• 0

Welke pakketdienst voor webshop?

Beste mensen,

 

ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Nu sta ik voor de keuze van pakketdienst.

 

Er zijn er meerdere zoals TNT (vrij prijzig volgens mij), GLS, DHL, en nog wat andere.

 

Vraag aan de webshop-eigenaren: welke pakketdienst gebruiken jullie en waarom?

 

Wat zijn jullie ervaringen met TNT?

 

In mijn zoektocht naar een goede webshop-bouwer ben ik verschillende bedrijven tegen gekomen. Vaak bieden zij standaard koppelingen naar software van bijv TNT of GLS, maar ik wil niet vast zitten aan een bepaalde pakketdienst.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0
  • 1

Ik heb al regelmatig een topicje geopend hierover :).

 

Ervaring met TNT? dramatisch om heel eerlijk te zijn...

 

Maar voor prijsaantrekkelijke contracten met andere pakketdiensten moet je wel een minimaal volume halen.

 

Daarbij komt dat TNT 1 groot voordeel heeft, als de ontvanger niet aanwezig is kan het pakket bij Postkantoor / TNT Servicepoint worden afgehaald. En dat biedt veel voordelen wanneer je aan particulieren levert.

 

Als je net begint met je webshop en nog omzet moet gaan opbouwen is mijn advies toch eerst te beginnen met TNT. Zodra je omzet dusdanig groeit, kun je gaan "shoppen" en hier en daar offertes opvragen bij andere bezorgers.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf ook een startende ondernemer, nml een webshop. Heb binnenkort een afspraak met TNT over een contract voor pakketverzendingen. Klonk op zich niet slecht over de telefoon, >100 verzendingen per jaar is voldoende. De prijzen zijn echter nog onbekend voor mij.

 

Mocht de verzending van pakketten te duur zijn bestaat er dan niet een instantie waar meerdere websops bij aangesloten zijn zodat zij gezamenlijk goedkoper kunnen verzenden?

 

Ik hoor het graag als iemand hier meer over weet.

Link naar reactie
  • 0

heel belangrijk om te weten...........

 

welke vervoerder je ook kiest, ze kennen allemaal hun problemen

 

 

Ik heb ervaring met TNT, vond ik te duur. Toen naar GSL, ga ik nooit meer naar terug.

Heb toen wel een tijdje alleen duitslang en Belgie door GSL laten doen. De rest met TNT en postkantoor.

 

Over TNT ben ik wel tevreden....overall. Bij TNT kun je prijs afspraken maken naar mate je meer gaat versturen.

Europees zijn ze waardeloos. Omdat ze overdagen aan bv DPD. De overkomst duur is enorm.

 

 

Omdat mijn shop groeit en vooral ook Europees, ben ik met UPS gaan versturen. 1 woord over UPS. Geweldig!

100% tevreden, zeker ook het contact als ik vragen heb. UPS komt bij je thuis om tarieven te bespreken.

 

Dus mocht je groeien en Europa in willen, denk aan UPS.

Link naar reactie
  • 0

Als starter gewoon beginnen met TNT, mijn ervaringen tot nu toe zijn 100% positief na een jaar verzenden.

DHL ook prima, goedkoper, maar duurt een dag langer en voor mij dus alleen handig op di/wo/do. In het begin deden we dat wel eens maar nu te omslachtig. Altijd gewoon TNT dus.

Link naar reactie
  • -2

Beste Mensen,

Ik zou graag willen reageren op u vraag wat een goede pakketdienst.

Er zijn er genoeg op u pakketten te versturen neem eens een kijkje op internet en u zult het vinden.lage prijzen en goede service.

 

 

2e mod-edit in hetzelfde bericht: Lees svp de huisregels: Geen spam, geen zelfpromotie, niet verwijzen naar eigen websites, niet je eigen logo als bijlage bijvoegen!. Leer de mores van HL svp (en nee: Niet nog een keer deze edit verwijderen.)

