• 0

van .xls naar executable

 

Beste mensen,

 

Een klant van mij heeft de wens zijn in Excell ontwikkelde projectmanagement tool, door te ontwikkelen tot een standalone stukje software. De insteek: Van Excell bestand tot executable die naast eigen gebruik ook verkocht kan worden. Een programmatje dus dat ook zonder tussenkomst van het programma Excell kan draaien.

 

Nou ben ik geen Excell kenner maar het lijkt er op dat ik vanuit Excell geen executable kan 'saven' ? Logisch. Mijn vraag is dan ook: Iemand een idee welke ontwikkelmethodes in aanmerking komen voor het ontwikkelen van deze software? Nou ben ik aan het Googelen geslagen maar toch de vraag: Iemand een handige link naar informatie over dit vraagstuk?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Willem,

 

Klopt inderdaad! De vraag die ik eerder stelde is nog steeds aan de orde. Softwareontwikkeling is niet mijn straatje vandaar. Het uitnodigen van partijen die de daad bij het woord voeren levert me naar alle waarschijnlijkheid geen objectief antwoord op. Dat .NET een methode is die me kan helpen is me inmiddels duidelijk.

 

Misschien toch enkele softwarebouwers uitnodigen die me vertellen hoe het aan te pakken. Heb ik ook een indicatie van prijzen. Hoop niet dat het als vervelend wordt ervaren dat deze vraag opnieuw wordt geplaatst.

Link naar reactie
  • 0

Die zelfde vraag hebben wij ook gekregen. In een excell stond een sales en project managment tool. Deze moest worden aangepast naar zijn wensen en draaien als webapplicaties.

Als in jou geval de software tevens doorverkocht moet worden kun je idd .NET programmeren, maar een webapplicatie met inlog werkt ook in dit geval.

 

gegroet

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie. Iemand een idee van kosten die hiermee gepaard gaan? Heeft waarschijnlijk te maken met de specs waaraan het dient te voldoen, leg ik het neer bij een bureau of freelancer etc.

 

Maar toch: Enkele honderden euro's, 5000 euro ben je zowiezo wel kwijt of begin maar met het dubbele?

Link naar reactie
  • 0

Hoop niet dat het als vervelend wordt ervaren dat deze vraag opnieuw wordt geplaatst.

 

Ik vind het niet vervelend. Het is wel handiger om alle informatie rond je vraag bij elkaar te hebben.

 

Maar toch: Enkele honderden euro's, 5000 euro ben je zowiezo wel kwijt of begin maar met het dubbele?

 

Die vraag kan ik, noch iemand anders, beantwoorden zonder te weten wat de 'projectmanagement tool' doet. Maar aangezien de functionaliteit dus al wel bekend is moet een bouwer zonder al te veel moeite een goede indicatie kunnen geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.