• 0

Keiharde oordelen graag...

Voor één van mijn nieuwe bedrijfsactiviteiten heb ik een webwinkel gemaakt. Wie o wie heeft er eventjes tijd om zijn/haar keiharde oordeel te vellen over mijn nieuw in elkaar geknutselde speeltje...

 

Het gaat om de website www.gsmtycoon.nl.

 

Mijn doelen zijn:

- Het geheel moet groots overkomen (zoals een online distributeur, postorderbedrijf)

- De website moet vertrouwd overkomen, kritische consumenten moeten zonder twijfelen kunnen kopen.

- Doelgroep, nationaal, zowel consument als zakelijk.

 

Mijn vragen aan jullie zijn:

- Wat is jullie eerste indruk?

- Zijn mijn gestelde doelen goed naar voren gekomen?

- Wat zijn de verbeterpunten, waar moet nog wat aan gebeuren?

 

Ik ben jullie alvast heel erg dankbaar en wacht af.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Je kunt zien dat het een standaardpakket is dat niet door een professional gemaakt is. Als je echt als een grote jongen wilt overkomen zul je er toch minstens een designer op los moeten laten die er een consistente huisstijl van maakt. Dus mijn advies is om een webdesigner te vinden die een huisstijl voor je maakt. Voor een professional is dat niet zoveel werk als je duidelijk aangeeft wat je wilt. Kost je een paar honderd euro maar dan ziet het er wel "echt" uit.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb even een hele simpele gebruikerstest gedaan: extra accu gezocht voor een van de meest verkochte toestellen van dit moment: De Nokia 6300. Geen resultaat, helaas, dat verwacht ik wel...

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1

"In elkaar geknutseld" en "groots" ... daar heb je het probleem al ;-)

Ik zou er een gimmick van maken; een huisstijl die heel schattig en kabouterig is, en dan "gsmtycoon" als naam. Of een klein jochie in een te groot krijtstreeppak als mascotte ofzo. Als je nu wil proberen heel groot en betrouwbaar over te komen dan moet je even diep in de buidel tasten denk ik.

Link naar reactie
  • 2

Nou de reden hiervoor is, het content moet fris en strak overkomen.. Sta overigens iedere keer weer versteld van de opmerkingen en tips die worden gegeven.

 

Hier heb ik tenminste wat aan, zijn er ook nog positieve punten? ;D

 

Trouwens het design heb ik laten ontwerpen door een door een webdesigner....

 

 

Link naar reactie
  • 2
Mijn doelen zijn:

- Het geheel moet groots overkomen (zoals een online distributeur, postorderbedrijf)

- De website moet vertrouwd overkomen, kritische consumenten moeten zonder twijfelen kunnen kopen.

- Doelgroep, nationaal, zowel consument als zakelijk.

 

Als dit je doelen zijn die je tevens hebt door gecommuniceerd aan je webdesigner, dan heeft hij zijn job niet zo heel erg serieus genomen. Natuurlijk kan dit ook te maken hebben gehad met de prijs die je hiervoor betaald hebt.

Het doet inderdaad denken aan vodafone, maar dan een iets slechtere variant. zie ter vergelijk hier (reclame op nu.nl)

 

Wil je inderdaad vertrouwd willen overkomen, zou ik als ik jou was meer aandacht besteden aan het uiterlijk en opzet van de website en de huisstijl.

 

Succes ermee

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 1

Mijn oog valt direct op het waarschuwingsbordje in IE, dat aangeeft dat er fouten in de broncode zitten.

Ongeacht welke fout is dat symbooltje nooit mooi. ("Gereed, maar met fouten op de pagina")

 

(W3 validator levert dan ook 52 errors op.)

 

De eerste pagina die ik aanklik (levering en betaling) mist een afbeelding, ik krijg een kruisje.

De tweede ook, bedrijfsgegevens. Maar dat zal allemaal nog wel gefixt worden, misschien nu niet zo relevant.

 

Concrete antwoorden op jouw vragen:

 

Het wekt bij mij niet direct echt vertrouwen op en komt ook zeker niet groots over.

Ik begrijp dat er een webdesigner verantwoordelijk is voor het design, maar ik zou hier wat meer aandacht aan besteden om een unieker, minder standaard, layout te creëren.

