• 0

Herroepingsrecht, wet kopen op afstand.

Ik heb een vraag over het zogenaamde herroepingsrecht. Voor de volledigheid een korte uitleg:

 

 

Voor alles wat u op afstand (dus via internet, telefoon of post) binnen de EU koopt geldt een herroepingsrecht. Dat is een 'afkoelingsperiode' van minimaal 7 werkdagen, waarbinnen u het recht heeft om de koop ongedaan te maken. De enige kosten die de leverancier u daarvoor in rekening mag brengen zijn de kosten voor het terugzenden van het product dat u bij nader inzien niet wenst.

 

Goederen die aan onderstaande voorwaarden voldoen vallen niet onder het herroepingsrecht:

 

 

[*] Producten die op maat zijn besteld.

[*] Verzegelde producten, als het zegel is verbroken (bijvoorbeeld cd's, cd-roms, dvd's e.d.)

[*] Bederfelijke waren, zaken van persoonlijke aard en kranten en tijdschriften.

 

Vallen design meubelen welke op bestelling, maar niet op maat, worden geproduceerd volgens jullie onder het herroepingsrecht? Het gaat hierbij om bestellingen via internet.

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

 

Bron quotes: http://www.consumenteninformatiepunt.nl/page/nl/themas/E-Commerce

 

Edit, topic titel uitgebreid.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur

Kortom... waar moet je als webwinkelier nu vanuit gaan? De nederlandstalige wettext waarop je je besluiten moet baseren geven geen uitsluitsel.

Nee, de NL tekst is niet leidend. Het gaat om richtlijnconforme uitleg.

 

Dat is vreemd, de naam suggereerd dat het een wet is en wordt allemaal erg vaag als je ook nog begeleidende texten en uitleg over een wet moet kennen.

Waar kan ej die info dan vinden?

Ik heb nog nooit op een website extra aanvullende info over de WET koop of afstand gezien.

 

is net zoiets dat iets rechtsgelding is als het in de staatscourant gestaan heeft. een krant die 95% van de bevolking (waaronder ik dus) nog nooit in het echt gezien heeft.

Dat is één van verworvenheden van de EU: als er sprake is van wetgeving waarin een richtlijn geïmplementeerd is, dan moet die wetgeving ook conform die richtlijn uitgelegd worden. Het gevolg is precies dat, zoals jij dat schetst: dat er heel veel onduidelijkheid bestaat.

 

Dit is ook één van de belangrijke taken van de Consumentenautoriteit, het informeren van alle betrokken ketenpartners. Tevens is dit een belangrijke reden waarom het systeem van consumentenrechten aangepast wordt en alle richtlijnen vervangen worden door een verordening, omdat een EU verordening directe werking heeft in het nationale recht.

 

Ik moet wel zeggen dat ik erg leuk vond om over dit onderwerp een scriptie te schrijven :D

Link naar reactie
  • 0

Dat is vreemd, de naam suggereerd dat het een wet is en wordt allemaal erg vaag als je ook nog begeleidende texten en uitleg over een wet moet kennen.

Waar kan ej die info dan vinden?

Ik heb nog nooit op een website extra aanvullende info over de WET koop of afstand gezien.

 

is net zoiets dat iets rechtsgelding is als het in de staatscourant gestaan heeft. een krant die 95% van de bevolking (waaronder ik dus) nog nooit in het echt gezien heeft.

 

Het is geen wet op zich maar een aantal wetsartikelen waarin e.e.a. staat. Als je bang bent dat de kleding en/of lingerie gedragen wordt kan je natuurlijk (zoals wij doen met kleding) in je voorwaarden opnemen dat alle labels er nog aan horen te zitten en zelf een label prominent aan de voorzijde bevestigen. Je verhoogt dan de drempel voor een grote groep mensen omdat zij niet weten hoe ze aan zo'n tang kunnen komen om labels te zetten.

 

Ook bij afhalen is - in beginsel - de afkoelingsperiode van toepassing. Dit is anders wanneer de consument bij het afhalen alle mogelijkheden van uitproberen heeft gekregen die hij in een normale winkel ook krijgt.

Bij afhalen heeft de consument per definite de mogelijkheid de aankoop te bekijken en zover mogelijk te proberen.

 

Het eerder genoemde voorbeeld van de jurisprudentie van de computer is duidelijk een geval "slechte advocaat gehad".

In de traditionele winkel mag je ook de computer niet aansluiten, software installeren etc.

 

Ik ben het met Vossie eens dat bij aankopen via internet er eigenlijk geen sprake meer is van impuls aankopen. Dat is in gewone winkels, op markten etc. veel meer van toepassing.

Groot verschil in impulsaankopen via kopen op afstand is dat deze de consument min of meer worden opgedrongen, de verkoper belt de consument met een prachtige aanbieding. Op internet komt de consument naar de webshop, naar mijn mening een enorm verschil.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Ook bij afhalen is - in beginsel - de afkoelingsperiode van toepassing. Dit is anders wanneer de consument bij het afhalen alle mogelijkheden van uitproberen heeft gekregen die hij in een normale winkel ook krijgt.

Bij afhalen heeft de consument per definite de mogelijkheid de aankoop te bekijken en zover mogelijk te proberen.

Oh? Er zijn bijvoorbeeld genoeg winkeliers die je niet toestaan te kijken of een beeldscherm wel functioneert en zelfs nog steeds het standpunt hanteren 'verpakking open geweest, dan geen herroepingsrecht'.

Het eerder genoemde voorbeeld van de jurisprudentie van de computer is duidelijk een geval "slechte advocaat gehad".

Je zou er goed aan doen eens de inmiddels zeer uitgebreide europese literatuur over dit onderwerp te lezen. Je zult dan zien dat deze uitspraak geheel daarmee in lijn is. Het was overigens een uitspraak van de geschillencommissie thuiswinkel, die toch wel geacht mag worden ter zake kundig te zijn.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Al met al lijkt de wet, zeker in het geval van aankopen via internet, meer bedoeld ter bescherming van de gevestigde orde (fysieke winkels) dan bescherming van de consument.

Klopt. Het heeft er ook zeker alle schijn van dat deze regelgeving onder invloed van een sterke lobby tot stand is gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag:

 

Vorige week donderdag hebben Thuiswinkel.org en de Consumentenbond, in een vergadering van de Coördinatiegroep Zelfreguleringoverleg (CZ) van de Sociaal Economische Raad (SER), formeel overeenstemming bereikt over nieuwe, uniforme algemene voorwaarden voor alle leden van Thuiswinkel.org. Eerder al stemden de leden van Thuiswinkel.org in met deze nieuwe algemene voorwaarden voor thuis- en webwinkels.

 

Aan de onderhandelingen met de Consumentenbond zijn twee jaar voorafgegaan. De nieuwe voorwaarden worden op 1 januari 2009 van kracht voor alle leden van Thuiswinkel.org, voor wie de voorwaarden als minimum vereisten zullen gelden. Leon Mölenberg, senior beleidsmedewerker van Thuiswinkel.org: “De voorwaarden gelden voor alle leden van Thuiswinkel.org. Uiteraard mogen leden positief afwijken van deze voorwaarden en consumenten nog meer zekerheid en garanties bieden, zichzelf daarmee onderscheidend in de markt”.

lees verder

 

bron:

http://www.thuiswinkel.org/Bedrijven/nieuws_publicaties.aspx?id=12846&nieuwsjaar=2008&subnavid=1

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Je zou er ook voor kunnen kiezen in elk meubel iets te graveren over de eigenaar :D

 

Dat is wellicht best een goede mogelijkheid... bijvoorbeeld de naam of een tekst naar keuze graveren in pakweg de onderzijde van een tafel of stoel. Dat kan werken als diefstalpreventie, maar maakt het product ook tot een stuk maatwerk waarop de afkoel-regeling mogelijk niet meer van toepassing is (wel ff uitzoeken!).

 

 

Direct bovenstaande geldt uiteraard alleen voor leden van thuiswinkel.org - leuk voor de consument, maar wellicht ook een extra reden om als leverancier thuiswinkel.org links te laten liggen...

