• 0

In een moeilijke situatie financiering regelen: welke mogelijkheden?

wie kan mij helpen met het onderstaande.

Vanwege een aangegane verplichting heb ik tussen half oktober en half november een bedrag nodig van € 350.000,-. Dit bedrag heeft te maken met een verplichting uit een failliet gegane BV, waarbij ik een aantal zaken, in mijn eigen nadeel, niet juist heb vastgelegd. Stom, maar helaas waarheid.

Gelet op de kredietcrisis zijn de banken, waarmee ik overleg heb gehad, niet bereid te (her)financieren, ondanks een vergelijkbaar bedrag aan overwaarde in onze woning en ondanks goede vooruitzichten qua doorstart (verwachte winst, als éénmanszaak, in 2009 minimaal € 175.000,-).

Zie alleen mogelijkheden om via externe partijen te financieren of onze woning te verkopen, waarbij de huidige markt ook tegenzit.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke case en kan iemand mogelijke oplossingen aandragen. Graag uitsluitend richten op oplossingen en niet op de situatie van de aangegane verplichting.

kan als zekerheid een derde hypotheek laten vestigen op woning, waarbij ik na twee tot drie jaar financiering kan aflossen. banken zullen dan adhv goede jaarcijfers wel bereid zijn te herfinancieren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Dit is een lastige situatie. Het is natuurlijk erg belangrijk waar het geld voor gebruikt wordt en wat de kans is dat het (niet) terugkomt.

De investeerders die ik ken investeren bij voorkeur in de toekomst (nieuwe geld voor nieuwe plannen), dus die zullen niet beister geïnteresseerd zijn. Afhankelijk van het onderpand, eventuele garanties en rendementsvooruitzichten zouden particuliere beleggers (iets anders dan investeerders) interesse kunnen hebben, maar dat is een hele lastige markt. Overwarde op je huis kan je niet contact maken als je geen inkomen hebt, dus verkoop van je huis lijkt voor de hand te liggen.

Je kan dat beter zelf doen dan wachten tot iemand het voor je doet. Ik spreek uit ervaring.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

Bedankt voor jouw reactie.

Het geld is nodig voor het betalen van de curator en voor het afbetalen van een aantal andere (privé en zakelijke) verplichtingen.

Het is momenteel, gelet op de onzekerheid in de markt, niet gemakkelijk geld van banken of investeerders los te krijgen. Ik ben werkzaam als financieel adviseur en kan, zonder het hebben van financiële stress, met gemak een winst halen van

€ 175.000,-, dus er is wel degelijk inkomen om de verplichtingen terug te betalen en na, zoals eerder aangegeven, twee tot drie jaar zal een bank bereid zijn de financiering over te nemen.

Onze woning staat in de verkoop, maar is zeer weinig animo, dus het tijdstip van verkoop is niet het beste moment. Het is helemaal zuur wanneer wij de woning gaan verkopen en wij houden nog een restschuld over.

Nogmaals bedankt en ik vind dit forum interessant en heb al een aantal kennisverhogende zaken gelezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar