• 0

Na faillisementsopheffing weer starten: waar (kleine) lening te krijgen?

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, en zal in het kort even mijn situatie uitleggen,

ben 21 jaar oud, weer zzp'er vanaf juni 2008 (heb al een faillissement meegemaakt in eind 2007)

Helaas failliet gegaan door schulden uit het verleden wegens vanaf 16 jaar woonachtig op mezelf.

dat faillissement is in mei 2008 weer opgeheven bij gebrek aan baten, (wegens geen recht op uitkering en tijdelijk arbeidsongeschikt. Dus ik had geen inkomen)

Nu wil ik dus weer een kleine lening om goed te kunnen opstarten, ik heb +/- 7000 euro nodig

van dat geld wil ik mijn laatste schulden afbetalen +/- 4000 euro en de rest investeren in het bedrijf.

anders kom ik niet verder.. en blijf ik weer op dit punt hangen.

maar in mijn situatie wil geen ene bank waar ik het geprobeerd heb met mij in zee gaan,

heeft iemand nog tips waar ik het kan proberen?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Kopen op afbetaling bij de leverancier. Bv betaal in 12 termijnen en als rente was je 4x zijn ramen?

(er zijn natuurlijk tal van varianten mogelijk)

• 0

dat zou inderdaad een optie zijn geweest als ik alles nieuw ging kopen,

de meeste dingen zal ik toch tweedehands aanschaffen aangezien het me anders teveel kost.

Heel verstandig!

Heb je geen collega / concurrerend die het te druk heeft en die je op weg wilt helpen?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Kijk even onder de Bbz regeling bij het ministerie van sociale zaken.

http.//www.szw.nl

Deze regeling helpt beginnende maar ook bestaande ondernemers die het even niet redden aan inkomensondersteuning, start en later benodigd bedrijfs kapitaal, waneer zij zijn afgewezen bij de bank.

(verder kun je nog voor een microfinanciering gaan.die bestaan nu ook voor Nederlanders. zie kvk.)

succes, Lionyx.

• 0

Ynkee,

Ben je als glazenwasser/schoonmaker failliet gegaan?

Ik raad je aan bij Sociale Zaken aan te kloppen voor een Starterscredit rechtens het Bbz (Bijstandsbesluit zelfstandigen). Als hierboven gemeld. Doe dat morgen al, omdat dezer procedures soms maanden lang duren.

Succes, Karel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar