• 0

winkelsoftware, met frames en ssl

Ik heb de forums afgezocht, maar kan niet veel vinden over de software die nog werkt met frames.

Iemand enig idee?

Ik heb toto nu toe alleen de versie 5.8 van Shopfactory kunnen vinden.

 

Ik zoek de volgende opties:

Import van alle product bestanden, inklusief de foto links

import van transportkosten

eventueel meerdere talen.

 

met dank

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik moet een aantal waarschuwingen plaatsen in de site, op de indexpagina.

Deze komen bij elk eerste bezoek op de index.html te staan.

Bij het opbouwen van steeds NIEUWE pagina's komt ook steeds weer mijn boodschap in zicht, terwijl ik dat maar 1 x wil.

 

In de footer moet ook een boodschap komen te staan, zonder dat deze elke keer wordt opgebouwd

 

Buiten dat: persoonlijk vind ik frames mooier dan elke keer het opbouwen van nieuwe pagina's

 

gr

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste websmoker,

 

Frames zijn echt heel erg af te raden. Er is geen goede webbouwer op aarde die dit zal tegenspreken.

Je wilt toch ook goed gevonden worden in Google? Alleen daarom al geen frames!

 

Tegewoordig worden sites opgemaakt met divs en css. De oplossing die jij zoekt hoeft helemaal niet in frames te worden gezocht, er zijn veel betere en nettere technieken om dit op te lossen.

 

Mijn advies, zoek een goede webdesigner die volgens w3c jouw webshop kan maken.

 

Groeten JP

Link naar reactie
  • 0

met frames kun je wel degelijk gevonden worden in Google en alle engines.

En hoog scoren ook.

Maar ik wil geen CSS opbouw.

Ik wil echt alleen maar de frames opbouw.

Dus als iemand daar de juiste software voor weet?

 

Dan moet je het zelf maar weten :P

 

(Houd je er wel rekening mee dat Google een "losse" pagina vind en deze buiten jouw frame-index zal openen? ;))

 

Citaat Google Webmaster Help Center: "Frames can cause problems for search engines because they don't correspond to the conceptual model of the web."

Link naar reactie
  • 0

yes,

 

Deze kende ik al. Kwam alleen met importeren van beeldmateriaal niet goed weg.

Verder vind ik dat deze bouwers kennelijk wel leuke software maken, maar zich niet realiseren dat er veel meer aan transportkostten en prijzen daarvan via import gedaan zouden moeten worden.

Dan bereiken ze al een veel grotere groep.

Als je alleen al de tarieven in gewichten wereldweid gaat bekijken voor kleine artikelen, dan heb je echt niet genoeg aan een paar kolommetjes.

maar het is wel de type software waar ik naar zoek.

 

Link naar reactie
  • 0

yes,

 

Deze kende ik al. Kwam alleen met importeren van beeldmateriaal niet goed weg.

Verder vind ik dat deze bouwers kennelijk wel leuke software maken, maar zich niet realiseren dat er veel meer aan transportkostten en prijzen daarvan via import gedaan zouden moeten worden.

Dan bereiken ze al een veel grotere groep.

Als je alleen al de tarieven in gewichten wereldweid gaat bekijken voor kleine artikelen, dan heb je echt niet genoeg aan een paar kolommetjes.

maar het is wel de type software waar ik naar zoek.

 

 

Kijk ook even op het forum, daar kan je lezen dat de nieuwe versie in dezer dagen komt met alle extra optie's die je wilt.

Ik gebruik het nu zelf een jaar en ben er dik tevreden over.

Mijn kennis van HTML is nihil en d.m.v. het forum kan ik nu zelf al div. aanpassingen maken.

Link naar reactie
  • 0

Frames.... dat is inderdaad wel heel erg achterhaald voor een webshop.

Wil je dat een ebpaalde melding maar 1 keer getoond wordt laat je de melding gewoon bij het ereste bezoek verschijnen en laat je via een cookie aangeven dat het al een keer getoond is en dat het bij het volgende bezoek niet meer getoond hoeft te worden. of op basis van het ipnummer of ... nog wel oplossingen te verzinnen.

 

Het niet opnieuw laden van de complete pagina (waar praten we tegenwoordig nog over kwa laadtijd?) kan je ook voorkomen met AJAX.

 

Ik heb 1 website die ik vaak gebruik en die nog frames gebruikt en dat is parcelware-web.nl van TNT en elke keer dat ik daar inlog iriteer en verbaas ik me erover dat ze frames gebruiken.

 

Denk dat veel mensen er zo over denken en je shop snel wegklikken als ze frames zien.

Link naar reactie
  • 0

Mister rebel,

 

Misschien dat we elkaar even kunnen mailen?

Ik heb wat vragen...misschien dat dat handiger is om ervaringen uit te wisselen?

 

Frames kunnen dan wel achterhaald zijn Vossie, maar ik ben het volstrekt oneens met het wegklikken van bezoekers. De praktijk leert ij ons geval dat CSS en soorgelijke internet sites bij ons niet bleken te werken.

Maar...ik begrijp wel wat je bedoeld.

 

Link naar reactie
  • 0

De praktijk leert ij ons geval dat CSS en soorgelijke internet sites bij ons niet bleken te werken

 

Nou dat is wel heel vreemd, aangezien CSS de algemeen geaccepteerde standaard voor opmaak is.

Bij voorkeur icm divs in xhtml. Als CSS "en soortgelijke sites" (half internet dus) bij jou niet werkt is er toch echt iets anders aan de hand.

 

De kans dat framesites bij anderen niet werken, hetzij technisch al dan niet qua acceptatie, is vele malen groter.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nou dat is wel heel vreemd, aangezien CSS de algemeen geaccepteerde standaard voor opmaak is.

Bij voorkeur icm divs in xhtml. Als CSS "en soortgelijke sites" (half internet dus) bij jou niet werkt is er toch echt iets anders aan de hand.

 

Ik wil daar wel even bij opmerken dat als je een pure CSS layout wil hebben voor een beetje website, dat je dan al bijna een CSS guru moet zijn. Helaas zijn er door bepaalde browsers nogal wat fouten gemaakt bij de introductie van CSS, waardoor kennis van allerlei hacks vereist is om een beetje uitgebreide website te maken. Nu ben ik van mening dat een goede website een CSS-only layout nodig heeft, maar de kennis die daar voor noodzakelijk is is een stuk groter dan bij het gebruik van frames. CSS is dan ook vaak voor een groot deel handwerk, maar weinig WYSIWYG editors kunnen echt een CSS layout maken. Ik begrijp het best als iemand nog frames of tabellen wilt gebruiken in een layout, de leercurve voor CSS is steil :).

Link naar reactie
  • 0

sorry heren, maar dit heeft niets met het topic te maken...en ook niet met geld.

Er zijn toevalig ook nog erg veel andere redenen denkbaar. Helaas als ik dat allemaal hier ga vertellen maak ik te veel andere mensen wakker en de enige vraag die ik had was:

Zijn er software paketten met frames.

Dus bespaar me die opmerkingen en laat mij met mijn sites nu gewoon hoog scoren MET frames...please

Wijsheid gaat vaak verder dan slechts basiskennis

 

Link naar reactie
  • 0

sorry heren, maar dit heeft niets met het topic te maken...en ook niet met geld.

Er zijn toevalig ook nog erg veel andere redenen denkbaar. Helaas als ik dat allemaal hier ga vertellen maak ik te veel andere mensen wakker en de enige vraag die ik had was:

Zijn er software paketten met frames.

Dus bespaar me die opmerkingen en laat mij met mijn sites nu gewoon hoog scoren MET frames...please

 

Ik had je vraag al beantwoord, maar zal het nog even herhalen:

 

Elke webshop kan perfect functioneren in combinatie met frames. Als je een frameset hebt, kun je in een van die frames je webshop laden.

 

Als dat niet is wat je zoekt, laat dan even weten waar je wel naar op zoek bent.

 

@Jeroen: Dit is een forum, en een discussie over het onderwerp lijkt mij ontopic.

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen: Dit is een forum, en een discussie over het onderwerp lijkt mij ontopic.

 

Nee hoor, niet altijd. En zeker niet als het ellenlange discussies worden over iets waar TS blijkbaar niet op zit te wachten. Dan is het mijn moderatorplicht om iedereen vriendelijk te vragen weer on-topic te gaan :)

 

Goed, we hebben dus:

 

- Het inframen van een middels CSS+XHTML gebouwde site;

- Logivert.

 

Iemand nog on-topic aanvullingen?

Link naar reactie
  • 0

ik zal contact opnemen met logivert en vragen of ze mij de specificaties van de nieuwe versie vast kunnen uitleggen.

Het lijkt momenteel de enige te zijn die naar voren komt.

Nu moet ik nog even duiken in de betaal systemen die er bij zitten.

Zover vas bedankt voor de bijdrage....ik lees ze allemaal...lol

 

gr

Link naar reactie
  • 0

...

Ik begrijp het best als iemand nog frames of tabellen wilt gebruiken in een layout, de leercurve voor CSS is steil :).

 

Er wordt hier toch niet gesproken over tabellen?

Frames is een achterhaald technologie met alleen maar nadelen. Wie daar nu nog aan begint is niet wijs.

Als je perse scrollbartjes wilt, dan kun je die ook met divs maken.

 

Welke website wordt het meest gebruikt? Juist Google. Gebruikt die frames? Nee, hoewel het best handig zou zijn als de het zoekveld permanent in beeld zou zijn. Dus dat frameloze sites niet werken is onzin. Mensen zijn gewend aan een scrollbar aan de rechterkant van de browser. Alternatieve locaties voor de scrollbar verlaagt de gebruiksvriendelijkheid drastisch.

 

 

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.