Wat was of is jouw motief om een eigen onderneming te starten?

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Wat is/was de jouwe?

 

;D ehmm.. nou zeg.. oke.. ;D

 

ik wil gewoon in charge zijn, zelf regels bepalen, zelf richtlijnen uitstippelen, mijn eigen personeel uitzoeken, een dienstverlening op poten te zetten waar men een zeer positief gevoel bij krijgt en het uitdraagt naar anderen, kwaliteit leveren.

 

Het is mooi geweest steeds te doen wat anderen zeggen, nu is het mijn beurt.. ;)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Mijn motief is als velen to be in charge of my own life

 

In mijn onderneming wil ik creatief en ongedwongen bezig zijn met wat ik op dat moment om handen heb.

 

Zoals jij heb ik ook genoeg gehad van de baas. ;D Maar voorlopig moet ik hem nog aanhoren :P

 

;D ;D ;D ik ook nog ff. - same old shit - ;D

 

. heb net vakantie gevierd en ben zo een beetje veeeeeeeeeeeel geld kwijt, ff snel bijverdienen en intussen mijn diploma's halen en dan zo gaan met die spreekwoordelijke banaan..

 

zijn de ondernemers vrijgevochten personen, die wat meer uit het leven willen halen?

Link naar reactie

Ik denk wel dat ondernemers vrijgevochten mensen zijn of worden. Dat komt op een gegeven moment naar voren hetzij door een diepgewortelde onrustigheid in hun werk/carriere of door keiharde teleurstellingen. Je trekt op een gegeven moment een conclusie en neemt een beslissing.

 

En als het ondernemen is ..maakt het niet uit hoe lang de voorbereiding duurt ...voor jou persoonlijk is het de doelstelling dat je wilt bereiken het belangrijkst.

 

En soms valt het gewoon in je schoot. ;D

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik denk wel dat ondernemers vrijgevochten mensen zijn of worden. Dat komt op een gegeven moment naar voren hetzij door een diepgewortelde onrustigheid in hun werk/carriere of door keiharde teleurstellingen. Je trekt op een gegeven moment een conclusie en neemt een beslissing.

 

 

Ja dat kan heel goed, alleen lijkt het net dan he, alsof je gedreven wordt door het negatieve om je bedrijf te starten, is zelfontplooiing dan ook iets? Het beste uit jezelf halen, is dat ook een motief...

Link naar reactie

Ik denk wel dat ondernemers vrijgevochten mensen zijn of worden. Dat komt op een gegeven moment naar voren hetzij door een diepgewortelde onrustigheid in hun werk/carriere of door keiharde teleurstellingen. Je trekt op een gegeven moment een conclusie en neemt een beslissing.

 

 

Ja dat kan heel goed, alleen lijkt het net dan he, alsof je gedreven wordt door het negatieve om je bedrijf te starten, is zelfontplooiing dan ook iets? Het beste uit jezelf halen, is dat ook een motief...

 

Wat ik daarmee bedoelde: het kan zijn dat je vanaf je eerste baantje steeds bewust verschillende baantjes hebt gehad en dat je niet echt je ding ertussen hebt gevonden. Just working for a pay check. En dan heb ik het niet van 1 of 2 baantjes. En dat is beslist niet negatief want je ontplooit jezelf en dan kan overtuigend ja of nee tegen een soort beroep etc. zeggen. Je ontdekt wie je bent en haalt idd het beste uit jezelf.

 

En dit is (vind ik zelf) een goede basis om een bedrijf te beginnen. Je weet dan waar je goed in bent en waarin niet. Daarmee kan je je bedrijf het beste vorm geven dat het nodig heeft. En vooral niet overmoedig worden in het begin en het avontuur aangaan . ;D

 

 

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

Het argument wat ik nog niet gehoord heb maar wat mij wel heel erg motiveert is multidisciplinair bezig zijn. Manusje-van-alles zijn. Lekker veel dingen tegelijk moeten regelen, van alles iets af moeten weten.

 

Het leuke daarvan is dat je je eigen capaciteiten op allerlei terreinen ontwikkelt. Sales, financiën, fiscale zaken, personeelsbeleid, management, crisismanagement, contact met klanten, marketing. Erg leerzaam allemaal, en in loondienst is het zo goed als onmogelijk om al die dingen in één baan te doen.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Het argument wat ik nog niet gehoord heb maar wat mij wel heel erg motiveert is multidisciplinair bezig zijn. Manusje-van-alles zijn. Lekker veel dingen tegelijk moeten regelen, van alles iets af moeten weten.

 

Het leuke daarvan is dat je je eigen capaciteiten op allerlei terreinen ontwikkelt. Sales, financiën, fiscale zaken, personeelsbeleid, management, crisismanagement, contact met klanten, marketing. Erg leerzaam allemaal, en in loondienst is het zo goed als onmogelijk om al die dingen in één baan te doen.

 

yep je hebt wel gelijk, maar ik denk dat ( puur persoonlijk) dat voor de één de (denkbeeldige) vrijheid op nummer 1 staat, en dat de rest er automatisch erbij wordt gerekend... :)

Link naar reactie

Bij mij is het vooral de combinatie geweest tussen het vanuit huis willen werken en iets voor mezelf hebben.

Een eigen bedrijf hebben, eigen baas zijn en zelf iets op kunnen bouwen heeft me vanaf jong al erg aangesproken.

Eenmaal volwassen kriebelde dat steeds meer naast het feit dat hele dagen op kantoor gewoon niet mijn ding zijn.

