Higherlevel Meeting 9 januari 2009

Aanbevolen berichten

Polderen... lang niet meer gehoord. Is het Poldermodel nog steeds actueel dan? Ik dacht dat we inmiddels in het "we doen net alsof de burger incontinent, seniel en wereldvreemd is en dan spelen wij papa Balkenende en mama Bot" - model waren beland... ;D

 

Maar drie keer per jaar is zo gek nog niet. In de zomermaanden is het toch een crime, vakantiespreiding enzo, dus de volgende verdeling zou best aardig kunnen zijn;

 

Januari: De Kop Is Er Af - borrel

Mei: Nieuwe Initiatieven - ontbijt met een eitje

September: En Nu Weer Aan Het Werk Met Je Bruine Harses - workshop

Link naar reactie

Per kwartaal.

 

Niet omdat ik nu alweer er zin in heb, maar omdat ik geloof dat het goed is om hiervan een vaste afspraak te maken. Dan hoef je niet elke keer een geweldige organisatie op te zetten: met een paar mensen praten om de tafel is ook al erg mooi.

 

Nieuwjaarsborrel lijkt mij idee, Henri. Niet alleen ivm jouw gastvrijheid in 's Gravendeel, maar omdat het zo'n natuurlijk moment is in het leven van elke ondernemer. En omdat het lekker rustig is in Januari ;)

Link naar reactie

Maareh, mogen we dan wel allemaal met je autootjes spelen? ;)

ja hoor, met de speelgoed exemplaren wel hoor!

 

Het zou trouwens een leuke opening kunnen zijn: Neem je favoriete modelletje (van vroeger) mee (of whatever) en praat erover!

 

Ooit een 'kennismakingsronde' meegemaakt waarbij je moest vertellen over de sleutels aan je sleutelbos. Erg grappig! Ik had 'm net uitgedund en had er nog maar twee aanhangen. Ik was snel klaar!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Presentatie tafel met hetgeen je aanbied.

 

Lijkt mij een goed idee om elkaar nog beter te leren kennen. Tijdens de vorige meeting miste ik eigenlijk de achtergrond info wie/wat doet. Tuurlijk kon je wel van te voren de lijst nakijken en daarmee op zoek gaan naar degene die je echt wilde spreken maar het feitelijk zien wat een ander doet en ook welk gezicht bij het bedrijf hoort doet wonderen (lees: ondernemen).

 

Is dit mogelijk bij de komende meeting?

 

Een goed weekend verder,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie

Presentatie tafel met hetgeen je aanbied.

 

Lijkt mij een goed idee om elkaar nog beter te leren kennen. Tijdens de vorige meeting miste ik eigenlijk de achtergrond info wie/wat doet. Tuurlijk kon je wel van te voren de lijst nakijken en daarmee op zoek gaan naar degene die je echt wilde spreken maar het feitelijk zien wat een ander doet en ook welk gezicht bij het bedrijf hoort doet wonderen (lees: ondernemen).

 

Is dit mogelijk bij de komende meeting?

 

Een goed weekend verder,

Rick

 

Maar dan loop je wel de kans dat iedereen in de verkoop-modus gaat en achter zijn tafel blijft staan, terwijl de kracht achter het forum én de vorige meeting is dat het persoonlijk contact voorop staat. Komt daar toevallig business uit, is het meegenomen. Bijna iedereen op het forum heeft een site, en als je een beetje regelmatig het forum bezoekt weet je wel wie wat doet.

Link naar reactie

Nou ja, op zich zouden we natuurlijk best eens per jaar een soort "beurs' kunnen doen waarbij we wat onderdelen van andere beurzen gebruiken. En dan beursstandjes ala Holland Innovation editie 2007, oftewel een oprolbare achterwand inclusief standaard in opberghoes. En dan daar omheen een groot horecaplein.

Link naar reactie

In Alphen a/d Rijn is er een tijd geleden een aardige variant geweest op de standaard "Bedrijven Kontakt Dagen" (jeuk... vlekken,,, ). Alle deelnemers kregen van tevoren een doos, maatje verhuisdoos. Daar moest je hele presentatie in passen alles wat er uitstak of apart mee zou moeten mocht niet gebruikt worden. De presentatie werd vervolgens op een tafel uitgestald. Dus geen stands, verlichting, plasmaschermen, toeters en bellen. Het was een manier om a) de kosten voor de deelnemers laag te houden en b) te voorkomen dat minder draagkrachtige starters door meer vermogende deelnemers werden 'weggeblazen'.

 

Of, in aansluiting op Edo's presentatie de vorige keer, twee rondes van 5x5 minuten "De Zeepkist", onder de noemer "de Naakte Waarheid". Stand-up Entrepreneurship. Binnen 5 minuten vertellen wat je doet. Zonder beamers, zonder flipovers, maar met passie en een microfoon.

Link naar reactie

Of, in aansluiting op Edo's presentatie de vorige keer, twee rondes van 5x5 minuten "De Zeepkist", onder de noemer "de Naakte Waarheid". Stand-up Entrepreneurship. Binnen 5 minuten vertellen wat je doet. Zonder beamers, zonder flipovers, maar met passie en een microfoon.

maar dan max 45 seconden per ondernemer.

wil met alle genoegen moderator/facilitator zijn.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Mijn idee om iets persoonlijks mee te nemen en daar over te vertellen, was in het geheel niet bedoeld om je business te promoten, maar om iets persoonlijks te vertellen. En niet op een sinasappel kistje met een mike in je handen, maar gewoon, aan mensen die het willen horen...

 

Mag ik dan mijn vrouw meenemen? ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.