• 0

Kantoor ruimte voor 1-6 individuen in Amsterdam

Beste collega's.

 

Het idee is om met een 10-tal freelancers / een of tweemanszaken / ondernemers een kantoor te betrekken op een leuke locatie in Amsterdam.

 

Herken je de volgende situatie: Je werkt van thuis en bij de klant. Indien je te lang thuis werkt komen de muren op je af en zou je eigenlijk wel een aanspreekpunt willen hebben. Het liefst nog iemand die ook bezig is op jou vakgebied. Je bent bezig met het opzetten en inrichten van technologie projecten / ondernemingen. Je zou best een kantoorruimte willen hebben waar je 1 -3 dagen per week gemiddeld zou vertoeven maar je hebt geen zin om de volle mep te betalen. Je werkt voornamelijk van een laptop.

 

Laat het me weten: we zoeken nog wat mensen. Locatie is hoogstwaarschijnlijk Prinsengracht of Museumkwartier.

 

Groetjes,

 

Karel

 

 

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ronald,

 

Gedeelde kosten kan ik nog niet zo goed inschatten. Ik denk totale kosten zo'n rond de 1500 - 2000 Euro p maand. Gedeelde ligt dan aan het aantal deelnemers. Ik hoop rond de 200-300 p maand uit te komen.

Mogelijke locatie's: Prinsengracht tussen leidse straat en spiegelstraat; (Parkeergarage Prinsengracht om de hoek.) of Valerius straat bij de Amstelveense weg (bij Haarlemmermeerstation). Redelijk goed te parkeren zeker indien je een bedrijfsvergunning aanvraagt.

 

Beide locatie's zijn op dit moment appartementen. Dus verwacht geen gewone kantoor ruimte. Ik verwacht ergens van de zomer / eind zomer een beslissing te nemen.

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karel,

 

Met mijn organisatie zijn we hetzelfde van plan maar dan in Breda langs de A16.

We willen de individueele expertise van verschillende kleine ondernemers (hoeveel is nog niet bekend) koppelen t.b.v onze organisatie.

We zijn nog aan het brainstormen over de huurprijs want ik ben van mening dat deze door de grote leegstand van kantoren naar beneden kan.

 

Ook ben ik er nog niet uit in welke rechtsvorm wij de samenwerking tot stand kunnen brengen. Mij lijkt een maatschap de enige mogelijkheid.

Er moet namelijk wel ruimte overblijven voor alle kleine zelfstandigen om eigen projecten aan te nemen.

 

Kortom, we zijn er nog niet uit.

 

M.v.g

 

Chris

 

 

Link naar reactie
  • 0

Karel,

 

Het initiatief klinkt nog steeds erg goed. Laten we anders afspreken op het moment dat ik weer in Nederland ben (eind juni). Ik wil hier ook wel over mee brainstormen. Ik heb enige tijd geleden ook het idee gehad om zoiets te starten namelijk.

 

Verder kan Toon Buddingh wellicht wat input leveren. Zijn concept heeft meer weg van een incubator, maar hij brengt ook een groep innovatieve bedrijven bij elkaar op verschillende locaties in het land. Misschien kun je van zijn ervaringen leren of bij zijn netwerk aansluiten? Nils heeft hier ook wel info over.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ronald en Chris,

 

Even om misverstanden te voorkomen. Dit is geen initiatief om geld te verdienen of om in de business te geraken van kantoor ruimte verhuur. Totaal niet.

 

Wellicht dat het niet duidelijk was, maar wij zijn gewoon een stel IT proffesionals / business angels / consultants / freelancers die allemaal graag in het midden van de stad werken. De mogelijke kantoor ruimte's zijn op dit moment gewoon appartmenten die gehuurd of het eigendom zijn van een aantal van ons. Deze luitjes willen de hypotheek drukken in deze tijden maar willen geen huurders die sávonds ook lawaai maken en willen er zelf ook werken. We zijn nu met zijn 6-en of zo en willen deze groep uitbreiden tot 10 om het een beetje gezellig en rendabel te maken.

 

M.a.w. Dit is gewoon een initiatief van een zooitje ongeregeld die het zat is om van thuis te werken. indien jij dat ook bent, laat het me weten. Niet te veel achter zoeken.

 

Ik was zeker niet van plan om een bedrijf te starten in de real-estate / kantoor ruimte business en het starten van een incubator heeft zeker niet mijn interesse! ;D ;D ;D

 

Groetjes,

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0
Je zou best een kantoorruimte willen hebben waar je 1 -3 dagen per week gemiddeld zou vertoeven maar je hebt geen zin om de volle mep te betalen. Je werkt voornamelijk van een laptop.

