Website voor sportverenigingen

Aanbevolen berichten

Op dit moment zijn we bezig met het bouwen van een website waar een sportvereniging zeer gemakkelijk, (zonder enige kennis van html) een website kan aanmaken. Vaak is de onderhoud op zo'n website erg teleurstellend , wij geven daarom de leden toegang om zelf inhoud te plaatsen. Denk aan foto's, video's, verslagen, uitslagen, columns. Op dit moment kunnen verenigingen zich aanmelden op www.spover.nl (spover = sport vereniging) en krijgen ze een half jaar gratis .

 

Waarom dit idee?

Een grote kostenpost en waar veel tijd in gaat zitten is het afdrukken van een clubblad en in elkaar zetten.Nu kunnen ze het clubblad online aanbieden. Ook kunnen ze nu hun sponsoren de mogelijkheid bieden om online te adverteren. .

 

 

Graag zou ik jullie mening willen horen over dit idee.

 

Alvast bedankt!

 

Edit typo topic titel

Logo---Groen---CMYK-50.jpg.bd12978fe2263820f6b8090b63f5eafe.jpg

Link naar reactie

er zijn rond de 28.000 sportverenigingen in nederland waarvan er 21.000 geen website hebben. In het eerste jaar moeten we toch wel 25% kunnen halen.

 

Een verenging betaalt ongeveer 1 euro per clubblad. Gemiddeld heeft een sportvereniging 200 leden. Dus is een website niet alleen veel leuker maar het bespaart ook veel.

 

Het freemium-model hebben we nog niet doorgerekend. En ben ik eerlijk gezegt ook niet bekend mee.

Link naar reactie

Je geeft de website (kaal met weinig functies en weinig capaciteit) gewoon helemaal gratis. Ze kunnen dus spelen wat ze willen. Maar bij 50 leden, 10 nieuwsberichten per maand of zoveel pageviews houdt het op. Ze kunnen heel makkelijk paketten bestellen voor meer capaciteit, eigen domeinnaam etc. Op die manier kan iedere club gratis proeven en kunnen de kosten (jouw inkomsten) oplopen (en je kunt ze veel meer bieden dan die drie paketten).

 

Gratis zou overigens wel kunnen betekenen dat jij zelf advertenties erop gooit.

 

www.ning.com gebruikt dit systeem.

Link naar reactie

Dat gratis is een goed idee om het laagdrempelig te houden. Wat we ook gaan doen is dat men per maand kan switchen per abbonement. Dus als er een tekort is aan foto's kunnen ze direcht switchen en als er blijkt dat er te veel niet gebruikt is kan met terug naar een lager abbo.

 

Het is alleen moeilijk om de dmu de bereiken van een vereniging.

 

 

Link naar reactie

Ik vind 25% ook een hele ruimte inschatting. Ik zou het erg knap vinden als je er meer dan 250 aan je weet te binden.

 

Van al die clubs zijn er waarschijnlijk een heleboel die geen directe behoefte hebben aan een website. Zelf heb ik ooit geprobeerd mijn eigen voetbalclub kosteloos te voorzien van een nieuwe website, maar omdat dit dusdanig tegen het zere been was van de huidige webmaster van de clubsite hebben ze toch bedankt (ze willen geen waardevolle vrijwilliger kwijtraken). Moeilijk in te schatten!

 

Succes!

 

 

Link naar reactie

Hier is een website gebouwd voor de lokale voetbalclub.

En toch brengen ze nog een clubblad uit..........

 

Waarom? Puur omdat niet iedereen op internet kan / wil kijken.

Dus het feit dat het clubblad vervalt is niet overal van toepassing.

Wil je ieder lid blijven bereiken, zul je toch aan dat clubblad vast zitten.

 

Ik denk dat je beter kan kijken dat je iets gaat opzetten in de trent wat je nu als hebt, echter zoals

Joost zeg dat je werkt met advertentie's. De clubs kunnen gratis een pagina aanmaken. Je kan dan

wel weer geld in rekening brengen voor hosting + domeinnaam.

 

De drempel is lager, en je kan dan inkomsten genieten over de advertentie's. Als er straks veel

site's aangemaakt zijn kun je ook grotere adverteerders binnen halen.

 

Link naar reactie

Als er iets is wat moeilijk is voor het clubblaadje dan is het content.

Wie wel eens iets voor de lokale voetbalclub, tennisclub enz heeft gedaan weet hoe lastig het is om mensen te vinden die iets voor de vereniging willen schrijven. Een website lost dat probleem niet op.

 

Ook om andere redenen denk ik niet dat een website een clubblaadje kan vervangen.

Op zich kunnen verenigingen het clubblad nu ook als pdf rondsturen als ze dat willen toch doen ze verenigingen dat niet.

Daar kan ik enkele redenen voor bedenken.

Ten eerste omdat lang niet iedereen zo graag achter een computer zit om het clubblad te lezen. Ten tweede omdat sponsors volgens mij graag een papieren blaadje zien dat mensen af en toe ter hand nemen en dan dus de advertenties van de sponsors zien.

Ten derde omdat mensen dat blaadje graag bij de hand hebben en niet eerst een computer op willen starten om het wedsctrijdschema of wat dan ook er op na te kunnen slaan.

Link naar reactie

Ik ben als trainerscoördinator (en vader) actief bij een atletiekvereniging. Wij hebben twee webmasters die zelf een site hebben gemaakt. Inschrijvingen voor wedstrijden, kalenders, fotos' en een forum zit er allemaal op. Je kun wel even kijken: http://www.avwijchen.nl

Misschien niet de mooiste, maar hij werkt wel.

Inderdaad blijft clubblad gewoon bestaan. Ik vermoed dat veel clubs het op deze manier goedkoop in eigen beheer doen.

Kijk eens of je meer kunt bieden dan onze voorbeeldsite.

 

Een ander argument kan zijn: continuïteit. Als onze webmasters stoppen hebben we een probleem.

Maar zoals al eerder werd opgemerkt: zelfs al zouden we het geld hebben, dan nog is het lastig om de huidige webmasters "af te danken". Die moeten dan een rol krijgen als "content beheerder". In feite worden zij dan je klanten en moet je ze goede tools bieden zodat ze zelf nog het gevoel hebben aan de ontwerp kant te zitten.

 

Je moet dan speciale sportclub-tools bieden die de andere "bouw-zelf-een-site" aanbieders niet hebben. Zoals inschrijfmodules voor wedstrijden.

Wij zouden als club behoefte hebben aan een database met alle functies binnen onze sportclub en alle vrijwillgers die deze functies bekleden. (een soort personeelsmanagementsysteem voor vrijwiligers)

Ik zou een functie willen waarbij ik alle trainers in kaart kan brengen, met alle licenties die ze hebben, welke cursusussen ze hebben gedaan etc. allemaal goed beveiligd natuurlijk.

 

Clubs zijn vaak nog niet zo ver dat ze deze veranderingen aan kunnen. Ik wilde een interne wiki maken voor alle materiaal dat we op het gebied van trainen hebben (spring en werprtechnieken etc). Dat heb ik er niet door gekregen omdat kennelijk iedereen het prima vind dat nu gewoon in een klapper op te zoeken. Misschien ooit.

 

Succes!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.