zichtbare reuzen en kneuzen

Aanbevolen berichten

Ik ook even.

 

Het RenK geheel zou niet anoniem moeten zijn, het is nu eenmaal zo dat er sneler een K word uitgedeeld dan een R, we gunnen het over het algemeen genoemen een ander niet zo. Maar lekker anoniem wat K uitdelen is zo lekker.

 

Ik ben ook een voorstander dan iemand die begint op HL -1000 krijgt. Wanneer deze persoon dan op 0 komt heeft deze wat gepresteerd.

Link naar reactie

En nou ik >;(.

 

Het is ook niet geheel anoniem, alleen wel voor none administrator state users.

 

Maar goed, joh, reuzen of kneuzen. Vandaag kwam er een mevrouw op de GreenTech site die het over beheerbare servers met Linux als OS. Met hardware technologie die beduidend minder verbruikt dan de meeste machines uit de U.S.A. De fabrikant is in Scandinavië. Dus wie weet ga ik eens een kijkje nemen bij de fabriek van die dingen.

 

Kijk ik was toch al van plan eens een kijkje te nemen aldaar. Het zit steeds in mijn hoofd, ga nou, ga nou. Elke keer als ik dat soort signalen negeer in mijn leven, had ik beter het tegenovergestelde kunnen doen.

Dus ik ga naar Skagen, vissie halen, en naar Grenen waar de zeeën bij elkaar komen. En ik ben van plan om te kijken of ik ergens enorme windmolenparken kan zien. Verder hebben ze allerlei zaken die interessant zijn voor mij.

 

Dus, denk aan ondernemen, denk aan nu doen waar je passie ligt, denk aan een goede bijdrage aan de gemeenschap die direct om jou heen is. En wat maken die KRKKKRRK signalen dan verder uit? Beetje gekraak op de zender .... meer niet.

 

That's it, alle goeds, Stef.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

Wanneer een post meerdere reuzen heeft ontvangen is het voor mij een extra reden om de post nog een keer door te lezen. Blijkbaar zijn daar leermomenten uit te pakken. Ik vind het dus een ideale functie.

 

Dit vind ik een sterk argument dat pleit voor de reuzen.

 

Daar staat tegenover dat ik het liefst wel zelf mijn mening vorm over wat ik van een persoon vind.

Het "kudos" systeem leidt hierbij toch af af.

Neem meneer ZZP gezondheidsprogrammas. De volatiliteit van zijn Kudos lijkt wel door de beurs bepaald te worden.

 

Nu ja, misschien zeur ik en is dit gewoon het manko van het democratische systeem... ;D

 

Het aantal posts vind ik persoonlijk in ieder geval wel een goede graadmeter. Je weet dan in ieder geval de mate van senioriteit. De mening wordt vervolgens vanzelf wel gevormd :)

 

Tim

 

 

Link naar reactie

Kudos >;(.

Kudos is bij een ander online community voor jongeren een systeem wat hetzelfde werkt als Karma, maar net iets anders en kun je stemmen tussen de 1 en 10 meende ik uit mijn hoofd... Dat is voor mij te lang geleden dat ik van de betreffende community lid was...

 

Heb het nog even opgezocht; het community dat het gebruikt is Superdudes en -babes..

Link naar reactie

Kudos is bij een ander online community voor jongeren een systeem...

 

Bijna: Kudos komt van het Griekse (...), kydos, (letterlijk "waarvan gehoord is") betekent "waardering" voortkomend uit een verrichting.

 

Wikipedia

 

Los daarvan heb ik het idee dat Stef prima weet wat het betekent... ;)

 

Ja, dat klopt, maar ik ken het dan persoonlijk van de online community waar ik ooit lid van ben geweest ;)

Link naar reactie

Kudos is bij een ander online community voor jongeren een systeem...

 

Bijna: Kudos komt van het Griekse (...), kydos, (letterlijk "waarvan gehoord is") betekent "waardering" voortkomend uit een verrichting.

 

Wikipedia

 

Los daarvan heb ik het idee dat Stef prima weet wat het betekent... ;)

Shoot, you smoked me out. Ik ben niet zo'n voorstander van geenstijl-taal.

 

Leuk die etymologie van het woord kudos ... kudos >;( .

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

...

Dit wordt aan de andere kant nog eens versterkt door te zien wie veel kneuzen heeft: blijkbaar doet die iemand iets wat door de community niet getrokken wordt. Zo je wilt: een mooi negatief voorbeeld van de normen en waarden van een gemeenschap.

 

Wat betekent het als iemand veel kneuzen krijgt? Er zijn meerdere redenen waarom iemand kneuzen krijgt:

 

1) hij spamt zijn eigen business, en veel leden waarderen dat niet. Egoistisch gedrag zeg maar.

2) hij vertoont sociaal niet acceptabel gedrag. Botheid, niet onderbouwd dingen roepen, persoonlijke aanvallen, off topic gaan in serieuze topics etc etc

3) hij vertolkt een niet populaire mening. Advocaat van de duivel. Te ver voor de troepen uitlopen. De kneusgever trekt dit niet en reageert vanuit een soort frustratie ('ik ben het niet met je eens, daarom kneus ik je') of onbegrip / gebrek aan inzicht ('je schrijft iets wat ik niet begrijp, daarom kneus ik je'). Het aardige is dat voor mij dat meer zegt over de kneusgever dan over de gekneusde.

4) hij communiceert niet duidelijk. Onduidelijke formulering, wollig, vaag, in tegenspraak met zichzelf etc etc. De kneusgever probert dit middels een kneus duidelijk te maken (hopelijk voorzien van inhoudelijk commentaar).

 

En nu de hamvraag: wat voor kneuzen krijg je zelf, en in welke categorie vallen ze?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Nou sorry Down, wat betekent nou weer "huftirige opmerking". Dat noem ik nou hufterigheid ...

 

Anyway.

 

Spreken als niemand dacht dat je wat ging zeggen.

 

Acceptatie maakt pijn en andere onverkwikkelijke zaken een deel van een balans, en het tegenovergestelde.

 

Zen brengt de acceptatie van de onbalans, balans word niet afgewezen door Zen. Confirmed?

 

Only a fool is thirsty in the openness of water, alle goeds, Stef van Wijk.

 

-edit: ha ha ha ha ha. Het is groen en gefrustreerd, ra ra ra ... eeeee.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

Nee, ik hoef hier verder géén reactie op, maar wil het wel even kwijt :

 

Wanneer je kneust, doe het dan goed, en niet denkend : hij / zij zal dat wel gedaan hebben !

 

Zo ruk je alles uit het verband ! En wanneer je kneust : zeg gewoon wie je bent ipv die rare opmerkiingen...

 

Marcel

 

(ik geloof niet dat ik al eens een kneus uitgedeeld heb. Die moet je verdienen, net als een reus, daar strooi je ook niet mee rond, maar dat is MIJN mening !)

 

Sorry, mensen, voor mijn gevoel moest dit even tussendoor, nu hoop ik dat Jakob weer reageert en dat het draadje daar weer over gaat..

:P

 

 

Edit, topic titel aangepast

Link naar reactie

Het lijkt erop dat enkele mensen het reus kneus systeem misbruiken om hun eigen persoonlijke tekortkomingen te revancheren op een ieder die zich in the line of fire bevind.

Laat het niet zover komen dat wij als beheerders over moeten gaan tot (tijdelijke) uitsluiting van deze op revanche belustte deelnemers aan dit forum.

 

 

 

okay, nu weer terug on track. Als dit een onderlinge discussie wordt, heeft de rest te weinig aan dit onderwerp.

 

Ewout,

 

De laatste paar berichten zijn een afsplitsing uit een andere draad.

Dat is gedaan omdat er een discussie in een discussie ontstond die naar mijn mening meer in dit topic thuishoort.

Helaas is het niet mogelijk het geheel in de context te plaatsen niet alleen omdat sommige van die teksten onderdeel uit maken van de andere discussie ook zijn er zo te zien enkele berichten verwijderd door één of enkele deelnemers.

Link naar reactie

Soms kijk ik wel eens waarom iemand bijv "in de min" staat.

Zoals dit lid: https://www.higherlevel.nl/profiel/u/Paul%20Tonino

De beste man heeft 3 berichten geschreven sinds zijn aanmelding in nov 2006 en een karma van -2.

Als ik dan zijn profiel check,staat er dat deze gebruiker nog geen reuzen/kneuzen heeft ontvangen.

Klopt de telling dan wel, heb dit namelijk al vaker gezien. ???

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

@ Ed

 

Vanaf het moment van het aanpassing van registratie van de reuzen worden er ook daadwerkelijk gegevens opgeslagen en zijn die ook zichtbaar via het menu.

Reuzen uitgedeeld voor de grote aanpassing zijn niet geregistreerd, zo kan het dus voorkomen dat er mensen zijn die reuzen of kneuzen hebben zonder er statistieken van opgeslagen zijn. Met name bij gebruikers van wie de laatste post dateert van voor de grote aanpassing valt dit extra op.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.