College company

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

 

Laat ik me eerst even voorstellen:

 

Mijn naam is Sandro en ik ben 18 jaar, zit in het 2e jaar van het MEAO en doe de richting commercieel.

 

Met 4 klasgenoten ben ik een college company (voorheen mini-onderneming) gestart. Op dit moment zijn wij stevig aan het brainstormen over wat ons uiteindelijke product moet worden. We hebben al wel het een en ander in gedachten maar we zijn tot nu toe nog niet concreet geworden.

 

Het concept waar wij vanuit gaan is als volgt:

 

- Het product moet niet of nauwelijks in Nederland verkrijgbaar zijn.

- Is het product wel in Nederland verkrijgbaar moet het een geringe bekendheid hebben bij de consument.

- Het product moet een verbetering zijn van een bestaand iets of moet bij een bestaand iets gebruikt kunnen worden.

- Het liefst importeren we uit landen als china, vietnam etc,

- Het product mag niet te duur zijn (gezien ons lage startkapitaal als college company)

 

Nu was mijn vraag of jullie misschien nog suggesties hebben voor ons aangaande het brainstormen of misschien zelfs wel voor een eventueel product.

 

Alle suggesties zijn van harte welkom. We zouden ook heel tevreden zijn als jullie een aantal sites aan zouden leveren waar we eventuele ideeen op zouden kunnen doen.

 

Bij voorbaat dank!

 

Mvg Sandro

Link naar reactie

Een heel groot onderdeel van een eigen bedrijf is ondernemend zijn; het zogenoemde ondernemen. Ik denk dat dit ook de hele opzet is van een College company, namelijk zelf creatief zijn, zelf dingen ondernemen en zelf hier structuur in aanbrengen.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie

Hallo Sandro,

 

Ga met je collega's twee uur door de stad lopen. Ga 2 aan 2 en concentreer je op hetgene wat je ziet. Waar hebben mensen behoefte aan of welk product kun jij verbeteren? De beste ideeën krijg je door allerdaagse dingen te doen. Achter de computer zitten en met de groepsgenoten brainstormen in een kantoor is niet de beste optie om creatieve ideeën op te doen.

 

Op dit moment ben ik opnieuw bezig met een -officiële betiteling- student company. Het MEAO mag geen eigen product ontwerpen als ik het goed begrepen heb?

 

Succes ermee.

 

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties!

 

Jullie moeten het echter wel goed begrijpen, wij zijn er zelf ook veel mee bezig, maar ik denk dat jonge ondernemers als wij af en toe toch wel wat advies van buitenaf kunnen gebruiken. Vandaar ook dat ik hier deze vraag stel, het is geen totale onmacht of iets dergelijks ;)

 

Wij mogen wel zelf producten laten ontwikkelen, dit wordt echter wel afgeraden.

Link naar reactie

Nog een paar vragen die je je kunt stellen:

 

- wil je een merk opbouwen of mag het een anoniem product zijn?

- ga je voor eenmalige verkoop (ijsjes) of voor herhalingsverkoop (scheermesjes, inktpatronen printers). Vergt een andere marktbenadering.

- verkoop je een nuttig product of vooral een beleving?

- ga je voor bulkproducten of exclusiviteit?

 

Etc etc

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

- Het product moet niet of nauwelijks in Nederland verkrijgbaar zijn.

- Is het product wel in Nederland verkrijgbaar moet het een geringe bekendheid hebben bij de consument.

Vraag eens rond bij vrienden, kennissen en familie of gewoon op straat welke producten zij hebben onthouden van afgelopen vakantie. Er zit vast wel iets tussen :).

Alvast een ideetje: ik was laatst op zoek naar papier van olifantenuitwerpselen, heb het nergens kunnen vinden. Zie bijvoorbeeld http://www.elephantdungpaper.com .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.