Fortis - Niet direct handig...

Aanbevolen berichten

Trouwens, in feite maakt het toch geen bal uit als ik klant ben bij Binck en Binck gaat helemaal kaduuk? Aangezien ik toch als belegger aandelen koop bij andere instellingen heb ik het geld veilig geparkeerd. Pas als ik veel geld op de rekening laat staan in plaats van het te beleggen heb ik vette pech mocht Binck onderuit gaan, maar ook dan staat DNB toch nog garant (?) voor een bepaald bedrag (wat meer zal zijn dan het bedrag wat ik ga inleggen bij Binck).

Niet Ditzo, maar Datzo!

Link naar reactie

Hallo Dutzo,

 

Een paar dagen geleden ging Binck nogal onderuit en toen riepen er wat dat zij de volgende waren die klappen kregen.

Binck is echter een totaal ander soort bank dan de meesten, leven vooral van de beleggingstransacties (aankoop/verkoop) van hun klanten. De afgelopen maanden ging dat wat minder omdat particulieren wat bang zijn en minder handelden.

Maar als mensen nu net als jij allemaal een rekening openen bij Binck (of dochter Alex) en nu actief gaan beleggen omdat ze denken dat dit de langjarige bodem is, dan gaan ze bij Binck weer lekker veel geld verdienen.

 

Maak je dus maar geen zorgen. Het was een inkoppertje. Toen je schreef dat je een rekening had geopend bij een bank kon ik het niet laten diezelfde bank als volgend slachtoffer te noemen. Veel plezier en wijsheid toegewenst met beleggen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Heb vandaag 100 TomTom gekocht. Die hebben een heel interessante marketingstrategie voor de komende jaren. Die is o.a. bekend van Gillette en inkjet printers. Apparaten met weinig winst verkopen en heel dik verdienen aan de software updates en universele dienstverlening.

 

Hoewel mijn aankoop van Fortis vooralsnog goed uitpakt is dit weer geen beleggingsadvies. ;D

Link naar reactie

Die is o.a. bekend van Gillette en inkjet printers. Apparaten met weinig winst verkopen en heel dik verdienen aan de software updates en universele dienstverlening.

 

Goh, waar kan ik dan de firmware update voor mijn Gilette Fusion Power downloaden? ;D

Niet Ditzo, maar Datzo!

Link naar reactie
Goh, waar kan ik dan de firmware update voor mijn Gilette Fusion Power downloaden?

Hans, wil jij hier ECHT beweren dat jij nog met de oude firmware 1.02 staat te scheren? Dan mis je alle nieuwe functies zoals automatische bakkebaardsynchronisatie. (ik vond de 17e al dat de ene kant wat langer was dan de andere) ;D

 

FF weer serieus: ik kan me niet heugen ooit betaald te (moeten) hebben voor software-updates van een inktjet, noch voor dienstverlening van de helpdesk. Wat moet ik onder "universele dienstverlening" verstaan?

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ik denk dat Hans meer de abonnementservice bedoelt.

 

Je koopt een TomTom en neemt een abo op diverse services, bijvoorbeeld info over wegopbrekingen, hyperactueel filenieuws (zie ook de samenwerking met volgens mij vodafone) en alternatieve routes, en op termijn wellicht parkeerplaatsservice (reserveer een plek in de parkeergarage in de binnenstad via TomTom of zo) en weet ik wat nog meer.

frans

 

PS. ik gebruik 1.02 ook nog steeds, op mijn oude apparaatje draait geen Winshave® dus updaten wordt lastig

Link naar reactie

En Norbert, hoe vaak heb je betaald voor inkt en scheermesjes? ::)

 

De verwachting is overigens dat TomTom ook navigatiesoftware voor de Appelfoon gaat leveren.

 

Karen (die een TomTom met hdtraffic heeft en nu enorm geniet van een storende autoradio)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Heb net 100 aandelen Fortis (€4,61) gekocht en zo mijn steentje bijgedragen aan een betere wereld.

8)

Of het een goede investering is geweest weten we over een tijdje. Ik heb ooit WOL gekocht met een goed gevoel dus beschouw dit aub niet als een belegingstip. :)

 

Las net op IEX dat het fortis aandeel zeer waarschijnlijk 80% van zijn waarde gaat verliezen. Mijn WOL gevoel had me moeten waarschuwen. Vrijdag op de tannis bleken er een aantal ook Fortis te hebben gekocht. Dombo's ;)

 

Ook op IEX:

Lao Tse zei zes eeuwen voor Christus : "Zij die kennis hebben, voorspellen niet. Zij die voorspellen, hebben geen kennis"

 

Maar extra goed mijn best doen deze week om het weer goed te maken. :)

 

Link naar reactie
En Norbert, hoe vaak heb je betaald voor inkt en scheermesjes?