 

Tip, zorg dat je straks een Thuiswinkel Waarborg krijgt. Dat wekt bij mij althans een eerste vertrouwen op. (ook al denken anderen daar anders over).

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 1

Je kan zowiezo niet serieus genomen worden met (alleen) een mobiel telefoon nummer bij de contactgegevens.

Dat geeft een gevoel van een éénmanszaak van een part-time ondernemer.

Ben persoonlijk wel benieuwd naar de meningen van anderen hierover.

 

Verder stoor ik me aan de 'bewegendheid' van de header, een aan het feit dat ik me moet focussen om ' Zoeken: [ ] Geavanceerd zoeken' te kunnen lezen.. Ook ik dacht overigens meteen Vodafone!

Link naar reactie
  • 0

Ben persoonlijk wel benieuwd naar de meningen van anderen hierover.

 

Ben het er helemaal mee eens.

 

Bij mijn FAQ op mijn sites:

 

"Q: Kan ik je ook bellen?

A: Sorry, ik bied mijn diensten via internet aan. Ik reageer wel heel snel op mijn mail"

 

En mijn andere sites hebben ook geen telefoon, wij zijn internet ondernemers En heb er zelden klachten over gehoord (ik bedoel natuurlijk gelezen ;D )

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Zie in de bijlgae hoe je header eruit ziet op een 20" scherm met 1680X1050.

 

Verder valt het me direct op dat er na het openen van de site 3x hetzelfde plaatje op de voorpagina staat (van de NOKIA accu).

 

Het komt op mij niet groots en betrouwbaar over, het ziet er een beetje cheapie uit. Het spandoek linksboven vind ik er erg nep uitzien, neem dan gewoon een mooi lettertype en wat leuke kleurtjes ofzo...

 

Het lijkt me ook mooier als de plaatjes in de bewegende header rechtsboven transparant worden. Dan is er wat minder beweging in het scherm en het lijkt me sowieso mooier.

 

Dat was wat mij opviel. Groeten,

 

hwjd

untitled1994.thumb.jpg.429dabcccd64d009bd0767de638d89da.jpg

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Maak een keuze:

 

of je gaat voor een professioneel (gelikt) uiterlijk, of je gaat voor de 'Marktplaats-strategie'.

Nu heb je van beide iets, maar dat wordt dus -bij elkaar opgeteld- niets.

 

Vraag je ook eens af of de opbouw van je site wel goed is. Nu zie ik pardoes een 'best verkocht' in beeld. Wat kan mij dat nou schelen? Ik kom toch bij jou voor accessoires die ik in de winkel niet (meer) kan kopen? Bied dan een overzicht aan merken en types of zo, niet van best verkochte accu's voor een telefoon die ik niet heb. Je moet mensen je site inlokken.... Veel merken, veel types.

Inderdaad dus: de marktplaats-strategie. Kijk nog een goed op hun site.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 1

Mijn doelen zijn:

- Het geheel moet groots overkomen (zoals een online distributeur, postorderbedrijf)

- De website moet vertrouwd overkomen, kritische consumenten moeten zonder twijfelen kunnen kopen.

 

Groots en vertrouwd overkomen doet het zeker niet. Het komt inderdaad over als een webshop die een hobbyist in elkaar heeft geknutseld om op zaterdagmiddag telefoon accu's te verkopen. Ik hoop dat je dit zelf ook inziet, anders zal het nooit de uitstraling krijgen waarnaar je zoek.

 

Tip: ga eens kijken naar webshops die wel groots en betrouwbaar overkomen (bol.com, wehkamp, kelkoo, pixmania, neckermann, etc.). Zie je het verschil?

 

Vanwaar dat frame om je logo?

Link naar reactie
  • 0

Ben persoonlijk wel benieuwd naar de meningen van anderen hierover.

 

Ben het er helemaal mee eens.

 

Bij mijn FAQ op mijn sites:

 

"Q: Kan ik je ook bellen?

A: Sorry, ik bied mijn diensten via internet aan. Ik reageer wel heel snel op mijn mail"

 

En mijn andere sites hebben ook geen telefoon, wij zijn internet ondernemers En heb er zelden klachten over gehoord (ik bedoel natuurlijk gelezen ;D )

Het nadeel van klagen is dat ze dit niet bij jou doen maar elders. :'(

 

Mijn doelen zijn:

- Het geheel moet groots overkomen (zoals een online distributeur, postorderbedrijf)

- De website moet vertrouwd overkomen, kritische consumenten moeten zonder twijfelen kunnen kopen.

