• 0

Stichting financieren?

Beste allemaal,

 

Ik ben net begonnen met het bekijken van de mogelijkheden om een stichting op te richten welke zich zal bezig houden met het organiseren van (non profit) evenementen.

Nou kan ik dit op zich wel financieren met prive geld maar ik vroeg me af ofo het ook mogelijk is om hier bv een lening voor aan te vragen bij een bank?

Zo ja zijn er dan ook banken die zich specifiek richten op de doelgroep "stichtingen" ?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, een stichting is een normale rechtspersoon. Je kan daarvoor een lening afsluiten bij de bank, net als ieder ander bedrijf. Er zijn geen bijzondere banken voor stichtingen. Er zijn wel banken die bij voorkeur lenen aan goede doelen, zoals Triodos en ASN.

 

Weet je zeker dat je als "ondernemer" not for profit evenementen wil organiseren?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja, een stichting is een normale rechtspersoon. Je kan daarvoor een lening afsluiten bij de bank, net als ieder ander bedrijf. Er zijn geen bijzondere banken voor stichtingen. Er zijn wel banken die bij voorkeur lenen aan goede doelen, zoals Triodos en ASN.

 

Weet je zeker dat je als "ondernemer" not for profit evenementen wil organiseren?

 

Op dit moment weet ik dat zeker ja. Wellicht dat wanneer we in de toekomst meer ervaringen hebben en alle kneepjes van het vak kennen we ook een "profit" tak kunnen opzetten maar dat heeft niet de hoogste prioriteit op dit moment.

 

Hebben jullie tips/advies voor het aanvragen van zo'n lening? Of is het gewoon de bank uitzoeken met de laagste rente?

Dit word mijn eerste ervaring als "ondernemer" vandaar deze vragen.

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment weet ik dat zeker ja. Wellicht dat wanneer we in de toekomst meer ervaringen hebben en alle kneepjes van het vak kennen we ook een "profit" tak kunnen opzetten maar dat heeft niet de hoogste prioriteit op dit moment.

 

Hebben jullie tips/advies voor het aanvragen van zo'n lening? Of is het gewoon de bank uitzoeken met de laagste rente?

Dit word mijn eerste ervaring als "ondernemer" vandaar deze vragen.

 

Non profit evenementen hebben meestal een maatschappelijk nut, bijvoorbeeld een konijnenfokvereniging die een internationale konijnententoonstelling gaat organiseren. Als het organiseren van evenementen je "core business" is, dan zou ik er zeker naar streven dit "for profit" te doen, anders ben je misschien de markt aan het verpesten voor mensen die wél geld verdienen aan het soort evenementen dat jij wil organiseren.

 

Nog banken, nog investeerders hebben veel vertrouwen in ondernemers die geen winst willen maken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het betreft hier relatief kleinschalige (tot ca 600 mensen) dance events.

Daarbij richten wij ons op de opkomende artiesten waarbij wij als springplank willen fungeren. Qua publiek richten we ons op de liefhebbers, dus niet op het brede publiek.

"Vroeger" waren er een aantal labels welke zelf events organiseerden maar nu zijn er steeds meer commerciele bedrijven die dit doen en de meest belachelijke bedragen vragen, talent geen kans geeft etc.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.