• 0

moeite met positionering

Beste HL-ers,

 

ik blijf moeite houden met het kort en bondig omschrijven van mijn positionering (bv. voor een advertentie).

http://www.jouweetcoach.nl; hier kun je meer lezen over wat ik doe.

Die moeite komt denk ik ook doordat ik 'bang' ben een gedeelte van mijn doelgroep te missen.

Mijn doelgroep; iedereen die wil afvallen of aankomen. En daarbij wil ik me ook vooral graag richten op de achtergronden van

de niet gewenste eetgewoonten. Ik denk echter dat ik ook de mensen die niet goed weten waarom ze niet afvallen (doordat ze niet goed genoeg weten wat echt gezond is en/of omdat ze juist te weinig eten)

 

Nu wil ik graag wat reclame maken, maar ik heb dus moeite met een goede uiting. Qua budget heb ik niet de mogelijkheid een hele grote adv. te zetten, maar ik denk ook dat een krachtige uiting die nieuwsgierig maakt zodat men op mijn site gaat kijken, voldoende is.

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen met een aantal mensen, eea gelezen hierover, maar ik blijf steken op

Jouw Eetcoach; baas over je eetgedrag.

 

Hoe kom ik hier nou mee verder?

Dank voor jullie meedenken vast!

 

Groetjes!

Ontwikkeling is het vermogen om naar bijna alles te luisteren zonder je kalmte of je zelfvertrouwen te verliezen (David Frost)

http://www.jouweetcoach.nl http://www.lekkerpuh.net

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Beste Fiene,

 

Focus is alles. Je kan maar één boodschap kwijt in je communicatie. Bij voorkeur is die boodschap samengevat in drie of vier woorden. Guy Kawasaki verteld daar een mooi verhaal over. Hij heeft het over een mantra.

 

Je loopt meer risico als je boodschap niet begrepen wordt, dan waneer je boodschap te gefosucced is en niet al je doelgroepen aanspreekt.

 

Op zich vind ik je kreet "slimmer snel afvallen" wel uitdagend.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Over het algemeen wordt ingegaan op het fysieke aspect : gewicht verliezen.

Moet je dit niet koppelen aan de geestelijke kant, een beter zelfbeeld, een lekkerder gevoel, meer zelfverzekerdheid? kortom de positieve aspecten van iets waar veel mensen toch mee worstelen?

 

Met de drie/vier woorden van Nils (deels) in het achterhoofd iets als

 

Jouw eetcoach: Winnen door verliezen

Jouw eetcoach: Groeien van afvallen

Jouw eetcoach: Voor een gezonder lichaam en een sterkere geest

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hai Fiene,

 

Ik heb mij even onthouden van deze discussie, ik hoopte dat men meer vragen aan je zou stellen.

 

Vooruit dan: jij wilt opvallen in de enorme menigte van mensen, die zeggen dat ze kunnen helpen bij afvallen.

 

Ik heb een simpele vraag: waarin ben jij anders dan al die anderen?

 

Bijvoorbeeld:

 

Heb je een andere aanpak?

Ben jij als persoon anders/beter/succesvoller/persoonlijker ?

 

Het is een andere manier om te vragen wat je positionering is.

 

Weer een andere manier om dit te benaderen is: wat vertel je je vrienden/familie/buren, als ze vragen wat voor soort afval-coach jij bent? Hoe stel jij je voor, als je voor het eerst nieuwe klanten uitlegt wat je doet.

 

Je merkt aan mijn vragen, dat het voor mij niet duidelijk is, ondanks dat ik naar je site heb gekeken.

Neem hier de tijd voor: een diamant kost ook tijd om te slijpen.

Link naar reactie
  • 1

Er zijn zeker 100 reden waarom mensen te dik zijn of waarom het niet lukt met afvallen. Vraag is, of jij die hele groep wilt/kunt bereiken.

S.B. heeft zich met succes op de makkelijkste groep gestort: degene die geen zin hebben om zelf na te denken en daarom een boek kopen vol met recepten, niet te gek, gewoon ‘doe maar normaal’ Nederlands ;D

 

Naar mijn mening is wilskracht (of het ontbreken daarvan) nl. juist wel een belangrijke reden waarom mensen te dik zijn c.q. niet afvallen (Ik ben ooit 20kg afgevallen, dus ik weet een klein beetje waar ik het over heb.).

 

‘Baas over je eetgedrag’ spreekt me wel aan, omdat dat graag iedereen wil volgens mij: controle hebben over zijn eetgedrag.

Of ik met een eetcoach over mijn psyche wil praten (Met 1,80m woog ik ooit 55kg en vond met toen nog te dik.) ? Nee. Ik betwijfel of je dat in je positionering op wilt nemen. Je bent tenslotte geen psychiater (en in 6 weken krik jij mijn zelfvertrouwen niet maar even op).

 

Winnen/verliezen/slimmer afvallen enz. vind ik zelf iets negatiefs hebben: vrouwen die niet kunnen afvallen hebben vaak al een laag zelfvertrouwen. Praat je over slimmer zijn, verliezen enz. stel je jezelf superieur op. Zoeken vrouwen dat? Nee, naar mijn mening niet. Nogmaals S.B.: ook succesvol omdat ze ‘one of us’ is. Geen smart business woman die mij even komt vertellen dat ik te dom ben om af te vallen. Maar gewoon iemand die ooit zelf te dik was en nu haar recepten met mij deelt. Dat spreekt me aan.

 

Succes ermee!

 

P.S. Ik praat over vrouwen omdat ik denk dat mannen een iets andere aanpak vragen.

Link naar reactie
  • 1

Ook ik heb me een tijdje afstandelijk gehouden van deze discussie, echter denk ik dat het tijd word dat ik ook een reactie achterlaat.

 

Op de particulierenmarkt wat betreft het afslanken is er tussen komen op dit moment een groot probleem (of uitdaging, net hoe je het ziet); juist omdat er zoveel verzadiging is van mensen/ bedrijven die op dit gebied aan het coachen zijn. Op dit moment zijn er bij de de beroepsverenigingen diëtisten en gewichtsconsulenten gezamelijk 1400 leden. Echter is er nog een groep die actief op de markt is, namelijk de "Herbalife-ers" die producten verkopen om af te slanken en het bedrijf WIN, die soortgelijke producten verkopen. Er is dus een enorme verzadiging aan coaches die deze mensen van dienst zouden kunnen zijn. En ook ik heb dan ook moeite om een positie in te nemen op de particulierenmarkt. Tenslotte hebben we nog SB die natuurlijk een doorslag heeft gegeven de afgelopen 2 jaar waardoor de reguliere coaches veel klanten zijn kwijt geraakt.

 

Echter de SB consumenten komen tegenwoordig steeds meer terug naar de originele/ reguliere coaches. Er stond enige tijd geleden in een krant *weet zo niet welke meer* ook hypeexperts en zij verwachten dat de hype rondom SB over een jaar tot 2 jaar ongeveer over zal zijn. Dus wat dat betreft zou dat "goed nieuws" betekenen voor de branche waarin toch een aardige deuk is ontstaan.

 

Over je vraag; hoe ga je dan positioneren in de markt. Ik heb daar ook niet echt een goed antwoord op ben ik bang voor. Er zijn nogal wat verschuivingen die op dit moment plaats vinden. Daarnaast denk ik dat je je marketing pas in december in moet zetten in het kader van de goede voornemens en daarin een paar punten moet nemen waarmee jij je met je bedrijf onderscheid. En als ik dan kijk op je website, mis ik één belangrijk aspect.. Ik zou namelijk wel graag willen weten wie mijn "eetcoach" zou zijn. Misschien heb je er bewust voor gekozen dit weg te laten, maar ik denk dat juist bij het afslanken een persoonlijk probleem is en je daar als persoon in moet positioneren.

Link naar reactie
  • 1

Fiene, ik kan me voorstellen dat je problemen hebt met positionering. Want je aanbod is niet duidelijk, en je doelgroep ook niet. (en dan heb ik het niet over je inhoudelijke aanbod, want daar heb ik geen verstand van).

Je schrijft dat een blik op je website wel duidelijk maakt wat je doet, maar dat is niet zo. Althans: ik snap er niks van. Ik zie niet wat je onderscheidend vermogen is ten opzichte van al die andere aanbieders in de markt.

 

Dus wat nu?

Kies eerst een kleine, maar heldere doelgroep. Bijvoorbeeld vrouwen die net zijn bevallen, of mannen met een kantoorbaan, of... wat je dan ook maar kunt verzinnen.

 

Kortom: beperk je! Maak voor die doelgroep een aanbod en een (apart onderdeel van je) website.Als je dat voor elkaar hebt kun je ook je promotiebeleid bekijken. Niet met 'afvallen' als uitgangspunt dus, maar met je kleine doelgroep in gedachten.

 

En dat...

Herhaal je dus per doelgroep. Wordt ook wel 'gevangen' in het begrip product-markt-combinatie. Ik schreef daar op mijn eigen site over, als inleiding:

 

Eén product of één dienst is vaak voor meerdere doelgroepen (markten) interessant. Maar dat wil niet zeggen dat je er een soort 'one size fits all' van hoeft te maken. Door te segmenteren kun je meer markten ontdekken en onderscheiden. Zoals je al eerer kon lezen in Stap 4 bestaat er niet zoiets als 'de markt'. En er is ook geen sprake van 'de klant'. Hoe gedetailleerder je de verschillende klantgroepen kunt omschrijven, des te beter kun je daar je product of dienst aan koppelen.

 

Ik hoop dat je dat voorlopig even op het goede spoor zet. Succes!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Poeh, een hoop om over na te denken. Ik dacht dat ik dat al veel had gedaan maar ik kan hier écht een hoop mee.

René, ik ga eerst eens zitten voor mijn antwoorden op jouw vragen.

Ik laat jullie meer weten als ik zo ver ben.

 

Overigens Romano, als je kijkt onder 'contact', zie je mijn foto en wat andere gegevens over mij. Niet goed gekeken dus :)

 

Heel, heel veel dank voor jullie waardevolle reacties!

Ontwikkeling is het vermogen om naar bijna alles te luisteren zonder je kalmte of je zelfvertrouwen te verliezen (David Frost)

http://www.jouweetcoach.nl http://www.lekkerpuh.net

Link naar reactie
  • 0

Een paar dingen vallen mij op:

 

- Je zet in op "jouw eetcoach", je wil dus een persoonlijke benadering en dat ik me aangesproken voel met je communicatie. Ik krijg echter een gevoel dat je een soort standaard site / bijeengescharrelde content hebt.

 

- Je hebt een foto bij je 'contact enzo' (?) staan waar nog een stukje bovenkant van het hoofd van een kind (jouw kind?) op staat. Een beetje raar staat dat wel, of heb jij nogal onorthodoxe methoden om mensen te laten afvallen? ;-)

 

- Ik denk dat mensen 'opgeklopte poeha-moe' zijn. Als je een afwijkende (opvallende) positionering wil kiezen, zou je kunnen inzetten op je nuchterheid, no nonsense. Of iets dat een beetje tongue in cheek is, "Vriend in vette tijden".

 

- Slim snel afvallen; wie ook maar een béétje over afvallen gelezen heeft weet dat snel afvallen uit den boze is- of ben ik dan verkeerd voorgelicht?

 

- De dame op je intropagina ziet er depressief en zeurderig uit. In combinatie met 'jouw eetcoach' lijkt ze eerder een kleuter die haar eten niet opeet (in het lichaam van een volwassen vrouw ;-) dan iemand die worstelt met afvallen. Het woord 'eetcoach' vraagt sowieso om een zorgvuldige invulling, de weg naar afvallen is weliswaar door je eten de baas te zijn en niet andersom, maar kijk uit voor de associatie met 'aanmoediging om te eten'.

 

- Zet in op je persoon, 'jouw eetcoach', kom beter in beeld en werk aan je personal branding.

 

- Zet in op je resultaat, en niet zozeer op het omschrijven van symptomen en oorzaken, want dat is dusdanig ruim dat je daar uren over kunt vertellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je jouw doelgroep al voldoende duidelijk hebt. Namelijk iedereen die overgewicht heeft of wil voorkomen. Je hebt die netjes beperkt door Zwolle te nemen voor het persoonlijke deel en als mensen van elders interesse hebben kan dat via het Internet. Geen enkele reden om die te beperken lijkt me.