- Doelgroep, nationaal, zowel consument als zakelijk.

 

-Groot overkomen lukt niet zonder een "normaal" telefoonnummer op je site of zelfs helemaal geen nummer.

-Je telefoonnummer vermelden, en deze ook altijd door een deskundig iemand op laten nemen, kweekt vertrouwen. Voor mij persoonlijk zakt het vertrouwen naar een diepte punt als er geen telefoonnummer vermeld staat of alleen een mobiel nummer.

-Zeker zakelijke klanten willen je op een "normaal" nummer kunnen bellen.

Link naar reactie
  • 1

Hierbij wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reacties. De oordelen waren keihard, maar hier had ik ook om gevraagd ;D. Uiteraard kan ik hier alleen maar van leren.

 

En ja, mijn doelen waren iets te hoog gegrepen. Ben ook nog maar een jonge onervaren ondernemer...

 

Op grond van al jullie aan en opmerkingen heb ik besloten om een designer in te huren voor het ontwerpen van een professionele layout en huisstijl.

 

Overigens heb ik een nieuw ontwerp voor de website klaarstaan welke door mijn huidige designer is ontworpen (www.gsmzeeland.nl). Wie zou de moeite willen nemen om even te kijken of hier daadwerkelijk verbeteringen in aangebracht?

 

Nogmaals bedankt allemaal.

Link naar reactie
  • 0

Het spijt me maar ik zie weinig verbeteringen. Het is nog steeds onoverzichtelijk en oogt rommelig. M.i. moet een het design van een website naast dat het fraai uitziet ook functioneel zijn. Bij een webshop wil je dat een bezoeker iets bij je koopt. In mijn ogen moet je de bezoeker onafhankelijk van zijn keuze naar het juiste product "duwen" . Als ik op zoek ben naar een mobiele telefoon hoef ik echt niet te weten dat een acculader het best verkochte item is deze maand en toch staat dat prominent in het content-vlak.

Je zult bij het ontwikkelen van een goed design moeten gaan denken vanuit de consument. Wat wil deze en hoe komt deze daar het snelste terecht. hierdoor creëer je overzicht en laat je onnodige dingen weg.

 

succes ermee

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 1

Nou ja, veel kan ik er niet over zeggen want hij doet het niet..

 

Ik zie wel de kop, en kan op de knopjes van home enzo klikken maar elke pagina geeft deze melding:

Fatal error: Smarty error: [in categories_pages/categories_tree.tpl line 10]: [plugin] modifier 'fn_seo_link' is not implemented (core.load_plugins.php, line 148) in /home/gsmzeeland/domains/gsmzeeland.nl/public_html/classes/templater/Smarty.class.php on line 1125

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je designer heeft de stylesheet veranderd, maar m.i. moet de hele site op de schop, gewoon vanaf scratch een nieuw design maken. De programmatuur kun je gewoon behouden (mits bug-loos).

 

wehkamp.nl

bol.com

De shops van coolblue.nl

 

Allemaal voorbeelden van shops die ik mooi vind en 'groots' vind ogen. Ik denk dat je je designer beter sites kunt voorschotelen die bij jou dat gevoel losmaken en hem die als inspiratie laten gebruiken. Een beetje designer kan in een halve dag zeker 2-4 nieuwe look&feels voorschotelen. De mensen hier willen daar vervolgens vast wel weer keiharde kritiek op geven.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb gekeken op gsmzeeland.nl.

 

En ik vind het er overzichtelijk uitzien.

De bewegende flash onderdelen zorgen wel voor onrust, maar vallen wel op.

Om bij de klanten vertrouwen te wekken, kan je natuurlijk het Thuiswaarborg keurmerk aanvragen. Maar is relatief een kostbaar keurmerk. Je kan ook het keurmerk aanvragen bij het MKB. Het MKB OK keurmerk. Dit is een stuk voordeliger en ik krijg daar ook positieve reacties op.

Ik heb zelf ervaring met een wijnwinkel en ik heb wel geleerd dat je een lange adem nodig hebt om een goede en goedgevonden website op te bouwen. je leert iedere keer weer wat bij.

Met nog een keurmerk op je site, zou ik er wel bestellen.

 

Wijn, champagne en geschenken - http://www.wijnbox.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.