 

Dieren zijn mijn passie en dat is moeilijk te combineren met een full-time kantoor job, zeker als je de baan waarbij je de huisdieren mee mag nemen niet kan vinden, al weet ik niet of dat een oplossing is/zou zijn geweest.

 

Ik ben heel happy nu, een eigen bedrijfje aan het opbouwen, dit te zien groeien enzo.. het is echt iets waar ik trots op kan zijn, en ook ben. :-)

 

Karen

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Speelt het vertrouwen van je omgeving ook een positieve rol in het starten van je onderneming,? Dat bijvoorbeeld vrienden, collega's of familie wel jouw in een eigen bedrijf ziet zitten?

 

Zeg maar de steun van je omgeving, zou je zonder die backup het alsnog doen of is het slechts een prettige bijkomstigheid want ook al zouden zij het niet zien zitten doe je het toch.

 

Link naar reactie

Mijn reden om ondernemer te worden was dat ik mensen door middel van mijn ervaring graag wou helpen, en van de negatieve spiraal waar ik in zat, om te buigen naar een positieve en daarmee eignelijk gelijk mijn passie gemaakt; anderen gunnen wat ik niet heb meegemaakt, geen hoge BMI, geen fitheid, niet lusteloos zijn en niet elke hap die je neemt aangekeken te worden door de dunnere mensen om je heen. Daarnaast houd ik veel van organiseren en heb ik vrijheid nodig om cursussen en trainingen te ontwikkelen; iets waar ik bij een flink aantal bijbaantjes en stages tegenaan ben gelopen...

Link naar reactie

Het eigen baas willen zijn heeft er bij mij altijd in gezeten, to be in charge of your own destiny, zoals ze zo mooi in het engels zeggen.

 

In mijn jaren in loondienst had ik altijd het knagende gevoel dat ik me niet voldoende kon ontplooien. De afhankelijkheid van managers en de directie. Het gevoel hebben dat je veel meer kan maar het niet kunnen laten zien. Het 'dat kan ik ook, maar dan beter' gevoel dat een hoop mensen vast zullen herkennen.

 

Toen het automatiseringsbedrijf waar ik werkte om dreigde te vallen heb ik besluit genomen niet meer te gaan solliciteren en het ondernemerspad op te gaan.

 

En hoewel dit pad is bezaaid met valkuilen en de opbouw van een bedrijf in de eerste jaren zeker geen vetpot is, ben ik nog elke dag blij dat ik destijds deze beslissing heb genomen!

 

Het blijkt inderdaad dat ik het ondernemen goed in mijn vingers heb, nadat een eerder bedrijf (hoewel succesvol) door een onwillige zakenpartner gecrashed was, ben ik (nadat ik weer uit de put was geklauterd) vol goede moed met een nieuw bedrijf begonnen. Met bedrijf nummer 2 gaat het erg hard de goede kant op, het is reeds groter, meer solide en winstgevender dan mijn vorige toko. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen ;)

 

In tegenstelling tot mijn jaren in loondienst heb ik nu wel het idee mezelf te kunnen ontplooien en al mijn kwaliteiten aan te kunnen wenden. Ik ben iemand die de uitdaging graag aan gaat en zaken op wil bouwen. Ons bedrijf bestaat ook niet voor niets uit meerdere onderdelen. Ik voel me er heerlijk bij de spin in het web te zijn en de zaak langzaam maar zeker uit de bouwen tot iets moois.

 

Wat dat betreft klopte dat 'gut feeling' uit mijn jeugd uiteindelijk dan ook volledig :)

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Mijn hoofdoverweging is dat ik de praktijk van veel ICT oplossingen gewoonweg niet vind kunnen. En dat vanuit de gebruikende organisaties gezien.

 

Toen ben ik Data Processing Evolutions gaan ontwikkelen. Het hoofddoel van DPE is het leveren van resultaten voor automatisering op basis van harde kwaliteiten. Kwaliteiten ten gunste van de klant.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Was er een bepaalde gebeurtenis, danwel aanleiding om de baan op te zeggen, want het besluit om voor jezelf te beginnen, hangt van diverse factoren af, zo te lezen, maar de rode draad is toch wel vrijheid en zelfontplooiing.

 

Wat was de druppel eigenlijk om die knoop door te hakken?

 

Voor mij zelf, om het idee van ondernemer te worden is krachtiger geworden, doordat op de werkplek binnen 'één week, verschillende negatieve zaken waren, dat ik toen mijn idee van eigen bedrijf te starten, de doorslag heeft gegeven, althans het door te zetten en actiever bezig zijn met het verzamelen van informatie etc.

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Wat was de druppel eigenlijk om die knoop door te hakken?

 

De combinatie van WW en een bedrijf dat naar aanleiding van mijn online CV vroeg of ik een stuk software voor ze kon ontwikkelen. Daar kon ik alleen maar iets aan overhouden als ik zelfstandig werd.

 

dus voor jou was het min of meer een noodgedwongen oplossing, de drang naar onafhankelijkheid speelde dus geen grote issue bij jou?

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Och, ik had het ook gewoon niet kunnen doen, maar ik was wel klaar met het werken voor een baas.

 

Ik ben wel meer iemand die er naderhand pas achter is gekomen hoe heerlijk die vrijheid en zelfstandigheid is. Ik zou niets anders meer willen!

 

;D kijk dat is nu weer mooi, volgens zijn er weinig ondernemers die "balen" dat ze die beslissing hebben genomen, al dan niet gedwongen..

 

Uiteindelijk is de vrijheid een belangrijk aspect voor de ondernemer, eenmaal de vrijheid geproefd never go back ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.