Chris Edelijn

Link naar reactie
  • 0

Vandaag langs geweest bij DirectPakket.eu

 

Heel vriendelijke man, die erg behulpzaam is. Is een beginnend bedrijf (6mnd oud) en wilt concurreren op prijs en flexibiliteit.

 

Als welkomscadeau'tje kreeg ik 't eerste pakketje gratis.

 

Ik zal jullie op de hoogte houden over de vorderingen m.b.t. onze samenwerking met dit koeriersbedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb rond de 5.000 pakketten tot op dit moment verstuurd met TNT. Ben altijd zeer tevreden geweest.

Wellicht iets duurder maar werkt perfect!

 

Dit klopt inderdaad. DPD is tot 520 euro verzekerd. Echter moet je dan wel vooraf de waarde van de inhoud van je pakket gemeld hebben bij de DPD.

 

Persoonlijk vind ik [link weggehaald] een erg mooie website. Je geeft aan waar je pakketje opgehaald moet worden, en waar het pakketje afgeleverd moet worden. En ze komen gelijk met een overzicht van vervoerders welke dit voor je kunnen regelen. Daarna even betalen met je ideal, creditcard of incasso en ze komen het bij je ophalen. Erg mooie site!

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik [link weggehaald] een erg mooie website. Je geeft aan waar je pakketje opgehaald moet worden, en waar het pakketje afgeleverd moet worden. En ze komen gelijk met een overzicht van vervoerders welke dit voor je kunnen regelen. Daarna even betalen met je ideal, creditcard of incasso en ze komen het bij je ophalen. Erg mooie site!

 

Drie keer je eigen site spammen, foei. Dat is niet netjes quattronet en tevens tegen de regels.

 

Ik heb je andere twee bijdragen weggehaald. Je mag een link in je signature plaatsen naar je eigen websites, maar graag niet op het forum zelf - dat is voor kennisuitwisseling, niet voor reclame - en graag niet doen alsof je een tevreden klant bent terwijl het over je eigen organisatie gaat.

Link naar reactie
  • 0

ook wij werken al langere tijd met TNT.

Nog nooit is er iets niet niet aangekomen.

Enige nadelen zouden kunnen zijn :

bij een rembours zending moet je enkele weken op je geld wachten of soms nabellen.

Bij een pakket dat terugkomt wordt soms de barcode die er al op zat NOG een keer gescand waardoor je als verzender automatisch de retourkosten ook voor je kiezer krijgt. Maar dit is even opletten.

 

Ik durf het niet aan om over te stappen naar een ander, dit kan alleen maar slechter uitpakken in mijn geval.

Link naar reactie
  • 0

aangezien het hierop aansluit ga ik even in dit topic verder.

 

Wij versturen momenteel via TNT/PosNL en zoals veel ondertussen wel weten niet bepaald naar tevredenheid (hoewel dat de laatste tijden meer aan de arrogantie van TNT ligt als aan kwijtgeraakte pakketjes).

 

Nu zijn we nog te klein voor b.v. selectvracht maar weer te groot voor dhl4you.

Ik heb ook UPS al even gebeld maar moet wachten tot ik teruggebeld wordt en vond ik allemaal wel erg ingewikkeld klinken met dat elk pakje berekend wordt op basis van begin en eind postcode + gewicht + volume + enz. enz.

 

Nu ben ik op dit moment voornamelijk opzoek naar een vervoerder voor actie matige zendingen en pas als dat ebvalt ook voor de dagelijkse zendingen.

 

Gaat erom dat ik binnenkort een actie heb waarbij ik in 1 keer 200 tot 800 zendingen verwacht te verzenden en ik dat gewoon te duur vind via TNT (en het ze ook helemaal niet gun).

 

Nu had selectvracht wel een mogelijkheid hiervoor kwa actie tarief.