Link naar reactie
  • 0

Schopje omhoog 8)

 

Klopt het dat er ook een uitzondering is v.w.b. het heroepingsrecht voor consumenten voor professionele goederen? Stel, een particulier koopt online een zeer dure spiegelreflex camera. Naar mijn mening is zoiets voor professioneel gebruik (daar kun je anders over denken... ) Zou dit daarom uitgesloten kunnen zijn? Is hier al jurisprudentie over? (ik zocht maar vond niets)

 

Heeft een disclaimer op de website enige waarde bij bepaalde producten? Iets in de trent van: Dit product is voor professioneel gebruik en daardoor mogelijkerwijze uitgesloten van het herroepingsrecht als bedoeld in Art. ... ...)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Schopje omhoog 8)

 

Klopt het dat er ook een uitzondering is v.w.b. het heroepingsrecht voor consumenten voor professionele goederen? Stel, een particulier koopt online een zeer dure spiegelreflex camera. Naar mijn mening is zoiets voor professioneel gebruik (daar kun je anders over denken... ) Zou dit daarom uitgesloten kunnen zijn? Is hier al jurisprudentie over? (ik zocht maar vond niets)

 

Heeft een disclaimer op de website enige waarde bij bepaalde producten? Iets in de trent van: Dit product is voor professioneel gebruik en daardoor mogelijkerwijze uitgesloten van het herroepingsrecht als bedoeld in Art. ... ...)

 

 

 

Nee dat is geen uitzonderings positie. verkocht aan een consument is verkocht aan een consument en dus de wet koop op afstand van toepassing.

Dergelijke dingen zijn niet in algemene voorwarden uit te sluiten.

 

Als je dat niet wil zal je dus enkel aan bedrijven moeten verkopen en moet je dus b.v. kvk en btw nummer vragen en zonder dat niet verkopen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Schopje omhoog 8)

 

Klopt het dat er ook een uitzondering is v.w.b. het heroepingsrecht voor consumenten voor professionele goederen? Stel, een particulier koopt online een zeer dure spiegelreflex camera. Naar mijn mening is zoiets voor professioneel gebruik (daar kun je anders over denken... ) Zou dit daarom uitgesloten kunnen zijn? Is hier al jurisprudentie over? (ik zocht maar vond niets)

 

Heeft een disclaimer op de website enige waarde bij bepaalde producten? Iets in de trent van: Dit product is voor professioneel gebruik en daardoor mogelijkerwijze uitgesloten van het herroepingsrecht als bedoeld in Art. ... ...)

Nee, dat klopt niet en nee, die disclaimer gaat niet werken, maar verlengt wel de herroepingstermijn tot 3 maanden!

Link naar reactie
  • 0

Om even helemaal terug te gaan naar de openingspost: Herroepingsrecht geldt niet als de producten verzegeld zijn en het zegel is verbroken.

 

Lijkt me een oplossing die te verdedigen is voor vossie, alsmede voor zeer dure producten.

 

Of zie ik dat als beginnende leek verkeerd, en bestaat er een lijst van producten die je mag verzegelen?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Om even helemaal terug te gaan naar de openingspost: Herroepingsrecht geldt niet als de producten verzegeld zijn en het zegel is verbroken.

 

In artikel 46d onderdeel 4.c staat als uitzondering:

 

van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;

 

Dus niet 'een verbroken verzegeling op een willekeurig product' maar specifiek voor media-dragers. Maar misschien dat er jurisprudentie is die ook door verzegeling van andere producten het herroepingsrecht teniet doet. Lijkt me niet want dat zou het doel van de wet behoorlijk onderuit halen.

Link naar reactie
  • 0
Om even helemaal terug te gaan naar de openingspost: Herroepingsrecht geldt niet als de producten verzegeld zijn en het zegel is verbroken.

 

Lijkt me een oplossing die te verdedigen is voor vossie, alsmede voor zeer dure producten.

 

Of zie ik dat als beginnende leek verkeerd, en bestaat er een lijst van producten die je mag verzegelen?