 

Het klopt ook dat je onduidelijk gepositioneerd bent. Je zit dus al heel erg op de goede weg met deze constatering.

 

Ik mis (net als Romano) het persoonlijke tintje op je website, die overigens prima oogt en voelt. Om "jouw ding" te vermarkten moet je uit je schulp kruipen. Of eigenlijk, kom maar uit de eierdop. Lees dus Calimeromarketing.

 

Zag dat er elders uitverkocht is maar hier op voorraad.

http://affiliates.managementboek.nl/monline/boekeninfo.asp?CODE=9055718494913584&ReferrerID=1

 

Voor het boek in huis is ga je voor jezelf na wat jouw sterke kanten zijn want die moet je als kleine ondernemer voor het voetlicht brengen.

Link naar reactie
  • 0

OK, ik begrijp dat mijn info niet persoonlijk genoeg is en dat er veel onduidelijk uit blijkt.

De tips zijn oa om een specifiekere doelgroep te kiezen en/of meer te doen met personal branding.

Nou had ik idd al wat over calimeromarketing gelezen, maar niet het boek dus dat ga ik zeker doen. Blijft dat ik het lastig vind om die vertaalslag te maken. Dus ik heb wel herkenning in wat ik lees, ik snap wat er staat :), maar die vertaalslag....

 

Vooruit, ik ga eerst voor mezelf mijn meerwaarde nog eens goed bepalen. Dat lijkt me wel stap 1.

Pfff, ik vind het niet makkelijk hoor ;D (gelukkig hou ik wel van een uitdaging)

Ontwikkeling is het vermogen om naar bijna alles te luisteren zonder je kalmte of je zelfvertrouwen te verliezen (David Frost)

http://www.jouweetcoach.nl http://www.lekkerpuh.net

Link naar reactie
  • 0

Fiene, wat is eigenlijk je achtergrond?

 

Ik zou je aanraden als je een gediplomeerd gewichtsconsulent bent om je aan te sluiten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland.

Ben je een diëtiste? Sluit je dan aan bij de Nederlandse Vereniging van Diëtisten.

 

Aansluiting bij deze beroepsverenigingen geven namelijk vertrouwen bij je klanten omdat de beroepsverenigingen bepaalde kwaliteitseisen verwachten van hen leden. Daarnaast is het zo dat aansluiting bij deze verenigingen ervoor zorgt dat je particuliere klanten de kosten van een consult kunnen declareren bij hen zorgverzekeraar.

 

Tip! Maak naast je tarieven ook een blokje met vergoedingen van de verschillende verzekeraars. De klant ervaart dit als betrouwbaar en acht de klant je ook kundig over de vergoedingen in hen verzekering: dus zeker wat om je in te verdiepen.

 

Edit:

Ik heb even opnieuw je site gekeken op de PC, want op de mobiele telefoon / smartphone blijft je website wit (misschien iets om aan te werken?).

Ik heb nu ook het contact stuk bekeken en daarin is de informatie die je geeft naar mijn inzicht echt te beperkt als het gaat om een persoonlijke benadering. Nu zie ik ook dat je een gewichtsconsulente bent. Maar het staat ook op een niet logische plaats vind ik... Je gaat namelijk pas contact opnemen met iemand als je die hebt leren kennen en ik denk dat het daarom van belang is daar een apart kopje in je menu te maken. Daarnaast denk ik dat het van belang is dat je je bij de BGN aanmeld en daarmee hen logo mag gebruiken en dat je vertrouwen uitstraalt.

 

Als ik inhoudelijk verder kijk en nu ook je website onder de loep neem, zou ik als klant graag willen weten hoe jij werkt... Ik mis dus wel de kop werkwijze in je website. Misschien iets om wel toe te voegen? Het staat nu eigenlijk ergens in de tekst verstopt op de homepage, maar ik kwam er net bij toeval nog achter als ik eerlijk ben... Ik zou er een apart kopje van maken waarbij je de 3 stappen ook nog extra benadrukt en uitleg erover geeft.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb jullie opmerkingen ter harte genomen en een heleboel herschreven.

Ben ook calimeromarketing aan het lezen :)

 

Romano, dank voor je tips! Met het lidmaatschap van BGN (ben nl gewichtsconsulente) ben ik bezig en dus ook met de vergoedingen. Is inderdaad erg belangrijk en ik ben het met je eens dat dat professioneel is.

 

Ik kies er voor me, buiten mensen met overgewicht in Zwolle en omgeving, me te richten op gezinnen.

Ik heb volgende week een aantal afspraken bij huisartsen en oa het consultatiebureau. Natuurlijk hoop ik dat zij dan mensen die hiervoor in aanmerking komen naar mij doorverwijzen. Ben een (heldere en bondige!) presentatie aan het maken.

 

Ben benieuwd of mijn site momenteel al meer duidelijkheid verschaft t.o.v. wat jullie eerder lazen op mijn site?

 

Annedien, de depressieve vrouw is ook verdwenen ;D

 

Groetjes, Cornelie (alias Fiene)

Ontwikkeling is het vermogen om naar bijna alles te luisteren zonder je kalmte of je zelfvertrouwen te verliezen (David Frost)

http://www.jouweetcoach.nl http://www.lekkerpuh.net

Link naar reactie
  • 0

Is al een stuk beter. Paar dingen. Iik vind de flash banner (of hoe heet zoiets?) wel erg knipperen. Wellicht een vertraging inbouwen.

 

Ik zou je hoofd op de voorpagina zetten, net als Sonja. Je lijkt zelfs een beetje op haar en dat zou ik zeker gebruiken. ;)

 

Op de site van Sonja zag ik een recept van de week of zo. Dat lokt mensen terug naar je site. Oppassen met copyright maar er zijn genoeg recepten die je gemakkelijk kan aanpassen.

Link naar reactie
  • 0

oh eh.. op http://www.jouweetcoach.nl dus ::)

Ik heb uw site bekeken. Wat Hans v N opmerkte viel mij ook op. En verder bedacht ik mij dat een reden voor overgewicht kan zijn gebrek aan discipline, gebrek aan een goede orde van de dag. Wie weet zit u dadelijk opgescheept met van die super nanny gevallen.... Kinderen die zonder te vragen de ene caloriebom na de andere optrekken, of zo.

 

Viel mij te binnen, misschien kunt u er iets mee qua positionering.

 

Alle goeds, Stef van Wijk.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Hai (niet-) Fiene,

 

het ziet er al een stuk beter uit. Stop onmiddellijk die vervelende pulserende plaatjes (please) : die overgang kan veel rustiger.

 

Je beschrijft al iets meer : Ik help je een gezond voedingspatroon te ontdekken; no-nosense en zónder dat jojo effect. Een voedingspatroon waarmee je afvalt en dat je bij het behalen van je ideale gewicht gemakkelijk vol kunt houden.

 

Klinkt aardig, maar ik denk nog steeds : HOE ? Heb je een theorie, een werkwijze anders-dan-anderen, is er een bepaald productlijn die bewezen goed is, een bewezen praktijk? Of komt het door je persoonlijke benadering?

 

Wat ik mij kan voorstellen als achtergrond verhaal : veel mensen worden dik door snacken. Snacken doen mensen omdat ze onregelmatig eten en/of een verkeerd eetpatroon. Mensen die proberen om af te vallen, proberen een hoop, maar wat ze net niet aanpakken is dat verkeerde eetpatroon: regelmatig eten, eten van voedsel dat niet alleen de korte trek, maar ook het hongergevoel langdurig weghouden. Ik ga met u mee boodschappen doen, bereid samen met u eten, laat kinderen enquetes invullen hoe goed ze zich voelen, etc. etc.

 

Doordat je meer uitlegt wat jouw (unieke?) benadering is, wordt duidelijker wat iemand van je kan verwachten. Misschien heb je hier al (wetenschappelijk) bewijs van? Of een paar voorbeelden die succesvol een behandelinsvorm gebruiken?

