nadiah Geplaatst: 13 mei 2003 nadiah 4 0 Geplaatst: 13 mei 2003 Ik ben bezig om een ondernemingsplan te schrijven over Trendwatching. Helaas kan ik weinig vinden over de branche, concurrenten. Wie kan mij helpen? gr Nadiah Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 13 mei 2003 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 13 mei 2003 Springwise en zusterbedrijf/site Trendwatching ken je? Verder kun je met Google een hoop vinden: trendwatching-resultaten via Google. Heb je hiet iets aan? Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 13 mei 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 13 mei 2003 Vergeet http://trends.pagina.nl/ niet HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 nadiah Geplaatst: 13 mei 2003 Auteur nadiah 4 0 Geplaatst: 13 mei 2003 Ja deze sites ken ik maar om branche informatie te krijgen.....ze vallen onder marktonderzoeksbureau's maar ik weet niet hoeveel daarvan trendwatch bureau's in Nederland zijn. En wie dat zijn. Link naar reactie
0 Ronald Kleverlaan Geplaatst: 13 mei 2003 Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 13 mei 2003 Wat wil je precies doen? Zelf trends bijhouden en consultancy/presentaties er over geven? Of een trend-watrching tijdschrift uitgeven? Denk dat er veel concurrentie in de markt is, maar als je een goede niche kunt ontdekken zal er vast nog wel een markt voor je zijn. Succes! Ronald Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 13 mei 2003 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 13 mei 2003 Is er geen branchevereniging, die van marktonderzoeksbureau's kan je misschien wel van concrete cijfers voorzien? Link naar reactie
0 nadiah Geplaatst: 13 mei 2003 Auteur nadiah 4 0 Geplaatst: 13 mei 2003 Ronald dat is nou het probleem ik weet niet hoeveel concurrenten het zijn. De marktonderzoekassociatie hebben alleen gegevens over hun leden. Link naar reactie
0 Patrick1 Geplaatst: 13 mei 2003 Patrick1 20 0 Geplaatst: 13 mei 2003 Een manier om aan waardevolle branche informatie te komen is om te gaan praten met bestaande trendwatchers. zij kunnen veel van je vragen beantwoorden. Ik ben afgestudeerd (1998) op het gedrag van jongeren en hoe dit te beïnvloeden is. (om zo de verkoop van trend gevoelige artikelen beter te kunnen marketen) Ik heb toen met meerdere trend en jongeren strategen gesproken. Ze zijn over het algemeen wel bereidt om met je om de tafel te gaan zitten. Probeer het eens bij het bedrijf Beyond the line, te Amsterdam. daar is een scenestrateeg werkzaam die zich dagelijks bezig houdt met trendspotting. PS weet je al wat/wie je doelgroep is die gebruik gaat maken van je diensten? en wat je onderscheidend vermogen is wat je gaat communiceren naar je potentiële klanten? in ieder geval veel succes! Greetz, Patrick Gain Marketingmanagement & Organisatie. Wij verzorgen/bezorgen voor ondernemingen binnen het MKB, de doorlooproute om klanten te behouden, te werven en de winstgevendheid van klanten te maximaliseren. EasyMarketingplan: praktisch, innovatief en competitief in zeven stappen naar uw oplossin Link naar reactie
0 nadiah Geplaatst: 13 mei 2003 Auteur nadiah 4 0 Geplaatst: 13 mei 2003 Patrick, he wat interessant. dat is zo'n beetje wat ik wil gaan doen, veel kennis in jongeren en dan bedrijven begeleiden/adviseren bij hun innovatie van producten/diensten. Heb je nog meer tips/informatie voor mij? Link naar reactie
nadiah
nadiah
Ik ben bezig om een ondernemingsplan te schrijven over Trendwatching. Helaas kan ik weinig vinden over de branche, concurrenten. Wie kan mij helpen?
gr Nadiah
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag