• 0

Verplicht ziekenfonds

Sinds begin 2003 word ik verplicht ziekenfonds verzekerd, ondanks een inkomen van 4 maal de ziekenfonds premie. Helaas kijkt de belastingdienst naar het belastbaar inkomen, dus heb je veel aftrekposten maar wel een hoog inkomen kom je alsnog in het ziekenfonds. Het betekend onderandere dat je 8,1 % over je bruto inkomen moet afdragen aan het ziekenfonds ( 1700 euro per jaar bij maximum + je nominale premie) Voor mij betekend dit een verzekering die 2,5 keer zo duur is als een particuliere verzekering, waar ik ook nog een keer een paar jaar aan vast zit en dan is er ook geen fatsoenlijke overstap naar een particuliere premie mogelijk en word de particuliere premie ook weer eens hoger dan die ik nu betaal.

 

Let dus goed op dat het in sommige gevallen beter is om iets meer belasting te betalen.

 

Hebben hier nog meer mensen mee te maken ? Want het lijkt me handig dat in ieder geval iedereen bvezwaar aantekend zoals inmiddels al zo'n 50.00 ondernemers. Op de volgende site kun je informatie bekijken en een standaard bezwaarbrief downloaden http://www.monitor.nl/ziek.html?http://cgi.monitor.nl/s_424_.htm

 

Niet dat het helpt, maar anyway hoe meer bezwaren hoe beter.

 

In ieder geval wordt het ondernemen in Nederland er steeds minder leuk op.

 

even de link gefixed

?

www.gnomic.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

ALS je dan in het ziekenfonds terecht komt, zorg dan dat je heeeel goed opzegt bij je particuliere ziektekostenverzekering. Stuur ook vooral een kopie van je ziekenfonds kaart op. Ik heb een een akkefietje gehad dat ik schrijftelijk opzij bij mijn tussenpersoon, die de opzegging ook aan mij bevestigde, maar de verzekeringsmaatschappij (Nationale Nederlanden) kwam na 1,5 jaar met een naheffing omdat er geen kopie van mijn ziekenfondskaart in het dossier zat. Eén grote ellende. Er is zelfs een rechtszaak aan te pas gekomen. Uiteindelijk werden ze nog in het gelijk gesteld ook. Gelukkig kon ik aantonen dat de tussenpersoon fouten gemaakt had, dus zij betaalde de schade, maar het was niet leuk en het ging om erg veel geld.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.