 

@Karen, ik had het inderdaad volkomen verkeerd gelezen en begrepen :-[. De software-updates sloegen uiteraard op de TomTom, niet op Gilette of inktjetprinters. Stom stom stom... what was I on? Voor straf scheer ik me een week niet, dat zal ze leren!

 

@Hans: join the club. Net eens gekeken naar de waarde van de beleggingen van mijn hypotheek. Ik werk deze maand weer voor Wouter met de korte achternaam. Net gekeken op GS: de kop "All your base are belong to Bos" vond ik wel leuk gevonden..

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ik zie het, alle financials gaan weer hard met double digits onderuit. SNS Reaal ook al -11%, ING -9%. Als Fortis straks nog opengaat (verwacht dat overigens niet in deze stemming, maar je weet maar nooit) , dan is het drama compleet en hebben we er weer een inktzwarte maandag bij.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

@Norbert

 

In het zelfde artikel juichen over die mooie Nederlandse bedrijven als Aegon... Een bedrijf dat nog voor de koffie 18% minder waard is...

 

Aegon Nederlands ?? Got to be kiddin

Puur Amerikaans, lees Wallstreet shark met een Nederlandse zetel.

 

Hoe zouden de Gangsta rappers zo iets oplossen, een vertrouwens crisis.?? Een drive by op Rijkman Groenink of Votron of ....

Of Colombiaanse stijl - shootout met wat ongeschuldige slachtoffers.

Zal wel niet ;)

Link naar reactie

Misschien tot wanbestuur strafbaar stellen?

 

Oei, heel eng. Zeker als ik kijk naar alle verbeterpuntjes die praktisch elke ondernemer op dit forum krijgt.... Lekker de aandeelhouders laten opknappen...

 

Over aandeelhouders gesproken. Welke pensioenfondsen zijn vandaag door het ijs (100% dekking) gezakt? Kan me niet voorstellen dat die nu geen giga problemen hebben.

Link naar reactie

Misschien tot wanbestuur strafbaar stellen?

 

Oei, heel eng. Zeker als ik kijk naar alle verbeterpuntjes die praktisch elke ondernemer op dit forum krijgt.... Lekker de aandeelhouders laten opknappen...

 

 

Nou als voorwaarde stellen dat zij 20% van hun eigen vermogen steken in het bedrijf als achtergestelde lening bij belangen zoals die bij ondernemingen als Fortis spelen waarbij de bestuursvoorzitter en leden van het dagelijks bestuur niet direct eigenaren zijn of laat staan oprichters.

Link naar reactie

...

Nou als voorwaarde stellen dat zij 20% van hun eigen vermogen steken in het bedrijf als achtergestelde lening bij belangen zoals die bij ondernemingen als Fortis spelen waarbij de bestuursvoorzitter en leden van het dagelijks bestuur niet direct eigenaren zijn of laat staan oprichters.

 

Misschien even bijlezen wat de rol is van bestuurders en aandeelhouders? ;)

 

Met andere woorden, ik denk niet dat je voorstel gaat werken. Bestuurders besturen, en worden bij slecht presteren ontslagen en bij goed presteren (extra) beloond door de aandeelhouders. Als dat niet gebeurt, ligt dat toch echt aan de aandeelhouders, niet aan de bestuurders. Bestuurders zijn werknemers.

 

Ik denk wel dat het goed is als bestuurders zelf ook geld steken in het bedrijf dat ze besturen, maar verplicht stellen lijkt me niet zaligmakend. Ik weet dat bijv CMG managers (niet alleen de top, maar elk management niveau) vroeger ook aandelen moesten hebben in CMG, maar dat heeft niet voorkomen dat CMG de zelfstandigheid verloor...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Staat helpt Fortis met aflossen schulden

Laatst gewijzigd: 6 oktober 2008 22:16

 

DEN HAAG - De Staat werkt mee aan de onmiddellijke aflossing van schulden van in totaal ongeveer 50 miljard euro die de Nederlandse Fortis-bank nog heeft bij het moederconcern.

 

Nu weer 50 miljard ???

 

Begint gewoon lachwekkend te worden. ;D

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.