• 0

Bedrijfsnaam met de letter Z nadelig?

Dag HL-ers,

 

Voor mijn reclamebureau ben ik al enige tijd op zoek naar een nieuwe naam. Ik heb nu een sterke naam in gedachte, maar deze begint met de letter "Z". Dit betekent dat mijn bedrijf altijd onderaan zal staan op alfabetische overzichten en dus minder zal opvallen dan een bedrijf dat met de letter A begint.

 

Hoe groot denken jullie dat deze invloed is? Zouden er veel mensen zijn die juist onderaan een lijst beginnen met lezen (ik doe het zelf wel eens)? Is er wel eens onderzoek gedaan naar dit onderwerp? Ik weet dat het voor websites heel belangrijk is wat je boven en onderaan plaatst.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar met een reclamebureau ben je toch niet afhankelijk van alfabetische overzichten, hoop ik? Om wat voor reden denk je dat mensen zaken met je willen doen? Omdat je bovenaan staat in het telefoonboek? Dat soort klanten wil je helemaal niet!

En ik kan het weten, want ik sta met mijn 'Zo...' vast lager in de lijst dan jij.

 

Gewoon die naam nemen dus en verdiep je dan meteen even in de redenen waarom bedrijven voor een reclamebureau kiezen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar met een reclamebureau ben je toch niet afhankelijk van alfabetische overzichten, hoop ik? Om wat voor reden denk je dat mensen zaken met je willen doen? Omdat je bovenaan staat in het telefoonboek? Dat soort klanten wil je helemaal niet!

En ik kan het weten, want ik sta met mijn 'Zo...' vast lager in de lijst dan jij.

 

Gewoon die naam nemen dus en verdiep je dan meteen even in de redenen waarom bedrijven voor een reclamebureau kiezen.

 

De gedachte is niet dat ik eerder aangeklikt wordt als ik bovenaan lijstjes sta, maar dat ik vaker wordt gezien, en dus mijn bekendheid omhoog gaat.

 

Als een potentiële klant nog geen reclamebureau kent kan ik me voorstellen hij of zijn wel een aantal bureaus uit een lijstje zal gaan vergelijken. Ik zou zelf de eerste 5 tot 10 bureaus er uit pikken. Als er daar een tussen zit die bevalt is de kans groot dat men daarvoor kiest.

 

Maar uit jullie reacties begrijp ik dat ik me niet te druk moet maken over een naam met een Z. Ik ben misschien te perfectionistich in het kiezen van een naam. Ik wil dat er geen enkel nadeel aan de naam verbonden zit. Misschien maakt ik het mezelf veel te moeilijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je er heel goed aan doet je niet druk te maken over jou positie een een alfabetisch lijstje. Zorg dat je een goede naam opbouwt. Lever goede service. Laat van je horen op het internet zodat zoekmachines je relevant gaan vinden als mensen gaan zoeken naar een bureau.

 

En als je gezien wil worden moet je je nek uit stekken en juist niet in een (alfabetisch) rijtje gaan staan.

 

En bedenk ook er zullen altijd mensen zijn die jou naam helemaal niets vinden. Dat is gewoon zo.

Link naar reactie
  • 0

een pakkende naam die begint met de Z blijft volgens mij 100x beter hangen dan een 10 in een dozijn naam met een A.

 

als je goed naar de "lijstjes" kijkt zie je trouwens dat namen met eerst cijfers of sommige tekens nog voor de letter A komen, dus dan zou je haast een naam als 000001Reclame moeten aan nemen

Link naar reactie
  • 0
Hoe groot denken jullie dat deze invloed is?

 

Ik heb er nog nooit een negatieve kunnen bespeuren, maar ik heb dan ook geen vergelijkbaar bedrijf waarvan de naam met een A begint...

 

Zouden er veel mensen zijn die juist onderaan een lijst beginnen met lezen (ik doe het zelf wel eens)?

 

Ik kijk zelf het meest naar het begin en het einde van zo'n lijst - bedrijven midden in het alfabet hebben aan mij een slechte.

Link naar reactie
  • 0

Het zelfde probleem heb ik met een cijfer in je naam.

Ben bezig een nieuwe website op te zetten maar alle bruikbare namen zijn uiteraard al bezet en dacht daarom om als voorbeeld een naam te nemen als: dress4you.

Weet ook totaal niet hoe zoekmachines hierop reageren.

 

Betreffende het onderwerp, het lezen in b.v. een gouden gids doe ik ook altijd vanaf de laatste letter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.