• 0

wel bezoekers geen verkoop e-commerce

Hallo,

 

Ik ben dit jaar een webshop begonnen in Italiaanse modeaccesoires. Hierbij richt ik mij op jonge Italiaanse ontwerpers die creatieve producten voortbrengen. (www.style-italian.com)

 

Er zijn nu ongeveer 200 contacten per dag (via zoekmachines, hyves) en zon 100 mensen die zich hebben geregistreerd in de site maar er wordt tot nu toe nog niets verkocht. Ik ben bezig met de aanvraag van creditcard en Ideal, maar denk zelf dat dit niet een reden van geen verkoop is. Er kan nu worden betaald dmv bankoverschrijving of paypal.

De zoekmachine is gericht op Nederland, Italie en engelstalige landen.

 

Ben er van bewust dat ik nog niet genoeg aanbied en dat het gebied waarin ik opereer ook niet het makkelijkste verkoopt en het aanbod zal naar mate de tijd vordert groter worden.

 

Ik vraag mij eigenlijk af waarom er niet tot verkoop wordt overgegaan. Is het traject te lang voor de aankoop? Zijn de produkten over het algemeen te duur voor internet? Ik bied overigens kwalitatief goede produkten aan en kan ook niet veel verder omlaag met de prijs. Tevens zijn de duurdere produkten echt handgemaakt en willen de designers hun producten ook niet voor een lagere prijs aanbieden.

 

Of bereik ik misschien toch niet de goede doelgroep of niet genoeg mensen? Wat is het gemiddeld aantal bezoekers per dag voor een website? Ik wil nog een folder gaan maken en dit gaan verspreiden op evenementen, hotels etc..

In elk geval alvast iets verkopen zou ook wel leuk zijn!

Tevens is mijn plan mij wat meer te richten op vakantieaccomodaties in Italie, waardoor de website ook wordt aangepast. het onderwerp schoenen zal hoogstwaarschijnlijk uit het assortiment verdwijnen.

 

Wie heeft er tips, op of aanmerkingen op mijn website. graag hoor ik het!

 

Groeten

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Carolien,

 

ik land niet op de Nederlandstalige versie van je website als ik op het internetadres van je profiel klik. Daarmee ben ik in precies 0.1 seconde weer weg. Heb je al aan offline promotie gedaan?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Iwan,

 

Als ik iets probeer te bestellen, krijg ik als reactie dat ik ingelogd moet zijn om te kunnen bestellen. Waarom??

Daarbij is dan ook nog niet meteen duidelijk hoe ik ik moet inloggen (geen link naar registratie bijvoorbeeld) Oh laat maar zitten, denk ik dan..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het persoonlijk geen prettige webshop. Ik zal wat dingen opsommen:

 

- Werk met GeoIP om te kijken waar ik vandaan kom, ik begin op een italiaanse website hoewel je kan weten dat ik uit Nederland kom.

- Lege pagina's, ik klik op schoenen maar die bied je helemaal niet aan, daar raak ik gefrustreerd van.

- Een groot plaatje per categorie, ik wil direct een impressie hebben van wat je aanbied, dit is al een klik langer richting te conversie.

- Ik moet me eerst aanmelden voordat ik artikelen in mijn winkelmandje kan gooien. Dit is niet slim, dit moet je omdraaien (liefst zelfs registreren optioneel maken). Als je al een kwartier hebt geklikt en 4 producten hebt toegevoegd dan wil je ze afrekenen ook, nu moet ik me eerst aanmelden, in mijn geval ben ik dan al weg voordat er iets in mijn mandje zit.

- Artikelen die je in meerdere kleuren aanbied ook in meerdere kleuren fotograferen, ik zou nooit een product kopen waarvan ik niet kan zien wat de daadwerkelijke kleur gaat worden.

- Jij denkt dat het geen probleem is dat je geen iDeal aanbied, maar ik reken ALLEEN maar met iDeal af, ik heb geen paypal en heb geen creditcard maar shop wel veel online. En zonder alle keurmerken is het laatste wat ik doe geld overmaken naar jouw rekening zonder eerst mijn product te hebben gehad.

 

Dat zijn stuk voor stuk afhaakredenen waarom ik, als potentiële klant, geen product zou bestellen. Ik zou daar eerst nog wat aan sleutelen voordat je je marketing groots aan kunt pakken. Je had best al wat kunnen converteren op die 200 bezoekers per dag.

 

Persoonlijk ben ik tegen het registreren bij shoppen. Ik zie zelf het liefst gewone invulvelden met de mogelijkheid om deze te laten opslaan in de database voor vervolgbezoeken.

 

Succes!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Iwan,

 

Als ik iets probeer te bestellen, krijg ik als reactie dat ik ingelogd moet zijn om te kunnen bestellen. Waarom??

Daarbij is dan ook nog niet meteen duidelijk hoe ik ik moet inloggen (geen link naar registratie bijvoorbeeld) Oh laat maar zitten, denk ik dan..

 

 

 

Ook hallo! het is mijn site niet :-)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo Iwan,

 

Als ik iets probeer te bestellen, krijg ik als reactie dat ik ingelogd moet zijn om te kunnen bestellen. Waarom??

Daarbij is dan ook nog niet meteen duidelijk hoe ik ik moet inloggen (geen link naar registratie bijvoorbeeld) Oh laat maar zitten, denk ik dan..

 

 

 

Ook hallo! het is mijn site niet :-)

 

Sorry, ik keek even scheel ::)

Link naar reactie
  • 0

hallo Iwan,

 

Ik wil als koper via een website, voldoende keus, geraakt worden, snel bestellen en het allerbelangrijkste het liefst binnen 24 uur geleverd. Ik mis deze elementen. Ik lees dat sommige artikelen binnen 4 weken geleverd worden. Dat is voor veel mensen al voldoende reden om af te haken. Kun je dat niet versnellen?

 

Ook hallo! het is mijn site niet :-)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

...

Wie heeft er tips, op of aanmerkingen op mijn website. graag hoor ik het!

 

Groetjes carolien

 

 

 

Aanvullend op de andere reacties: vraag een goede vriendin samen met jou door je webshop heen te wandelen, zij als klant. Zij geeft ongezouten feedback. Ondertussen kijk jij scherp toe wat ze wel en niet doet, haar non verbale reacties op wat ze ziet en wat het systeem doet. Als dat niet genoeg is, vraag nog een paar vriendinnen.

 

En vergeet niet: de klanten hebben altijd gelijk! Als ze niet kopen, maak je het ze te moeilijk, of lever je te weinig waarde voor hun geld.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoi Carolien,

 

Je hebt bijzondere artikelen in je webshop en je idee vind ik erg leuk. Zelf heb ik ook een webshop en mijn ervaring is dat het makkelijker lijkt dan dat het uiteindelijk is om klanten binnen te halen en ze ook daadwerkelijk te verleiden tot een aankoop. Er zijn ontzettende veel afhaakpunten die je moet ondervangen.

 

Via het forum van HL ben ik in contact gekomen met iemand die o.a. analyses maakt van webshops, dit heeft ze voor mij gedaan en ik heb hier ontzettend veel aan gehad. Op basis van haar rapport heb ik veel aanpassingen gedaan die mijn website ten goede zijn gekomen. Mocht je willen weten wie die is dan kun je me een berichtje sturen.

 

Succes,

Sarah

StH

Link naar reactie
  • 0

- Werk met GeoIP om te kijken waar ik vandaan kom, ik begin op een italiaanse website hoewel je kan weten dat ik uit Nederland kom.

 

Dat kan nog eenvoudiger: browsers sturen een voorkeur voor de taal mee. Als je bezoeker een Nederlandstalige browser gebruikt staat deze standaard op Nederlands als voorkeurstaal.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga als webshop-bezoeker altijd op zoek naar het adres e.d. Wie zit er achter deze winkel en waar zitten jullie?

Bovendien heb je bij informatie tegenstrijdige berichten staan.

 

Zo zie ik op je homepage dat je binnen de EU geen verzendkosten hanteerd maar bij je informatie heb je het erover dat de tarieven afhankelijk zijn van het gewicht??

 

En dit stukje vindt ik ook wat vaag.. Onderaan de pagina heb je staan:

" 1) Je hebt de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dien je STYLEitalian daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee (2) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven op customer@style-italian.com.

2) Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft STYLEitalian de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

3) Indien je een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heb je het recht het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan STYLEitalian te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is en de plastic verzegeling op de verpakking niet is verbroken, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor jouw rekening komen. "

 

De wet koop op afstand zegt dat de klant ten alle tijden 10 kalenderdagen heeft om een product terug te sturen.

De klant hoeft dat niet te beargumenteren en heeft dan recht op het geld terug. Punt 1 en 2 zijn in mijn ogen in strijd met deze wet koop op afstand...

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er tips, op of aanmerkingen op mijn website. graag hoor ik het!

 

Groetjes carolien

 

De "Wet koop op afstand" komt voort uit een Europese richtlijn die in alle landen van de Europese Unie van kracht is. In Nederland is deze regeling geen zelfstandige wet maar bestaat uit een serie wetsartikelen, artikel 46a t/m 46j van boek 7 Burgerlijk Wetboek om precies te zijn.

Ik raad je aan deze artikelen eens goed door te lezen.

Bovendien eerst registreren dan pas iets in "winkelwagen" kunnen doen is inderdaad zo fout als maar kan, de taal overigens ook.

Verder vind ik persoonlijk je site heel onduidelijk. Het duurde even voordat ik zag dat je bovenaan een keuze kon maken, daarna moet je naar links om nog een keuze te maken, heel onhandig. Zeker omdat je links maar één keuze kan maken.!?!

 

Die tip om een vriendin te laten kijken is zeker een goede maar hou het niet bij één.

 

Succes verder!

Link naar reactie
  • 0

Beste Carolien,

 

ik land niet op de Nederlandstalige versie van je website als ik op het internetadres van je profiel klik. Daarmee ben ik in precies 0.1 seconde weer weg. Heb je al aan offline promotie gedaan?

 

Groet,

 

Highio

 

Wat betreft de Italiaanse versie link: Ik ben op dit moment in Italie dus waarschijnlijk wordt daarom mijn website in het Italiaans getoond. ALs je in Nederland mijn site (direct of via zoekmachine) bezoekt kom je op de Nederlandse versie!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het ontbreken (of ik kan het niet vinden) van een fysiek adres op je site niet helpt...

 

sorry Iwan dat jij nu opeens de eigenaar van mijn webshop bent geworden! Je hebt nog een hoop te doen ;D

 

Hi hello! Jazeker....

 

Ik heb mij net proberen te registreren (ondanks dat je mijn BH maat niet hebt) krijg ik een foutmelding

 

Ik zal je hem maile

Afbeelding_8.thumb.png.137b04beaeea39aa856c5427d9a1c48c.png

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik vind het persoonlijk geen prettige webshop. Ik zal wat dingen opsommen:

 

- Werk met GeoIP om te kijken waar ik vandaan kom, ik begin op een italiaanse website hoewel je kan weten dat ik uit Nederland kom.

- Lege pagina's, ik klik op schoenen maar die bied je helemaal niet aan, daar raak ik gefrustreerd van.

- Een groot plaatje per categorie, ik wil direct een impressie hebben van wat je aanbied, dit is al een klik langer richting te conversie.

- Ik moet me eerst aanmelden voordat ik artikelen in mijn winkelmandje kan gooien. Dit is niet slim, dit moet je omdraaien (liefst zelfs registreren optioneel maken). Als je al een kwartier hebt geklikt en 4 producten hebt toegevoegd dan wil je ze afrekenen ook, nu moet ik me eerst aanmelden, in mijn geval ben ik dan al weg voordat er iets in mijn mandje zit.

- Artikelen die je in meerdere kleuren aanbied ook in meerdere kleuren fotograferen, ik zou nooit een product kopen waarvan ik niet kan zien wat de daadwerkelijke kleur gaat worden.

- Jij denkt dat het geen probleem is dat je geen iDeal aanbied, maar ik reken ALLEEN maar met iDeal af, ik heb geen paypal en heb geen creditcard maar shop wel veel online. En zonder alle keurmerken is het laatste wat ik doe geld overmaken naar jouw rekening zonder eerst mijn product te hebben gehad.

 

Dat zijn stuk voor stuk afhaakredenen waarom ik, als potentiële klant, geen product zou bestellen. Ik zou daar eerst nog wat aan sleutelen voordat je je marketing groots aan kunt pakken. Je had best al wat kunnen converteren op die 200 bezoekers per dag.

 

Persoonlijk ben ik tegen het registreren bij shoppen. Ik zie zelf het liefst gewone invulvelden met de mogelijkheid om deze te laten opslaan in de database voor vervolgbezoeken.

 

Succes!

 

 

Bedankt voor de tips. De grote plaatjes problematiek had ik inderdaad ook al aangegeven aan de grafisch ontwerper, maar die vond het zo duidelijk. Ik denk inderdaad ook dat het een klik teveel is! Kan niet heel mn website weer gaan ombouwen helaas want dan kan ik weer gaan dokken. Ga proberen waar ik kan om jullie tips aan te passen !

 

Link naar reactie
  • 0

hallo Iwan,

 

Ik wil als koper via een website, voldoende keus, geraakt worden, snel bestellen en het allerbelangrijkste het liefst binnen 24 uur geleverd. Ik mis deze elementen. Ik lees dat sommige artikelen binnen 4 weken geleverd worden. Dat is voor veel mensen al voldoende reden om af te haken. Kun je dat niet versnellen?

 

Helaas komen mijn artikelen uit Italie en vaak van jonge designers (geen of geen grote voorraden) of producten die handgemaakt zijn (ook moet het vaak nog worden gemaakt) en heb ik niet alles op voorraad. Daarbij komt het inkoopprobleem bij de wat grotere jongens dat er vaak orders moeten worden besteld met een minimum van e1000 of meer. Ik wil graag klein beginnen en eens afwachten of het idee aanslaat. De artikelen die ik op voorraad heb (riemen en design) zouden inderdaad binnen 2 dagen geleverd kunnen worden. De levertijd is bij sommige producten inderdaad mijn manco. Maar er geldt wel hoe langer je erop moet wachten, hoe exclusiever het is....

Link naar reactie
  • 0

De zoekmachine is gericht op Nederland, Italie en engelstalige landen.

 

Dan is het niet handig dat je het intro-tekstje op de homepage als afbeelding hebt opgenomen - die worden niet doorzocht.

 

Edit: dat natuurlijk los van alle bovenstaande opmerkingen. Enneh...moeten registreren voordat je mag bestellen? Nope...

 

Dit is naar zeggen aangepast, want dit was inderdaad al eerder aangekaart bij de websitebouwer. De tekst wordt wel gelezen door zoekmachines ook al zie je de afbeelding. Hoop dan dat dat zo is want heb verder geen verstand van dit soort technische " achtergronden" .

 

Link naar reactie
  • 0
De grote plaatjes problematiek had ik inderdaad ook al aangegeven aan de grafisch ontwerper, maar die vond het zo duidelijk.

 

Pardon? Wie is er hier de opdrachtgever, en wie betaalt er hier? Jij toch? Dan bepaal jij ook wat er gebeurt. Wat de ontwerper vind is allemaal best leuk, en moet je in je overwegingen zeker meenemen, maar uiteindelijk beslis jij.

 

Dit is naar zeggen aangepast, want dit was inderdaad al eerder aangekaart bij de websitebouwer.

 

Naar zeggen misschien wel, maar in praktijk niet.

 

De tekst wordt wel gelezen door zoekmachines ook al zie je de afbeelding.

 

Nee, sorry, dat is onzin. Deze tekst wordt door zoekmachines niet gelezen, en aangezien de afbeelding geen alt of title heeft zal hij zelfs bij zoeken op afbeeldingen niet gevonden kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Vreemde site Iwan ;D ;D ;D

 

Maar even serieus:

 

Site voldoet niet aan de wettelijke regels; geen adres en tel.nummer.

Tevens vreemd dat je eerst de Italiaanse versie krijgt.

 

Betalen via bank en paypal werkt meestal wel goed dus daar ligt het niet aan.

 

 

Oke ga de adressen en het telefoonnummer erin zitten. Heb dit niet bewust vermeden. Maar omdat ik afwisselend in Italie en Nederland ben (beide landen een woonadres) dacht ik dat het niet veel zin had om een adres te vermelden omdat ik de ene keer in Nederland ben en de andere keer in Italie. (de italiaanse versie komt omdat ik de url vanuit Italie heb verzonden).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de site doorlopen en het is al eerder genoemd maar als belangrijkste redenen dat ze volgens mij niet bestellen:

 

* aantal categorieen leeg

* categorie is niet duidelijk waar je op moet klikken voor de producten, dus denk je al snel dat alles leeg is.

* ontbreken adres is denk ik het alle belangrijkst, oogt dan niet betrouwbaar

* dat je eerst moet inloggen, voordat je in de winkelwagen iets kan plaatsen was bij mij de afhaker. Link dit automatisch door naar het inlogscherm, maar beter laat ze pas inloggen als ze naar afrekenen gaan

* tekst italiaans, nederlands e.d. loopt soms door elkaar.

 

zelf heb ik een webshop in wijn en gemerkt dat het bestelproces echt in een paar klikken rond moet zijn, anders raak je de klant kwijt. Zorg dat er bij een klant geen vragen opkomen, want dan ben je ze kwijt.

 

Succes, mooie producten overigens!

 

Wijn, champagne en geschenken - http://www.wijnbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Je site ziet er harstikke mooi uit, maar is erg lastig te gebruiken. Ik zou eens een willekeurig iemand van straat plukken en die op je website wat laten bestellen en dan kijken hoe ze je site gebruiken.

 

Het menu aan de linkerkant bijvoorbeeld, onder 'Kies het merk' is totaal niet herkenbaar als menu.

 

De tekst 'wie zijn wij' is niet in het Nederlands beschikbaar...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.