• 0

vrijwilegerswerk in een B.V of stichting

Hallo

 

Wat is het beste

Ik wil mensen aan nemen in een stichting ( deze stichting moet dan nog opgericht worden) ivm als ik dat in De B.V doe ik ze Verpicht ben op de Loonlijst te zetten! volgens mij !

 

Het doel is Bugetcoaching en begeleidingstrajecten gaan doen voor moeilijk aan de slag komende mensen.

( zonder subsidies !) Met een kleine vrijwillegersvergoeding om de mensen te motiveren! + en het leren op tijd te komen. en ze vervolgens aan te gaan nemen in de Werk B.V bij gebleken geschiktheid.( dat is altijd heel moeilijk te bepalen als ik ze nu aanneem met een betaal plicht. bij dit soort mensen heb je gewoon veel tij mee nodig en ik heb de ruimte ervoor om deze trajekten te geven.

 

ik heb al een werk B.V ( met een beheer b.v). met personeel.

( het personeel wat hier in zit dat besteden wij uit)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Jemenie

 

Ook een stichting kan personeel hebben en dus LB plichtig zijn! De bedrijfsvorm heeft daar niets mee van doen.

Je mag zonder LB plicht aan vrijwilligers wel een vergoeding van max. 150 euro per maand betalen tot 1.500 per jaar.

Daar hoef je geen melding van te maken richting fiscus.

 

Ik denk echter dat er in jouw stichting (met het oog op een mogelijke dienstbetrekking in de BV) geen sprake kan zijn van enige behoefte aan vrijwilligers. Wat is het algemeen belang dienende doel waarvoor jij hen nodig hebt?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Is het wel dan verstandig dan om dit in een stichting te doen !

 

het doel is begeleiden naar een baan.+ mensen die langere tijd in de ziektewet zitten of wao.

Het algemeen belang is. dat ik ze naar loop van tijd aan een baan help bij gebleken geschiktheid, we hebben wel losse werkzaamheden op ons bedrijf en in de buurt

 

of kan ik dat ook in de huidige B.V. doen met een vrijwillegers overeenkomst ! ( dit weet ik nog niet)( anders mooet ik de Fiscalist ook eens vragen die rekent er natuurlijk ook weer wat voor)

Link naar reactie
  • 0

Als je al een BV hebt, zou ik zeker geen stichting voor deze activiteit oprichten. Te veel rompslomp. Als het enorm gaat groeien en je moet sponsors aantrekken uit de publieke sector, kan je er altijd nog een stichting oprichten en de ectiviteiten overhevelen. Nu zou ik dat niet doen. Je kan ook met vrijwilligers werken in een BV. Heb ik vaak genoeg gedaan. Let goed op sociale wetgeving en aansprakelijkheid (die overigens niet verschild tussen een BV of een stichting).

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reachtie

IK dacht dat het beter was om dit in een stichting te doen.( als het makelijke kan doen we het makelijker)

 

Je kan ook met vrijwilligers werken in een BV. Heb ik vaak genoeg gedaan.

Let goed op sociale wetgeving en aansprakelijkheid. ( WAT WIL JE HIER MEE ZEGGEN !!!)

 

Dus je bedoelt als ik een vrijwileger aanneem. ( hoef ik em niet op de loonlijst te zetten voor de kleine vergoeding.).en de eerste dagmelding ook niet te doen)

 

Hoe zit het dan met een Vrijwilegersovereenkomst + een kleine kosten vergoeding van maximaal 150 p.m ( is dit voor mij wel aftrekbaar dan in de B.V.)

Link naar reactie
  • 0

Als je met vrijwilligers werkt heb je te maken met wetgeving en met aansprakelijkheid. Ik mijn ergaving wordt daar in het geval van personeel goed over nagedacht, maar in het geval van vrijwilligers niet. Ook vrijwilligers krijgen wel eens onkosten vergoed of een kilometer vergoeding en wie draait er op voor de kosten als een vrijwilliger in de auto van de baas een boodschap moet doen en een ongeluk krijgt? Of nog ergers, als de medepassagier (ook een vrijwilliger) letselschade oploopt.

 

Dat soort zaken moet je altijd even nagaan. Ik weet zeker dat er website zijn met checklists voor dit soort zaken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vaak van die rare gevaleltjes erbij, (Ex gedetineerden ) ( mensen met veel schulden)

Dit zijn wel mensen die het werk wat ze bij mij doen wel serieus nemen( ze zijn er altijd.!)

en ik zet me ook voor deze mensen in. Bijvoorbeeld helpen met de schulden voorstellen doen ( ik schiet niks voor natuurlijk)

Meestal slaagt dit ook waardoor er minder beslag legging op het loon zit en er netto meer over blijft p.m voor de werknemer.

 

nu ook weer een mevrouw zit in de ziektewet, tot minstens December.

( niet via mij trouwens in de ziektewet) ( Zij wil wel vrijwilegerswerk doen als dat mag is ten tweede !!!( dat moet ze zelf informeren heb ik gezegt bij de uitvoerings instelling.) ze wil graag de sosiale contakten wel namelijk houden.) en ik kan er haar wel er tijdelijk er bij gebruiken in een andere B.V die ik net opgericht heb ivm een nieuwe$ start van deze B.V. ( daar kan ik dus weinig voor geven in het begin stadium.)

Naar haar ziektewet weet ik of die B.V draait en kan ik haar vervolgens aannemen !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarderingswaardig werk! Leuk. Maar ook voor jou geldt dat je je aan de wet moet houden, denk aan arbeidsonstandigheden en/of uitkeringsgerechtigheid. Misschien moet je je laten adviseren door de KvK. Uit jouw handelen of dat van je vrijwilligers kan schade aan derden ontstaan die op iemand verhaald moet worden. Ik zeg niet dat je alles moet verzekeren, maar je moet wel goed kijken naar de risico's die je loopt, of die je vrijwilligers lopen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.