 

Hmm...jammer dat de KVK dat bij inschrijving niet vertelt, en dat de standaard instelling is dat je gegevens wel verkocht worden. Tijd om even een mailtje te sturen, dus!

 

En dan meteen aangeven dat het reclameblad de Kamerkrant ook niet wilt want dit is een extra vinkje voor ze

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook (nog) geen krantje gehad alleen wel de nota, dat lukt altijd wel ...

 

Ik heb de kvk even gebeld de man in kwestie begreep me niet en moet eerst overleggen met een collega hoor dus nader,.

 

bij deze man welke mijn inschrijving ook heeft gedaan blijkt internet nogal iets vreemds te zijn mbt. tot het doel v/d onderneming welke ik inschreef,..... vreemd eigenlijk, ik heb niet het gevoel dat ik de enige ben ;)

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het beste wat je kunt doen is direct bij de inschrijving de non-mailing indicator aan laten zetten. Hoe eerder je dit doet hoe beter.

 

Hmm...jammer dat de KVK dat bij inschrijving niet vertelt, en dat de standaard instelling is dat je gegevens wel verkocht worden. Tijd om even een mailtje te sturen, dus!

 

En dan meteen aangeven dat het reclameblad de Kamerkrant ook niet wilt want dit is een extra vinkje voor ze

 

Eindelijk, de kamerkrant stopt!

http://www.zibb.nl/10254870/Eigen-zaak/Eigen-zaak-nieuws/Eigen-zaak-nieuwsbericht/KvK-stopt-met-Kamerkrant.htm

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het beste wat je kunt doen is direct bij de inschrijving de non-mailing indicator aan laten zetten. Hoe eerder je dit doet hoe beter.

 

en hoe doe ik dit ?, via kvk.nl ?.. volgens mij heb ik geen inlog daar of heeft men die wel, dan doe ik dit direct, bedankt voor de tip ik wist niet dat dit kon, is me niet verteld bij de inschrijving,

 

En al ik die pagina van de spamsite gemeentegids.nl wil hebben dan moet ik in de pen klimmen ?, het voelt als tijdverlies en een inspanning welke ik eigenlijk helemaal niet wil leveren, nog steeds niet blij eigenlijk... hoe sommigen ook websites online zetten om iets te verdienen triest eigenlijk, zal ik google een mailen en hun van spam betichten ?,misschien worden ze gekieperd ?, dat zou mijn dag goed maken ;D

 

Kans dat Google daarop in gaat is erg klein en btw als je hier kan discussieren over dit onderwerp lijkt het me een kleine moeite om een briefje te schrijven.

 

P.S Je bedrijfsnaam wordt meestal al snel in Google geindexeerd. De meeste bedrijven hebben namelijk www.bedrifjsnaam.nl en als je geindexeerd wordt in Google sta je meestal met je bedrijfsnaam al direct bovenaan.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

De KvK gaat met de tijd mee. Op de inschrijfformulieren staat inmiddels een vraag waarbij je kunt aangeven of je "gespamd" wilt worden. ;D

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.