 

Frans

 

Helaas...

dit heb ik al overwogen, maar de wet bied de klant de optie om de verzegeling van een verpakking van lingerie (of vibrator) te verbreken om het alsnog goed te bekijken/proberen/passen en ik ben dan nog steeds verplicht het terug te nemen.

 

Heb al eens met thuiswinkel.org juristen hier een discussie over gehad en deze hadden het volgende te zeggen:

 

De wet is hierin volledig onduidelijk of lingerie/sextoys als uitzondering gezien mogen worden en wij weten het dus ook niet.

Enige dat je kan doen is het gewoon uitsluiten en het op een proces laten aankomen, pas dan zal er meer duidelijkheid over komen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Om even helemaal terug te gaan naar de openingspost: Herroepingsrecht geldt niet als de producten verzegeld zijn en het zegel is verbroken.

 

Lijkt me een oplossing die te verdedigen is voor vossie, alsmede voor zeer dure producten.

 

Of zie ik dat als beginnende leek verkeerd, en bestaat er een lijst van producten die je mag verzegelen?

 

Frans

 

Helaas...

dit heb ik al overwogen, maar de wet bied de klant de optie om de verzegeling van een verpakking van lingerie (of vibrator) te verbreken om het alsnog goed te bekijken/proberen/passen en ik ben dan nog steeds verplicht het terug te nemen.

 

Heb al eens met thuiswinkel.org juristen hier een discussie over gehad en deze hadden het volgende te zeggen:

 

De wet is hierin volledig onduidelijk of lingerie/sextoys als uitzondering gezien mogen worden en wij weten het dus ook niet.

Enige dat je kan doen is het gewoon uitsluiten en het op een proces laten aankomen, pas dan zal er meer duidelijkheid over komen.

Voor dit soort zaken geldt naar mijn mening dat deze gezien hun bijzondere aard niet in aanmerking komen voor het herroepingsrecht. Ik denk dat je met een gebruikte tarzan toch echt de rechter wel van je gelijk kunt overtuigen.

Link naar reactie
  • 0

Om even helemaal terug te gaan naar de openingspost: Herroepingsrecht geldt niet als de producten verzegeld zijn en het zegel is verbroken.

 

Lijkt me een oplossing die te verdedigen is voor vossie, alsmede voor zeer dure producten.

 

Of zie ik dat als beginnende leek verkeerd, en bestaat er een lijst van producten die je mag verzegelen?

 

Frans

 

Helaas...

dit heb ik al overwogen, maar de wet bied de klant de optie om de verzegeling van een verpakking van lingerie (of vibrator) te verbreken om het alsnog goed te bekijken/proberen/passen en ik ben dan nog steeds verplicht het terug te nemen.

 

Heb al eens met thuiswinkel.org juristen hier een discussie over gehad en deze hadden het volgende te zeggen:

 

De wet is hierin volledig onduidelijk of lingerie/sextoys als uitzondering gezien mogen worden en wij weten het dus ook niet.

Enige dat je kan doen is het gewoon uitsluiten en het op een proces laten aankomen, pas dan zal er meer duidelijkheid over komen.

Voor dit soort zaken geldt naar mijn mening dat deze gezien hun bijzondere aard niet in aanmerking komen voor het herroepingsrecht. Ik denk dat je met een gebruikte tarzan toch echt de rechter wel van je gelijk kunt overtuigen.

 

Dat zou je wel verwachten, maar vrees het toch aanegzien het vaak die grote boze ondernemer tegen die zielige consument is en ik als winkelier dan maar het verlies moet nemen en die tarzan maar moet weggooien.

Altans ben bang dat een rechter zo zal oordelen.

 

En hoe dan met lingerie?

Een gedragen string verkopen lijkt me ook niet echt fris.

Maar als ze de verzegeling mogen verbreken om te passen kan ik ook niet meer controleren of ze het niet toevallig een avondje hebben aangehad.

 

Ik sluit dingen als strings enz... nu dan ook uit maar blijft dus tot er een gerechtelijke uitspraak is gedaan de vraag of dat wel of niet toegestaan is.

Iedereen zal bij dit soort producten de wet in zijn eigen voordeel uitleggen (en daar bied de wet dus ook ruimte voor)

Link naar reactie
  • 1

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar heb wel veel klachten gehoord over koop op afstand en de afkoelingsperiode.

 

Een van de meest succesvolle online retailers is Zappos. 3x raden hoe lang iemand daar mag doen over het terugsturen van een product ? !!!! Inclusief wanneer het al gedragen is !!!! Een jaar !

 

Hoe lekker is dat ? Als je als consument nog een jaar de tijd hebt. En zij schrijven het allemaal op de kostenpost marketing. Marketing is service bij hun. Ik heb een keer een seminar bijgewoond van een van de oprichters. Hun motto is: service all the way. Er bellen mensen naar hun klantenservice om te vragen welke pizzeria nog open is en met de vreemdste vragen. De medewerkers geven op al hun vragen antwoord en er komt geen enkel: kies 1 voor ... kies 2 voor... doorkiesmenu in voor.

 

Bottomline: zeur niet zo over die afkoelingsperiode en zie het als een kans! Je schept ontzettend veel vertrouwen bij een consument als je juist soepeler bent. Op de lange termijn weet ik zeker dat je daar de vruchten van plukt!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Yannick...

Heel leuk dat een miljoenen bedrijf dat doet en afboekt op hun marketing.

Mijn klanten zijn daar echter niet naar en zouden daar direct misbruik van maken.

Hoe ik dat weet? Ervaring met andere zaken zoals achteraf betalen.

 

Wat er bij mij direct zou gebeuren is dat klanten lingerie/party kleding gaan bestellen, dat een avondje aandoen thuis of naar een parenclub en dan weer terugsturen en voor de volgende keer weer nieuwe lingerie bestellen.

En ik iedere keer maar de kosten van de producten en verzendkosten terug betalen.

 

Als ik een manier zocht om gegarandeerd failliet te gaan dan zou dit de perfecte manier zijn!

 

Overigens zou je mogen concluderen dat het weigeren van retouren voor erotische producten in orde is gezien de bevindingen van de consumentenbond zoals die op twinklemagazine staan.

 

Volgens de consumentenbond voldoet de wehkamp namelijk helemaal aan de wet koop op afstand.

 

Maar kans is dus groot dat je als je bij wehkamp een string koopt dat iemand anders die dus al eens heeft aangehad, lijkt me niet echt fris naar mijn idee.

 

[edit: link gefixed]

Link naar reactie
  • 0

 

Bottomline: zeur niet zo over die afkoelingsperiode en zie het als een kans! Je schept ontzettend veel vertrouwen bij een consument als je juist soepeler bent. Op de lange termijn weet ik zeker dat je daar de vruchten van plukt!

 

Als je het financieel kunt veroorloven is je standpunt wellicht een goed advies.

 

Via rechtspraak.nl heb ik eens een poging gedaan om wat jurisprudentie te vinden. Maar helaas... valt dit buiten de gepubliceerde rechtsgebieden? Of zijn er nog gewoon zo weinig (of geen) uitspraken? Dat kan ik me echter moeilijk voorstellen. Wie zoekt eens mee?

Link naar reactie
  • 0

Yannick...

Heel leuk dat een miljoenen bedrijf dat doet en afboekt op hun marketing.

Hoe denk je dat het een miljoenenbedrijf is geworden ? :)

 

Mijn klanten zijn daar echter niet naar en zouden daar direct misbruik van maken.

Hoe ik dat weet? Ervaring met andere zaken zoals achteraf betalen.

Is volgens mij al eerder voorbij gekomen op het forum: Wehkamp past acceptgiro's toe ondanks dat ze daar veel gelazer mee krijgen. Waarom, omdat de vele keren dat het wel goed gaat, de weinige keren dat het niet goed gaat ver overstijgt.

 

Wat er bij mij direct zou gebeuren is dat klanten lingerie/party kleding gaan bestellen, dat een avondje aandoen thuis of naar een parenclub en dan weer terugsturen en voor de volgende keer weer nieuwe lingerie bestellen.

En ik iedere keer maar de kosten van de producten en verzendkosten terug betalen.

Zo kun je uiteindelijk wel het kaf van het koren scheiden. Als iemand jouw liefdadigheid misbruikt lever je niet meer. Wel lekker om meteen bij een hele party de lingerie te kunnen leveren! Is goed voor je naamsbekendheid. Hoe meer er wordt teruggestuurd, des te meer is er geprobeerd ;)

 

Als ik een manier zocht om gegarandeerd failliet te gaan dan zou dit de perfecte manier zijn!

 

Ieder zijn mening ;)

 

Ik wil je overigens absoluut niet stangen hoor... Ik probeer je ogen te openen voor wat mogelijk is. En discussiieeeee !!! :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Yannick...

mijn klanten zijn nogal anders als klanten van wehkamp.

Bij wehkamp zijn er kennelijk inderdaad meer gevallen waar het goed bij gaat als dat het misgaat.

 

Mijn situatie was dat leveren op factuur slechts 5% meer omzet opleverde maar daartegenover stond dat er vele tientallen procenten wanbetalers ontstonden wat me aan de rand van de afgrond bracht omdat er geen geld meer was om in te kopen, ik facturen niet meer kon betalen...

Om het kort te zeggen... heeft mee een volledig jaarsalaris gekost.

kan je verzekeren dat in mijn brance dat een gegarandeerd recept is om failliet te gaan.

Weet toevallig van andere ondernemers dat die precies hetzelfde probleem hadden.

 

Mogelijk dat het in andere braches dus wel werkt maar niet bij de verkoop van sextoys en lingerie in elkgeval.

 

zelfde met later terugsturen, ook daarmee heb ik ervaring kwa misbruik.

Link naar reactie
  • 0

Heel leuk dat een miljoenen bedrijf dat doet en afboekt op hun marketing.

Mijn klanten zijn daar echter niet naar en zouden daar direct misbruik van maken.

 

Je zit in een andere branche dus de getallen zijn waarschijnlijk wel anders, maar Zappos is absoluut neit als miljoenenbedrijf begonnen hoor! Sterker nog, een paar jaar geleden was het nog maar een klein startend bedrijfje, met een enorme focus op klanttevredenheid!

Link naar reactie
  • 0

Yannick...

mijn klanten zijn nogal anders als klanten van wehkamp.

Bij wehkamp zijn er kennelijk inderdaad meer gevallen waar het goed bij gaat als dat het misgaat.

Misschien moet je je klanten dan maar de mogelijkheid tot huur bieden ? Jij zorgt er voor dat het weer helemaal oppie toppie hygiënisch is voor de volgende. Hebben ze toch een leuke party.

 

In hoeverre dat kan bij vibrators, etc. geen idee. Maar een string kun je vast wel weer in een fatsoenlijke staat krijgen. Of misschien moet je de markt herbruikbare sextoys maar aanboren ? Zonder weekmiddelen waar allerlei shit in gaat zitten. Letterlijk en figuurlijk.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een van de meest succesvolle online retailers is Zappos. 3x raden hoe lang iemand daar mag doen over het terugsturen van een product ? !!!! Inclusief wanneer het al gedragen is !!!! Een jaar !

Bottomline: zeur niet zo over die afkoelingsperiode en zie het als een kans! Je schept ontzettend veel vertrouwen bij een consument als je juist soepeler bent. Op de lange termijn weet ik zeker dat je daar de vruchten van plukt!

 

Je stapt hierbij wel over het feit heen dat dit een Amerikaans bedrijf is in een land met een andere cultuur dan hier, ander koopgedrag en een veel grotere afzetmarkt. Totaal niet te vergelijken met Nederland.

 

@Vossie, is het niet een idee om de lingerie te voorzien van eigen TAG's, TAG verwijderd, geen retourrecht. Het is natuurlijk wel veel werk maar wellicht rendabeler dan al dat terugsturen na een avondje dragen? Zo'n textieltang en riddersporen zijn de kosten niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.