• 0

bbz uitkering loonheffing

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De om niet zetting is vrijwel zeker uit hoofde van "tegemoetkoming in de kosten van het levensonderhoud" oftewel het Abw gedeelte van het Bbz. M.a.w. het is een uitkering, die in mindering gebracht wordt van het bedrag van de lening. Bij mij werd dat bedrag (aanvulling tot de jaarnorm) in 1999 gebruteerd dat wil zeggen, de gemeente heeft er bedragen er boven opgelegd (en weer afgetrokken) ten einde tot het netto bedrag te geraken. In dit onderdeel functioneert de gemeente derhalve als pseudo werkgever (of hoe je het moet noemen).

 

Ga eens na of dit bij jou is ook gebeurd. Immers, ik leed in 1999 een verlies, dat hoger was dan de jaarnorm, m.a.w. mijn enig fiscaal inkomen was uitsluitend deze jaarnorm. De gemeente gaf zelf aan dat mijn om-niet zetting gebruteerd was en dus had ik verder niets af te dragen. (lees: de gemeente zou de inhouding gepleegd hebben met de brutering). Zo staat het in hun afrekening.

 

Ik herhaal mijn vraag: vermeldt de gemeente in jouw geval niets omtrent een brutering?

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik zit nu met dezelfde vraag. het gehele bedrag (8000,-) is omgezet in een bedrag "om-niet" en in de brief staat dat over dat bedrag nog inkomstenbelasting en premie volksverzekering moet worden afgedragen. Dit moet ik opgeven bij mijn inkomen in het jaar waarin het besluit is gevallen. 2008 dus. Dit zou betekenen dat ik nu achteraf nog een paar duizend euro aan de belasting moet betalen. Is dat niet raar??? Die uitkering is toch netto? Er staat niks over brutering in de brieven.

 

Never give up on the things that make you smile..

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoi,

 

Ik zit nu met dezelfde vraag. het gehele bedrag (8000,-) is omgezet in een bedrag "om-niet" en in de brief staat dat over dat bedrag nog inkomstenbelasting en premie volksverzekering moet worden afgedragen. Dit moet ik opgeven bij mijn inkomen in het jaar waarin het besluit is gevallen. 2008 dus. Dit zou betekenen dat ik nu achteraf nog een paar duizend euro aan de belasting moet betalen. Is dat niet raar??? Die uitkering is toch netto? Er staat niks over brutering in de brieven.

 

Je moet in 2008 belasting betalen over dit bedrag, maar dit negatieve effect kun je waarschijnlijk voor een groot deel oplossen door een middeling over 2006/2007/2008 toe te passen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.