• 0

KVK: positief ontmoedigingsbeleid.

Vandaag op sprout:

 

Geen hobby

Om te voorkomen dat hij steeds hetzelfde verhaal moest afdraaien, organiseert Schraverus bijeenkomsten om wijnliefhebbers weer met beide benen op de grond te zetten. "Er komt veel kijken bij het importeren van wijn. Het is moeilijk om nog onontdekte wijnboeren te vinden, de logistiek en eisen van de douane zijn ingewikkeld en het verkopen van de wijn is lastig. Je kunt het niet als hobby erbij doen, maar moet er je hele ziel en zaligheid in leggen", meent Schraverus, die de bijeenkomsten omschrijft als een positief ontmoedigingsbeleid. "De Kamer van Koophandel heeft ook een sociale functie, we behoeden hiermee mensen voor een debacle."

 

Het hele artikel:

http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1603112

 

Ik weet het niet hoor...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hetzelfde verhaal afdraaien, klinkt bekend.

 

Dit jaar valt het erg mee (hebben mensen de zoekfunctie gevonden) maar andere jaren hadden we hier op HL na de vakantieperiode altijd wel een aantal vragenstellers die graag een penion/B & B/camping enz in het buitenland wilden beginnen.

Ook deze mensen zaten duidelijk nog in de roes van dat mooie plekje en hoe graag ze daar eigenlijk wel iets wilden gaan ondernemen.

Op een aantal tv zenders zijn ook wel programma's te zien over ondernemende geesten die graag iets in hun vakantieland willen gaan doen in het toerisme.

Link naar reactie
  • 0

 

Zou misschien ook slimmer zijn om eens na te denken wat je zou kunnen exporteren in plaats van importeren. Zit je wellicht wat vaker daar op een terras dan thuis op de bank met een lekker wijntje.

 

Ergernissen genoeg in het buitenland die wij vast wel op kunnen lossen.

 

Positief transformeren dus van import naar export gedachtes, is nog plenty subsidie voor ook :-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

De meneer van de Kvk heeft natuurlijk groot gelijk dat er veel bij komt kijken om een wijnimport-toko te beginnen en dat aspirant-ondernemers wel drie keer moeten nadenken voor ze dat doen.

 

Maar is het een taak van de KvK? Nee, natuurlijk niet.

 

 

Ach waarom niet? De KvK organiseert wel meer cursussen en seminars. Een workshop 'vermijd slechte businessideeen' voorkomt weer aardig wat economisch leed. :)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Laat de KvK dan eerst wat positiefs inbrengen.

 

Ik ben een keer een meneer tegengekomen die was volgens mij leraar Duits en had affiniteit met Duitsland en is daar wijnen vandaan gaan halen. Volgens mij is hij nu zeer succesvol

 

 

http://www.winterbergwijnen.nl/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ach waarom niet? De KvK organiseert wel meer cursussen en seminars. Een workshop 'vermijd slechte businessideeen' voorkomt weer aardig wat economisch leed. :)

 

Wil jij mensen hun leermomenten ontnemen ?

Volgens mij is het verhaal van de man van de KvK dat het nogal ingewikkeld is om een wijntje of roseetje uit het buitenland naar hier te halen. Daarmee is nog niet gezegd dat die mensen niet slagen in hun doel alleen maar dat het ze meer tijd, geld en energie kost.

 

Als je een kind helpt met lopen zal het nooit leren zelfstandig zijn eigen weg te ontdekken.

Link naar reactie
  • 0

KvK moet doen wat ze moet doen, ondernemers registereren en informeren. Niets meer en niets minder.

 

Informeren over het opstarten van ondernemingen, rechtsvormen enzo meer. Niet seminairs gaan opstarten omdat er wel 40 mensen hebben geinformeerd naar wijnimport (hoeveel procent van alle verzoeken is dat eigenlijk 0.2?).

 

Wat een slappe insteek van de KvK om een bijeenkomst te organiseren om mensen weer met beide benen op de grond te krijgen. Als je dan een bijeenkomst organiseert doe het dan in ieder geval met een positieve insteek.

 

Hebben we misschien weer een paar succesvolle ondernemers erbij, of niet... maar dat is ondernemerschap. Succes en falen ligt dicht bij elkaar.

 

Maar om dat te gaan ontmoedigen, nee dat is niet de taak van het KvK.

 

Wat krijg je straks? een bijeenkomst om het beginnen van een cafe te ontmoedigen omdat er daar al genoeg van zijn in Nederland?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.