• 0

Binnenkort is de wetgeving klaar om het ongevraagd bellen door bedrijven met particulieren tegen te gaan. Alle bedrijven zijn dan verplicht, voordat zij particulieren bellen om ongevraagd wat te verkopen, een database door te nemen en te checken of iemand daarin geregistreerd staat dat het ongewenst is.

Ik verwacht dat in zeer korte tijd 50% van de doelgroep zich laat registreren en niet ongevraagd thuis gebeld wil worden. Buiten dit feit speelt ook nog dat we het hier hebben over de zogenaamde vaste aansluitingen. Alleen al in mijn eigen kennisen en vriendenkring heeft 30% al geen vaste aansluiting meer. En vooralsnog staan mobielenummers nergens geregistreerd. Ofwel het zal een steeds groter probleem worden om je product of dienst telefonisch nog onder de aandacht te brengen.

Welke alternatieven zijn er dan nog?

Straatverkoop?

We kennen de situatie al dat je op straat wordt aangesproken, deze aanpak wordt ook steeds minder gewaardeerd.

Het is duidelijk dat de salesaanpak om in de B2C markt te scoren complexer gaat worden. Bedrijven zullen hun klanten moeten gaan opzoeken. Ik denk dat we binnenkort, veel meer dan nu het geval is, de leveranciers die nu nog gebruik maken van telesales gaan ontmoeten op plaatsen waar wij ons comfortabel voelen.Markten, cafes, restaurants, bioscopen, evenementen. Het verkoopproces zal langer duren en meer arbeidsintensief. Je zult met je toekomstige klant in gesprek moeten komen en veel meer uit de kast moeten halen dan voorheen met telefonische verkoop.

Er breken leuke tijden aan.

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

...

En vooralsnog staan mobielenummers nergens geregistreerd.

...

Niet helemaal waar. Op www.infofilter.nl kun je nu al zowel vaste als mobiele nummers tot 'pestvrij' bestempelen. Scheelt al een stuk ;D.

Ik ben zowel als ondernemer en consument zeer voor verbieden van ongevraagde verkooptelefoontjes. Ik zou het liever omdraaien: alleen mensen / bedrijven die gebeld willen worden registreren zich ergens centraal.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

OK!

Grappig is toch wel dat ik voor ik me aanmeldde bij Infofilter, ik toch wel wat telefoontjes krijg op mijn GSM van telesalesclubjes. ??? Hoe die daar dan aan kwamen weet ik ook niet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Ik zou niet weten wie zijn mobiele (privé) nummer in zo een gids zou willen hebben.

Ik denk dat veel telemarketing bedrijven zich gaan bemoeien met DM op internet, dus een zo groot mogelijke database genereren en daarmee vervolgens via email/ telefoontjes/ SMS/ bannering (misschien zelfs DM via social networks) sales proberen te genereren.

• 0
Welke alternatieven zijn er dan nog?

Misschien wordt het tijd dat de marketingwereld zich eens gaat realiseren dat mensen het niet leuk vinden om iets in hun gezicht geduwd te krijgen, of dat nu per email, telefoon, post of op straat is.

Natuurlijk zul je zo hier en daar iemand treffen die toch iets afneemt, maar uiteindelijk vervreemd je meer mensen van je produkt dan dat je er bindt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar