Ik ben recent een vof gestart (Internet dienstverlening). De verkoopprijs van wat wij verkopen is vastgesteld op 400, - per jaar. De salesstrategie, heb ik nog niet concreet. We moeten het hebben van massa. Het marketing budget is nagenoeg NUL. Heeft iemand Tips! Voor 400,- lijkt het mij niet wenselijk alle klanten persoonlijk te bezoeken....

 

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17217-verkoopstrategie/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vreemde verkoopstrategie,

 

Je mikt op massa, maar je verkoopprijs is eenzijdig vastgesteld. Ben je goedkoper en/of beter dan je concurrenten ?

Vertel eens iets meer.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17217-verkoopstrategie/#findComment-169220
Delen op andere sites

  • 0

De benadering van je klanten hangt natuurlijk extreem veel van je doelgroep en je product af, ook daarover dus graag meer informatie om dit topic nuttige invulling te kunnen geven!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17217-verkoopstrategie/#findComment-169229
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij had je deze vraag al tegen moeten komen bij het schrijven van een business-plan. Volgens mij heb je een hoop opties, een aantal;

 

- Je zou eventueel extern kapitaal kunnen aantrekken als zijnde marketing-budget (bij de bank of investeerder).

- Je kan proberen een goede mailing op te stellen, veel onderzoek te doen naar wie je moet hebben binnen een bedrijf en als je dit vervolgens zelf gaat rondbezorgen heb je enkel je print-kosten (en een flinke tijdsinvestering) mits je het een beetje in jouw omgeving houdt (aan de succesrate van deze lokale 'test' kun je ook direct zien of jou product inderdaad de kritieke massa wel gaat halen).

- Je zou de eerste 10/25/50/ klanten gewoon lekker wel persoonlijk kunnen benaderen, als jij echt zo'n goed product heeft zal het zichzelf wel verkopen en komen de daaropvolgende 250/500/1000 klanten via mond-tot-mond reclame wel bij jou terecht.

- Je kan je gaan afvragen of je prijsstelling en je product wel helemaal kloppen. In plaats van geen (of weinig) direct contact met de klant en een lage prijs van 400 euro zou je ook voor hoge service-kwaliteit, persoonlijke ondersteuning(/benadering) van de klant en een bedrag van 1500 euro kunnen gaan.

 

Wellicht dat je een aantal van de hierboven genoemde opties kunt wegstrepen als je wat meer verteld over je product en business-plan.

 

 

 

Ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat het hier om een B2B-product ging. Is het een B2C product lijkt het me erg lastig, alleen de sportschool heeft mij ooit een dienst kunnen verkopen wat mij meer dan 400,- per jaar kostte (buiten verzekeringen, huur e.d. om).

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17217-verkoopstrategie/#findComment-169233
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben recent een vof gestart (Internet dienstverlening). De verkoopprijs van wat wij verkopen is vastgesteld op 400, - per jaar. De salesstrategie, heb ik nog niet concreet. We moeten het hebben van massa. Het marketing budget is nagenoeg NUL. Heeft iemand Tips! Voor 400,- lijkt het mij niet wenselijk alle klanten persoonlijk te bezoeken....

 

Om zinvolle tips te krijgen, zul je iets moeten vertellen over de aard van de dienst die je verleent.

 

Je geeft aan het van massa te moeten hebben. Zonder te weten wat je verkoopt, bekruipt mij het gevoel dat het niet waarschijnlijk is dat een dienst met een prijskaartje van € 400,-- per jaar bij de massa zal aanslaan.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17217-verkoopstrategie/#findComment-169235
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben recent een vof gestart (Internet dienstverlening). De verkoopprijs van wat wij verkopen is vastgesteld op 400, - per jaar. De salesstrategie, heb ik nog niet concreet. We moeten het hebben van massa. Het marketing budget is nagenoeg NUL. Heeft iemand Tips! Voor 400,- lijkt het mij niet wenselijk alle klanten persoonlijk te bezoeken....

 

 

 

Als je massa's gaat verkopen (> 1000? 10.000? 100.000?) voor EUR 400 en er is geen marketing budget doe je misschien iets niet helemaal goed... Massa suggereert ook een dienst met aardig wat concurrentie en dan moet je toch echt ook naar adverteren kijken, of 'try before you buy' of '1e maand gratis' etc etc. Met andere woorden, zorg dat je geld hebt voor een marketingbudget, en vooral een strategie...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17217-verkoopstrategie/#findComment-169245
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.