 

Hallo Karel,

Ik heb eventueel wel interesse, werk momenteel vanaf huis in A'dam. Ik zoek alleen een locatie waar ik met twee desktops kan werken en waar een redelijke verbinding ligt, business-adsl of kabel o.i.d.

Misschien wil je mij mailen als je iets concreets op het oog hebt, planning na de zomer zou prima zijn.

 

Meer info over mij staat op http://www.vinkie.com

 

Groet,

Paul de Beer

Vinkie bv / Websyndicate

Link naar reactie
  • 0

Ha die Paul,

 

Ik had het volgende in mijn hoofd: Power ADSL (8MB up, 1MB down) met een 802.11b (of g) netwerk. Paar grote tafels en gaan.

 

De meeste van ons zullen met laptops in en uit lopen, maar een paar desktops moet kunnen.

 

 

Karel.

 

 

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Daar ben ik geweest. Enorme ruimte, makkelijk bereikbaar en parkeerruimte zat (als er geen evenement is ;) )

 

Maar Nils, zat daar niet de voorwaarde aan vast dat je met je ondernemersplan met WiFi-toepassingen bezig moet zijn?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Uhhh, als het vol is wel ja. Nu ff niet ;D. Het zou wél prettig zijn als de ondernemers wat aan elkaar hadden, maar dat kan natuurlijk van alles zijn. De communicatieinfrastructuur is/wordt in ieder geval top.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het zou wél prettig zijn als de ondernemers wat aan elkaar hadden, maar dat kan natuurlijk van alles zijn.

Dat is natuurlijk helemaal géén slecht idee! Hoe vaak hoe je niet dat IT-starters moeite hebben met ehhhh ... bijvoorbeeld communicatie/marketing. Een startende ondernemer ut die sfeer zou dan in Den Haag zeer welkom zijn toch? (om maar een voorbeeld te noemen).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ha Annedien,

 

Het komt wel vol hoor ;) Dat duurt altijd een paar maanden. Wat ik er over kan zeggen is dat de gemeente een kantoorpand van 700m2 in de oude Caballero fabriek ter beschikking heeft gesteld voor een soort incubator/bedrijfsverzamel gebouw. BViT zet daar een incubator op voor jonge bedrijven in de draadloze technologie en wij gebruiken een klein stukje voor een "pre-seed incubator". Dat is een ruimte met goedkope werkplekken (vanaf € 50,- per maand) waar plannenmakers onder begeleiding plannen kunnen maken. Verder vestigen wij er een lokale vestiging van de NeBIB met investesteerders en coaches, ter ondersteuning van de ondernemers.

 

De gemeente berekend ons (nog) geen huur en we krijgen een subsidie voor de communicatie infrastructuur. De huisvesting zelf is een non-profit aangelegenheid.

 

De truc is, dat als we de huidige kantoorruimte goed kunnen vullen, we mogelijkewijs kunnen beschikken over nog veel meer kantoorruimte in het hoofdgebouw (waar we de 7e hemel gehouden hebben). Echt een waanzinnige locatie helemaal in jaren '50 chique, aan het water met een groot dakterras.

 

Prima Clubhuis voor HL overgens ;D

 

Greetz,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Karel,

 

ik ben juist mijn nieuwe bedrijfje aan het opzetten en ben over een tijdje wel geinteresseerd in kantoorruimte voor 1-3 dagen per week, ik start een training & adviesbureau op binnen het toerisme en werk dan inderdaad hoofdzakelijk met laptop!

 

Het hangt ook helemaal af van de kosten uiteraard.... :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ben even op vakantie geweest. Kom hier nog op terug bij jullie. Indien ik iets gevonden heb laat ik het weten.

Het heeft niet mijn allerhoogste prioriteit dus verwacht geen wonderen.

 

I will keep you posted!

 

Voor diegene die goedkope bedrijfsruimte ruimte zoeken in Amsterdam voor drie a vier personen, ga dan eens in het Wibauthuis kijken. Of boven de Renault dealer op het Amstelstation. Ook bij GorillaPark (Stephensonstraat / bij het AMstel) (Fantastische infrastructuur!) is het prima toeven indien je drie a vier werkplekken nodig hebt.

 

Groetjes,

 

Karel.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Ik blaas even wat leven in deze draad. Lijkt me toch wel interessant om te kijken of er niet iets te doen valt in Amsterdam?

 

Er staat geloof ik 2.000.000 m2 kantoorruimte vrij in deze mooie hoofdstad. Een kleine ruimte is niet te betalen! Als we een aantal partijen bij elkaar brengen kan het al snel heel interessant zijn.

 

En dan lijkt me het belangrijk de bedrijven de selecteren op basis van hun business. Dan heb je niet alleen een kostenvoordeel maar ook een dienstenvoordeel.

 

Anyone?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.