Daarvoor zou het dan 2 keer in de middag bij klant aangeboden worden waarbij klant na eerste bezorg poging telefonisch contact kan opnemen voor andere bezorg afspraak.

Na 2de bezorgpoging gaat pakketje ook direct retour naar ons (na verzameling van alle retouren op een vestiging van hun).

Klant heeft dus helaas geen mogelijkheid op te halen ofzo.

 

En eventuele handtekening was vrij duur.

En in beginsel wordt ook gelijk na eerste poging geprobeerd bij buren af te leveren wat mijn klanten ook niet altijd even fijn vinden.

 

Wie heeft nog andere suggesties voor dit soort partijen pakketjes?

dus tussen de 200 en 800 met een gewicht van 0,5 kg en 2,0 kg

 

Link naar reactie
  • 0

Bij mij doet UPS niet zo moeilijk. Het gaat om het land (van en naar) en het gewicht. Als het pakket geen gekke afmetingen heeft heb ik daar helemaal niets mee van doen. Overigens is de prijs bij mij lager dan wanneer ik met TNT zou verzenden.

 

Wat je ook nog kunt proberen is DPD. Vroeger had ik daar slechte ervaringen mee, laatste tijd niet. Tot 30 kg binnen NL is een prijs die wel iets hoger dan de TNT prijs (tot 10 kg) ligt.

 

EDIT: 5 kg moet 10 kg zijn, dank Highio

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Zelf werk ik met vinilogix, dit is een tussenpartij. Zij leveren de verpakking met verzendrecht en afhankelijk van waar het naar toe gaat verzend ik dan met DPD of UPS.

Standaard is het verzekerd, dit hoef moet ik niet vooraf melden zoals eerder iemand zei. Ik verzend wijn en sterke drank en bij breuk gewoon achteraf met een bon aantonen wat mijn inkoop prijs is.

 

Daarnaast bij kleinere gewichten bij TNT kijken wat aangetekend verzenden kost. Vroeger kostte dit iets meer dan gewoon een pakketje en levert al wel extra zekerheid.

Link naar reactie
  • 0

Ik verzend met een plaatselijk koeriersbedrijf, via de DPD.

De kosten liggen tot 31,5 kilo iets lager dan de pakketprijs tot 10 kilo van TNT, ook komen ze het ophalen in het magazijn.

1 keer in de maand een factuur, geen minimale aantallen en persoonlijk contact.

 

Robin.

Meer kracht, maar milieuzacht! www.ROVEQ.nl

ongekend krachtig maar gegarandeerd milieuvriendelijk. www.superontvetter.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een wat bijzondere positie in deze. Mijn bedrijf ontvangt namelijk poststukken en pakketten. Geen B2C maar C2B dus. Omdat wij, in vergelijking met de meeste webshop winkeliers, het traject andersom volgen kunnen we prima beoordelen hoe consumenten de bezorging ervaren.

 

TNT is prima, als het andere beschouw ik als ellende. Er is altijd wel ellende als een andere bezorgdienst aan de deur staat en er is toevalligwijs niemand aanwezig. In dat geval moet je terugbellen en een nieuwe afspraak maken voor een dag erop (moet je er wel zijn) of ik moet het pakketje 25 km verderop ophalen. Bij TNT laat ik het gewoon op het postkantoor ophalen.

 

Het bezorgingsverhaal wordt nu veelal opgehangen aan kosten, maar je kunt je m.i. beter proberen te verplaatsen in de klant zelf. Ik denk dat niemand problemen heeft met TNT (al is het maar om de naam en het feit dat men de postbode of pakketbezorger persoonlijk kent).

 

Gr

 

Devlinx

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Ik verzend zelf met GLS en ben hier tevreden over. Qua prijs volgens mij ook interessant voor lichtere pakketten, bel ze even voor een prijs. Deze zijn anders dan de website afmeting prijzen maar gaan op gewicht.

Standaard handtekening en bij niet thuis een bericht in de bus over het vervolg. Je kunt een nieuwe afspraak maken of het pakket laten bezorgen bij een pakketshop. Er komen steeds meer pakketshops. Hier kan ik geen overzicht van vinden maar als ik op de website mijn postcode in type dan is er meer dan ik had verwacht.

 

Nadeel is wel dat ze het pakket retour zenden als binnen 5 dagen geen reactie is gekomen. Klanten geven soms aan geen bericht in de bus te hebben gehad en dan is het lullig dat de zending alweer retour onderweg is.

De enige manier om dit proactief te monitoren is hun track en trace die beschikbaar is via internet. Helaas ontbreekt een overzicht van niet geleverde zendingen. Je moet dus elke zending stuk voor stuk langs om de status te krijgen zodat je de klanten kunt informeren over tijdige reactie.

Link naar reactie
  • 0

 

Wie heeft nog andere suggesties voor dit soort partijen pakketjes?

dus tussen de 200 en 800 met een gewicht van 0,5 kg en 2,0 kg

 

 

Qua gewicht (mits de omvang van het pakketje beperkt is) zou een fietskoerier een goede oplossing kunnen zijn.

Fietskoeriersdiensten zijn bijna altijd voordeliger en bieden iets opvallends op een milieuvriendelijke en persoonlijke manier.

Via www.fietskoeriers.nl kun je zien welke aanbieders (Nijmegen;))in de buurt zitten.

 

Jammer genoeg komt u via deze manier niet bij mij uit. (Maar mogelijkheden zijn er zeker indien u een PM stuurt ).

Hopelijk komt dit niet over als een advertorial.

Link naar reactie
  • 0

 

Wie heeft nog andere suggesties voor dit soort partijen pakketjes?

dus tussen de 200 en 800 met een gewicht van 0,5 kg en 2,0 kg

 

 

Qua gewicht (mits de omvang van het pakketje beperkt is) zou een fietskoerier een goede oplossing kunnen zijn.

Fietskoeriersdiensten zijn bijna altijd voordeliger en bieden iets opvallends op een milieuvriendelijke en persoonlijke manier.

Via www.fietskoeriers.nl kun je zien welke aanbieders (Nijmegen;))in de buurt zitten.

 

Jammer genoeg komt u via deze manier niet bij mij uit. (Maar mogelijkheden zijn er zeker indien u een PM stuurt ).

Hopelijk komt dit niet over als een advertorial.

 

Fiets koerier lijkt me helemaal niks..., gaat een lange bezorg tijd geven als zo iemand 200 tot 800 adressen in heel Nederland langs moet fietsen

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft nog andere suggesties voor dit soort partijen pakketjes?

dus tussen de 200 en 800 met een gewicht van 0,5 kg en 2,0 kg

Pakketjes met bestemming binnen- of buitenland?

 

Gaat om binnen Nederland.

 

heb ondertussen 2 redelijke aanbiedingen, via GLS en DHL op basis van actie tarieven..

Zou 1 tot 2,50 euro per zending goedkoper zijn als tarief van TNT/PostNL

Link naar reactie
  • 0

Je kunt 2 dingen doen, afhankelijk van hoe stabiel je pakjesstroom uit je webwinkel gaat worden.

Voor de korte termijn kun je steeds kijken naar actietarieven. Da's altijd interessant.

Voor de langere termijn met een stabiele pakjesstroom zou je nog evt kunnen differentieren op gebied. Stel dat veel klanten in een bepaald gebied wonen, zou je nog een lokale koerier in kunnen schakelen. Subcontractors bij grote bedrijven als DHL, TNTExpress ed werken allemaal voor max €1,50 per afgeleverd pakje. De overige pakjesstroom buiten dat bepaalde gebied laat je dan door de "nationale" verspreiders rondbrengen. Hier zijn inmiddels ook vergelijkingssites voor (bijv watkosteenpakjeversturen) die een globale indicatie geven over de goedkoopste "nationale" verspreider. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.