 

Ik denk als je duidelijk maakt wat het HOE is, dat je positionering veel makkelijker is om te benoemen. Succes (als je er nog zin in hebt ;) )

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Ewout,

 

ik heb er juist meer zin in zo hoor (of zou het een plaat voor mijn hoofd zijn ;))

Ben er mee aan de slag, maar of ik het resultaat nog eens 'durf' te posten.... 't is duidelijk niet mijn sterkste punt ;)

Leuk om iets in je hoofd te hebben, maar als die vertaalslag niet makkelijk gaat is dat best frustrerend.

Affijn, neemt niet weg dat het bijzonder leuk is om er mee bezig te zijn. Ik ben er van overtuigd dat het een helder en overtuigend 'verhaal' zal zijn straks.

 

Ontwikkeling is het vermogen om naar bijna alles te luisteren zonder je kalmte of je zelfvertrouwen te verliezen (David Frost)

http://www.jouweetcoach.nl http://www.lekkerpuh.net

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

om je te positioneren moet jij concureren in een heel breed aanbod.

Een tip wellicht: afvallen gaat toch over loslaten van een afhankelijkheid aan "iets"

 

Ik denk dan aan voedingspatroon wijzigen en/of mentale/gedragsweerstanden overwinnen.

Wellicht kun je inspiratie vinden in het boek Motiverendegespreksvoering, ontwikkeld in verslavingszorg maar in mijn ogen toepasbaar in veel "afhankelijkheidsdenkende mensen".

 

Kortom wat kun jij meer bieden dan anderen en hoe diep gaat die ondersteuning?

Als men je site bezoekt weet men al zijn probleem. Welk antwoord geef je op welk probleem.

Ik verwacht dat bij overgewicht mensen wel de wil hebben tot... maar hun gedrag moeilijk kunnen wijzigen en daar juist jouw steun in nodig hebben.

 

Hoop je zo wat overwegingen te hebben gegeven.

 

Pim

Alcoholconsulent

 

Pim

Link naar reactie
  • 0

hoi,

 

misschien ondertussen achterhaald maar ook ik wil graag een berichtje achterlaten. Ik ben in mijn praktijk onder meer ook bezig met voeding&diëtiek. Onderscheiden is inderdaad moeilijk en soms een kwestie van een lange adem hebben.

Wat je zou kunnen doen: benader groepen met de vraag of je daar een korte uitleg over gezonde voeding kunt gaan geven. Ik heb bijvoorbeeld basisscholen benaderd en gevraagd of ik kinderen op een speelse manier wat over gezonde voeding mag komen vertellen. Heb daarbij een voedselpiramide voor kinderen gemaakt die ze thuis in elkaar kunnen vouwen en die papa's en mama's na kunnen kijken. Ik vraag geen bijdrage voor deze presentaties maar hoop zo vooral op bekendheid en ik hoop zo natuurlijk ook de ouders van de kinderen te gaan bereiken. Zo zijn er natuurlijk tal van andere groepen tot wie je je kunt gaan richten. Of organiseer een soort van balansdag samen met aanverwanten uit je regio. Pak daarbij het totaal aan, laat mensen zien dat als ze eenmaal op gewicht zijn, ze mogelijk korting kunnen krijgen bij een masseur/ schoonheidsspecialist etc. Misschien spreekt het vrouwen aan om zich op die manier te laten verwennen.

Kijk maar of je er iets aan hebt.

 

gr

angeline

fit-easy

Link naar reactie
  • 0

Hallo Fiene,

Naast de goede inhoudelijke reacties op je vraag kan je met je website meer dan je denkt op het gebied van webteksten alleen. We zagen vandaag in je website dat deze nog niet zoekmachinevriendelijk is en dat er nog geen website statistieken zijn. Iedere goede website moet enerzijds aansluiten op de doelgroep en doelgroep thema's maar moet ook het liefst goed vindbaar zijn in zoekmachines als Google. Met website statistieken (als bijv. het gratis Google Analytics mits goed geimplementeerd) kun je heel veel meten, zoals aantallen nieuwe en terugkerende bezoekers, doorkliks van andere sites (bijv. Telefoongids.nl, Marktplaats.nl) , maar ook gebruikte zoekwoorden waarmee zoekende internetters op jouw site terecht gekomen zijn. Deze zoekwoorden geven je doelgroep en marketing informatie die je dan in je webteksten maar ook internet html code kunt zetten door je webpartner waardoor je vindbaarheid gaat stijgen. Succes

theweb2.0 search marketing | webanalytics

www.theweb20.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Fiene,

 

Interessante discussie die loopt.

Een aanvulling daarop is nog het volgende.

 

Een goede (merk)positionering is altijd gebaseerd op zowel een intern perspectief (dus wat wil jij bereiken, wat maakt jou bijzonder) als een extern perspectief (welke bijzondere, diepgaande inzichten heb jij verzameld over jouw doelgroep)

Het gaat dus om het ontwikkelen van een boodschap die zowel relevant als onderscheidend is. Hoe sterker je boodschap, des te effectiever je marketingcommunicatie en des te groter de kans op een voorkeurspositie in het brein van jouw doelgroep.

Op mijn website staat daarover ook wat meer info: www.merketingvisie.nl

 

Succes! Guido

 

MerketingVisie is een Rotterdams adviesbureau gespecialiseerd in MKB positionering vraagstukken en de doorvertaling naar een effectieve marketingstrategie.

Link naar reactie
  • 0

Hallo HL-ers,

 

allemaal een fijne Kerst gehad (en teveel gegeten ;))

Bedankt voor alle interessante antwoorden.

 

Ik ben er nog steeds niet qua positionering. Maarrr ik ben wel een heel stuk verder en heb de 2e week van januari vol staan met een aantal bestaande én nieuwe klanten :-) Ik ben op de goede weg dus.

Het leuke is dat ik gaandeweg merk dat het me ook steeds duidelijk wordt hoe ik me wil onderscheiden.

 

Ik ben recent mijn 2 uitdaging gestart, in de vorm van een bureau voor verkoopstyling (ik ben gecertificeerd verkoopstyliste) en daarvoor is het positioneren nog belangrijker omdat er 2 concurrentes in de directe omgeving zitten. Leuke uitdaging ;D

 

Nog steeds zijn alle tips vanzelfsprekend welkom en ik hou jullie op de hoogte. Ik waardeer jullie input zeer!

Ontwikkeling is het vermogen om naar bijna alles te luisteren zonder je kalmte of je zelfvertrouwen te verliezen (David Frost)

http://www.jouweetcoach.nl http://www.lekkerpuh.net

Link naar reactie
  • 0

Hallo Fiene,

Naast de goede inhoudelijke reacties op je vraag kan je met je website meer dan je denkt op het gebied van webteksten alleen. We zagen vandaag in je website dat deze nog niet zoekmachinevriendelijk is en dat er nog geen website statistieken zijn. Iedere goede website moet enerzijds aansluiten op de doelgroep en doelgroep thema's maar moet ook het liefst goed vindbaar zijn in zoekmachines als Google. Met website statistieken (als bijv. het gratis Google Analytics mits goed geimplementeerd) kun je heel veel meten, zoals aantallen nieuwe en terugkerende bezoekers, doorkliks van andere sites (bijv. Telefoongids.nl, Marktplaats.nl) , maar ook gebruikte zoekwoorden waarmee zoekende internetters op jouw site terecht gekomen zijn. Deze zoekwoorden geven je doelgroep en marketing informatie die je dan in je webteksten maar ook internet html code kunt zetten door je webpartner waardoor je vindbaarheid gaat stijgen. Succes

 

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt? (hoezo leek *kuch*) Ik gebruik idd geen Google Analytics, maar heb keurig alle zoektermen in mijn site gezet (zie broncode), heb een sitemap gemaakt (was ik al trots op haha), aangemeld bij alle zoekmachines, links op allerlei startpagina's. Maar naar ik van jou begrijp lang niet voldoende en nog veel te verbeteren? Vertel!

Ontwikkeling is het vermogen om naar bijna alles te luisteren zonder je kalmte of je zelfvertrouwen te verliezen (David Frost)

http://www.jouweetcoach.nl http://www.lekkerpuh.net

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.