• 0

Parttimers met lease-auto

Ik wil binnenkort twee parttimers in dienst nemen. Het loon wat elk krijgt is €800/m (+-60uur werk, 22/24jaar). Ook krijgen zij een leaseauto twv €15000 ex btw aangeboden.

 

Nou ben ik benieuwd, wat voor belastingen worden ingehouden, auto privebijtelling en eisen op het gebied van contracten. Ik wil namelijk een drie maanden contract aanbieden die constant met drie maanden wordt verlengd. Over een jaar wil ik het wellicht omzetten naar een fulltime vast contract, aangezien beide momenteel nog studeren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur

De bijtelling is gelijk aan die bij een vast dienstverband. Je zult dus in de loonadministratie rekening moeten houden met 24% bijtelling over 15000 = 300 per maand en je bent als werkgever verantwoordelijk voor de belastingafdracht over die bijtelling. Daarnaast moet je nog BTW afdragen over de bijtelling (als ik het wel heb 12%, maar dat laat ik aan de deskundigen over).

 

Daarnaast is hetgeen je wilt met telkens een contract voor 3 maanden niet mogelijk: na de derde verlenging heeft de werknemer op grond van de wet een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Je kunt daarom maximaal 3 tijdelijke contracten aanbieden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.