Ben voornemens om een auto op de zaak aan te schaffen, geimporteerd uit Duitsland.
De volgende vragen heb ik daaromtrent, wellicht dat iemand kan helpen:
- ik koop een BTW auto uit Duitsland. Stel prijs is 20K incl. BTW bij de dealer in Duitsland. Klopt het dat ik die auto tegen nul (0%) btw kan kopen. Concreet, netto cash out bij de dealer is 20/1,19 = 16,8K. Als het goed is krijg ik een 0% btw factuur van de dealer, klopt dat?
- vervolgens kom ik NL en moet ik 5K BPM betalen over de auto. Kan ik deze 5K aan BPM activeren op de balans en hierover afschrijven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
deno
deno
Beste allemaal,
Ben voornemens om een auto op de zaak aan te schaffen, geimporteerd uit Duitsland.
De volgende vragen heb ik daaromtrent, wellicht dat iemand kan helpen:
- ik koop een BTW auto uit Duitsland. Stel prijs is 20K incl. BTW bij de dealer in Duitsland. Klopt het dat ik die auto tegen nul (0%) btw kan kopen. Concreet, netto cash out bij de dealer is 20/1,19 = 16,8K. Als het goed is krijg ik een 0% btw factuur van de dealer, klopt dat?
- vervolgens kom ik NL en moet ik 5K BPM betalen over de auto. Kan ik deze 5K aan BPM activeren op de balans en hierover afschrijven?
Graag verneem ik van jullie!
Alvast dank,
Deno
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17208-auto-vdzaak-aanschaffen-in-duitsland-zonder-btw-met-activatie-en-afschrijving/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag